FOTO / Autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1 – Nodul Sebeș, stadiul de execuție este 0% (zero)! Documentația pentru exproprieri și notificarea spre ANPM nu au fost redactate și transmise nici după 4 luni de la avizarea proiectului tehnic
La începutul lunii iunie 2017, după 2 ani (!) de întârzieri nepermise, a fost avizat într-un final în cadrul CNAIR proiectul tehnic al nodului rutier Sebeș, parte din lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, tronson supranumit „Autostrada Macilor”.
Construcția acestui nod ar face posibilă decongestionarea traficului de pe DN 1 între Sebeș și Alba Iulia, un tronson de drum pe care se circulă bară la bară în cea mai mare parte a timpului.
Pentru emiterea autorizației de construire și începerea lucrărilor în acest punct critic, mai erau necesari doi pași birocratici: (1) exproprierea terenurilor suplimentare survenite prin modificări ale proiectului tehnic și (2) o notificare a CNAIR la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) prin care cei de la mediu să fie înștiințați de modificările aduse de noul proiect, aceștia urmând să actualizeze acordul de mediu.
Deși atât directorul general al CNAIR (Ștefan Ioniță), cât și ministrul Transporturilor (Răzvan Cuc) se laudă public cu fiecare ocazie că au deblocat toate proiectele principale de infrastructură, se pare că au omis nodul Sebeș de la deblocare. Nici documentația pentru exproprieri suplimentare nu a fost pusă pe circuitul de avizare (care durează din experiența noastră de anul acesta 5-6 luni) și nici notificarea spre ANPM nu a fost redactată și transmisă.
Au trecut degeaba 4 luni de la avizarea proiectului tehnic. Acest timp a fost utilizat de decidenți în alte direcții: vizite sforăitoare pe șantiere, declarații optimiste, chiar mincinoase, promisiuni peste promisiuni fără acoperire în realitate.
„Domnule Cuc, domnule Ioniță, șoferii care petrec zilnic ore din viața lor pe un drum național blocat aproape non-stop între Sebeș și Alba Iulia nu au nevoie de promisiuni fără conținut sau de spectacole penibile pe șantiere! Vor conducători responsabili, profesioniști, care să lase populismul la o parte și să se apuce serios de treabă!”
În imagini se poate observa o parte din nodul Sebeș, care va face legătura dintre A10, A1 și DN1/DN7. Stadiul de execuție este 0% (zero)! Sunt prezentate secțiunile de după nod, spre Alba Iulia și „granița” dintre nodul Sebeș și secțiunea de după nod, spre Alba Iulia.
Sursa foto: facebook Asociația Pro Infrastructura
[nggallery id=4652]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
1 Decembrie 2024, Ziua Națională la Alba Iulia: PROGRAMUL final al manifestărilor Programul de Ziua Națională a României – 1 Decembrie 2024, la Alba Iulia, a fost actualizat și cuprinde parada militară, concert Andra și F-Charm, spectacol de muzică populară, focuri de artificii și multe altele. Citește și: Parada militară de 1 Decembrie 2024, la […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan