FOTO| Asociația Pro Infrastructura: Au început lucrările pe lotul 1 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, secțiunea Sibiu-Boița. „Evident, avem în continuare probleme birocratice”
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat luni ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 al secţiunii 1, Sibiu – Boiţa, din cadrul autostrăzii Sibiu – Piteşti, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC).
Contractul de proiectare şi execuţie pentru acest lot, cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi Compania Porr Construct SRL.
„Luni, 30.03.2020, a fost dat ordinul de începere pe Secțiunea 1 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești între Sibiu și localitatea Boița (intrarea în defileul Oltului). Vorbim de un tronson de 13,17 km construit de austriecii de la PORR cu 613 milioane de lei, durata contractuală fiind de 3 ani.
Evident, avem în continuare probleme birocratice, una stringentă fiind scoaterea din circuitul forestier a suprafețelor de pădure de pe lot.
Am vorbit de nenumărate ori despre istoria nefastă a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Primul studiu de fezabilitate din 2008 a fost aspru criticat de specialiștii Comisiei Europene în special pentru volumul extrem de redus de investigații de teren în zonele dificile de munte. Revizuirea studiului a fost contractată în 2015, însă s-a reziliat în 2017, fiind predată documentația doar pentru secțiunile ușoare (1 și 5).
Astfel, din cei 123 km, astăzi avem doar 10% (primul lot) în lucru. Licitațiile pentru tronsoanele 4 și 5 (Tigveni-Curtea de Argeș, 10 km și Curtea de Argeș-Pitești, 30 km) lansate în martie 2019, respectiv iulie 2017, sunt încă nefinalizate. Sectoarele cele mai dificile, de munte (Boița-Cornetu, 31 km și Cornetu-Tigveni, 38 km) sunt în aer, neavând minimul de investigații de teren necesare.
Le dorim succes tuturor actorilor implicați și sperăm să avem o execuție rapidă, fără evenimente nefericite. Cerem oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să plătească la timp facturile antreprenorului și tuturor instituțiilor responsabile să soluționeze rapid problema suprafețelor de pădure intersectate.
De asemenea, solicităm (încă o dată) celor din CNAIR să semneze contractul pe Secțiunea 5, să finalizeze evaluarea ofertelor pe 4 și să lanseze licitația aferentă studiilor geotehnice pe 2 și 3″, au declarat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
foto: facebook – Asociația Pro Infrastructură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Ştirea zilei
UPDATE | Alarmă falsă pentru pompierii din Câmpeni: Au fost să intervină între Albac și Horea la un accident care NU s-a confirmat
Alarmă falsă pentru pompierii din Câmpeni: Au fost să intervină între Albac și Horea la un accident care NU s-a confirmat Un accident rutier a avut loc duminică seara între Albac și Horea. Un autoturism s-a răsturnat în afara carosabilului. Citește și: FOTO | Cum s-a petrecut accidentul de pe DN 75, la Vadu Moților: […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 4 zile
Metalurgistul Cugir, calificare spectaculoasă în Cupa României, 4-1, după prelungiri cu ACS Mediaș! Inspirația lui Lucian Itu!
-
Sportacum 3 zile
În Cupa României, turul secund, în 7 august, Metalurgistul Cugir – CSU Alba Iulia | CSM Unirea Alba Iulia, meci cu CSM Deva
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
4 august 1919, armata română intră în centrul Budapestei, pentru a înlătura regimul bolşevic a lui Bela Kun. Soldaţii români au pus opinca pe Parlamentul din Budapesta
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
3 august 1601: Bătălia de la Guruslău. Trupele lui Mihai Viteazul obțin victoria împotriva celor conduse de Sigismund Báthory
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
2 august: Ziua Europeană de Comemorare a Holocaustului Împotriva Romilor
-
Sportacum o zi
Partidă de verificare, Retezatul Hațeg – Metalurgistul Cugir 1-6 (1-4) | Set pentru divizionara terță