Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

Finalizarea tronsonului de autostrada Orăștie – Sibiu, respectiv a întregului Coridor IV Paneuropean, amânată pe termen nedefinit din cauza unor probleme tehnice neprevăzute

Bogdan Presecan

Publicat

în

Din cauza unor probleme tehnice neprevăzute sau evaluate necorespunzător la viaductul de la Aciliu, constructorul Impregilo, care a câștigat licitația de execuție a tronsonului 3 de autostradă în zona Sebeș – Sibiu, respectiv Cunța – Săliște, care face parte din Coridorul IV Paneuropean, finanțat de către Comisa Europeană, se vede în imposibilitatea de a preda lucrările contractate la termenul stabilit, respectiv aprilie 2013 (amânat ulterior pentru primăvara anului 2014).

Cea mai mare problemă constă în faptul că nu s-a reușit stabilizarea solului, respectiv pilonii de susținere ai celui mai înalt viaduct (pod) din România, de 80 de metri înălțime, își pierd stabilitatea din cauza alunecărilor și prăbușirilor din adâncime de teren, fapt ce antrenează imposibilitatea finalizării autostrăzii pe porțiunea tronsonului de autostradă suspendat.

Problema instabilității solului este una specifică și foarte cunoscută pentru întreg Podișul Secașelor, făcând de zeci de ani mari probleme drumului național DN1,  pe porțiunea Sebeș – Sibiu și pe mai multe drumuri județene din Alba și Sibiu.

Societatea Impregilo a solicitat suplimentarea fondurilor alocate inițial prin contract pentru viaductul de la Aciliu  dar, conform ministrului Marilor Proiecte Dan Șova, în exclusivitate pentru ziarul „Unirea” și pentru www.ziarulunirea.ro,

“în acest moment există o echipă a CNADNR-ului care negociază pe baza datelor oferite de consultantul din proiect, ca să găsească o soluţie acolo. În decursul anului trecut o delegaţie a Comisiei Europene a făcut o inspecţie la faţa locului şi nu a acceptat solicitările de suplimentare financiară formulate de către constructor, spunând că proiectul trebuie realizat în spaţiul şi în limita financiară stabilită iniţial. Pentru acest contract, în acest moment, normal că se discută în continuare, constructorul a făcut şi alte demersuri la Comisia Europeană, care nu ştiu să se finalizat până în prezent cu vreun rezultat. Dacă ele vor rămâne aşa fireşte că vor trebui să finalizeze lucrarea în limita financiară iniţial acceptată prin contract. Şi vor fi terminate până la urmă, bineînţeles”.

Problema este însă imposibilitatea obiectivă a finalizării lucrărilor atâta timp cât viaductul nu se poate realiza, iar chestiunea fondurilor alocate este una esențială, valoarea stabilizării terenului putând să impună creșterea costurilor cu sume de zeci de milioane de euro.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși

Ziarul Unirea

Publicat

în

23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși Soții Ceauşescu au fost arestați pe 22 decembrie 1989 şi toată lumea se aştepta ca revoltele să se încheie, dar sângele a continuat să curgă. În acea zi, România a intrat sub spectrul unei ameninţări […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea