Finalizarea tronsonului de autostrada Orăștie – Sibiu, respectiv a întregului Coridor IV Paneuropean, amânată pe termen nedefinit din cauza unor probleme tehnice neprevăzute
Din cauza unor probleme tehnice neprevăzute sau evaluate necorespunzător la viaductul de la Aciliu, constructorul Impregilo, care a câștigat licitația de execuție a tronsonului 3 de autostradă în zona Sebeș – Sibiu, respectiv Cunța – Săliște, care face parte din Coridorul IV Paneuropean, finanțat de către Comisa Europeană, se vede în imposibilitatea de a preda lucrările contractate la termenul stabilit, respectiv aprilie 2013 (amânat ulterior pentru primăvara anului 2014).
Cea mai mare problemă constă în faptul că nu s-a reușit stabilizarea solului, respectiv pilonii de susținere ai celui mai înalt viaduct (pod) din România, de 80 de metri înălțime, își pierd stabilitatea din cauza alunecărilor și prăbușirilor din adâncime de teren, fapt ce antrenează imposibilitatea finalizării autostrăzii pe porțiunea tronsonului de autostradă suspendat.
Problema instabilității solului este una specifică și foarte cunoscută pentru întreg Podișul Secașelor, făcând de zeci de ani mari probleme drumului național DN1, pe porțiunea Sebeș – Sibiu și pe mai multe drumuri județene din Alba și Sibiu.
Societatea Impregilo a solicitat suplimentarea fondurilor alocate inițial prin contract pentru viaductul de la Aciliu dar, conform ministrului Marilor Proiecte Dan Șova, în exclusivitate pentru ziarul „Unirea” și pentru www.ziarulunirea.ro,
“în acest moment există o echipă a CNADNR-ului care negociază pe baza datelor oferite de consultantul din proiect, ca să găsească o soluţie acolo. În decursul anului trecut o delegaţie a Comisiei Europene a făcut o inspecţie la faţa locului şi nu a acceptat solicitările de suplimentare financiară formulate de către constructor, spunând că proiectul trebuie realizat în spaţiul şi în limita financiară stabilită iniţial. Pentru acest contract, în acest moment, normal că se discută în continuare, constructorul a făcut şi alte demersuri la Comisia Europeană, care nu ştiu să se finalizat până în prezent cu vreun rezultat. Dacă ele vor rămâne aşa fireşte că vor trebui să finalizeze lucrarea în limita financiară iniţial acceptată prin contract. Şi vor fi terminate până la urmă, bineînţeles”.
Problema este însă imposibilitatea obiectivă a finalizării lucrărilor atâta timp cât viaductul nu se poate realiza, iar chestiunea fondurilor alocate este una esențială, valoarea stabilizării terenului putând să impună creșterea costurilor cu sume de zeci de milioane de euro.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
26 iulie 1921 | A intrat în vigoare Tratatul de la Trianon prin care se recunoaște pe plan internațional unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România
26 iulie 1921 | A intrat în vigoare Tratatul de la Trianon prin care se recunoaște pe plan internațional unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România Tratatul de la Trianon a fost semnat la data de 4 iunie 1920 între Puterile Aliate învingătoare în Primul Război Mondial și Ungaria, în calitate de stat succesor […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 5 zile
Metalurgistul Cugir, în cantonament centralizat, noutăți sub comanda lui Itu: Cunțan, Drîngă și Chițimia
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
25 iulie – Adormirea Sfintei Ana, mama Preasfintei Născătoare de Dumnezeu
-
Actualitateacum 3 zile
Cât de mult alcool consumau românii acum 150 de ani: Ţăranii dădeau vin şi ţuică până şi copiilor mici
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
De ce bat clopotele bisericilor catolice din întreaga lume în fiecare zi, la ora 12. Legătura cu Alba Iulia și cu data de 22 iulie
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
23 iulie, Ziua Presei Militare Române. Prima publicaţie militară din România s–a înfiinţat pe vremea lui Cuza
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
22 iulie 1946: A fost creată Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS)