Ziarul Unirea

Finalizarea tronsonului de autostrada Orăștie – Sibiu, respectiv a întregului Coridor IV Paneuropean, amânată pe termen nedefinit din cauza unor probleme tehnice neprevăzute

Din cauza unor probleme tehnice neprevăzute sau evaluate necorespunzător la viaductul de la Aciliu, constructorul Impregilo, care a câștigat licitația de execuție a tronsonului 3 de autostradă în zona Sebeș – Sibiu, respectiv Cunța – Săliște, care face parte din Coridorul IV Paneuropean, finanțat de către Comisa Europeană, se vede în imposibilitatea de a preda lucrările contractate la termenul stabilit, respectiv aprilie 2013 (amânat ulterior pentru primăvara anului 2014).

Cea mai mare problemă constă în faptul că nu s-a reușit stabilizarea solului, respectiv pilonii de susținere ai celui mai înalt viaduct (pod) din România, de 80 de metri înălțime, își pierd stabilitatea din cauza alunecărilor și prăbușirilor din adâncime de teren, fapt ce antrenează imposibilitatea finalizării autostrăzii pe porțiunea tronsonului de autostradă suspendat.

ELIT

Problema instabilității solului este una specifică și foarte cunoscută pentru întreg Podișul Secașelor, făcând de zeci de ani mari probleme drumului național DN1,  pe porțiunea Sebeș – Sibiu și pe mai multe drumuri județene din Alba și Sibiu.

Societatea Impregilo a solicitat suplimentarea fondurilor alocate inițial prin contract pentru viaductul de la Aciliu  dar, conform ministrului Marilor Proiecte Dan Șova, în exclusivitate pentru ziarul „Unirea” și pentru www.ziarulunirea.ro,

“în acest moment există o echipă a CNADNR-ului care negociază pe baza datelor oferite de consultantul din proiect, ca să găsească o soluţie acolo. În decursul anului trecut o delegaţie a Comisiei Europene a făcut o inspecţie la faţa locului şi nu a acceptat solicitările de suplimentare financiară formulate de către constructor, spunând că proiectul trebuie realizat în spaţiul şi în limita financiară stabilită iniţial. Pentru acest contract, în acest moment, normal că se discută în continuare, constructorul a făcut şi alte demersuri la Comisia Europeană, care nu ştiu să se finalizat până în prezent cu vreun rezultat. Dacă ele vor rămâne aşa fireşte că vor trebui să finalizeze lucrarea în limita financiară iniţial acceptată prin contract. Şi vor fi terminate până la urmă, bineînţeles”.

Problema este însă imposibilitatea obiectivă a finalizării lucrărilor atâta timp cât viaductul nu se poate realiza, iar chestiunea fondurilor alocate este una esențială, valoarea stabilizării terenului putând să impună creșterea costurilor cu sume de zeci de milioane de euro.

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Te-ar putea interesa și:

Mesaje de Sfântul Ioan amuzante. URĂRI şi FELICITĂRI haioase pentru prietenii care își sărbătoresc onomastica

Mesaje amuzante şi hazlii de Sfântul Ion 2021 • Urări şi felicitări haioase de Sfântul Ioan. SMS de Sfântul Ioan… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

7 ianuarie: Crăciunul pe rit vechi. Cum sărbătoresc ortodocşii pe stil vechi Naşterea Mântuitorului

7 ianuarie: Crăciunul pe rit vechi. Cum sărbătoresc ortodocşii pe stil vechi Naşterea Mântuitorului Crăciunul era sărbătorit pe 7 ianuarie… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Mesaje de SFÂNTUL IOAN religioase: Urări și FELICITĂRI pe care le puteți trimite prin SMS de Sf Ioan Botezătorul

Mesaje de SFÂNTUL IOAN religioase: Urări și FELICITĂRI pe care le puteți trimite prin SMS de Sf Ioan Botezătorul Creştinii… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

MESAJE de Sfântul Ion HAIOASE. Idei de SMS -uri pentru prietenii glumeţi dar şi pentru cei îndrăgostiţi, care îşi aniversează astăzi onomastica

Mesaje de Sfantul Ioan haioase. Urărări și felicitări de Sfantul Ion hazlii care poti fi trimise prin SMS.  Texte amuzante… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Mesaje creștine de Sfântul Ion. Urări pe care le puteți trimite prin SMS celor care își sărbătoresc onomastica

Mesaje creștine de Sfântul Ioan 2021 • Urări și felicitări creștine care le puteți trimite prin SMS celor care își… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

CODUL BUNELOR MANIERE: Cum să te comporți dacă ești invitat la o nuntă

CODUL BUNELOR MANIERE: Cum să te comporți dacă ești invitat la o nuntă Prilej de bucurie și emoție, atât pentru… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Mesaje de SFINŢII CONSTANTIN şi ELENA. Ce SMS-uri, felicitări, urări puteţi trimite celor dragi cu ocazia zilei de nume

MESAJE de Sfinții Constantin și Elenea FELICITARI pentru Constantin și Elena. Urări prin SMS de Sf CONSTANTIN şi ELENA 2021… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

15 Comentarii

samy 5 aprilie 2013 at 13:06

clasic… smechereala incepe iar…

Bogdan 5 aprilie 2013 at 13:18

Articol adevarat 100%,cu exceptia faptului ca problema alunecarilor de teren este inainte de podul respectiv,nu chiar acolo

melfior 5 aprilie 2013 at 13:40

1. inainte de a se incepe lucrarile s-au facut prospectii geologice

2. in anul 1999 s-a taiat dealul inainte de sibiu cand s-a facut drumul

3. de ce era nevoie totusi de un viaduct de 80 de metri intr-o zona care nu era dificila ci se putea face la turnu rosu sau in alta zona unde poate era chiar necesar.

4. sau in loc sa spuna clar ca le-a taiat banii au inventat chestia asta

5, din pacate romanul prost de felul lui de rand nu intelege ca datorita acestor fraude are salariul minim cel mai mic din ue ducand la cele mai mici pensii din ue.

HDD 5 aprilie 2013 at 15:08

Ininte de realizarea unei investitii se face un studiu de fezabilitate ceea ce presupune o multime de studii si de variante posibile inclusiv intocmirea studiilor geotehnice (vezi HG 28/2008). Apoi pe baza SF-ului se intocmeste aplicatia de finantare care este aprobata la Bruxell de CE. In continuare se intocmeste un contract de finantare intre o autoritate de management si beneficiar si in final sunt supuse procedurilor de licitatie contractele de lucrari din cadrul proiectului. Probabil contractul de lucrari semnat a fost de tip FIDIC galben (proiectare si executie). Carevasazica a stiut de problema instabilitatii solului atat beneficiarul cat si executantul si acum cere bani. Functionaru’ roman tre sa fie de acord cu marirea valorii contractului daca vrea sa-si pastreze postul, functionarii de la CE nu au un asemenea risc. Oricum articolul e lapidar.

profesor Ana 5 aprilie 2013 at 19:59

Corect, d-le HDD, dar, pentru români, SF (studiu de fezabilitate) se traduce prin „science fiction”. Toată țara asta face parte dintr-un SF in care guvernanții sunt mutanți.

Lui HDD 5 aprilie 2013 at 19:15

Bravo, HDD, comentariul tau e de folos.
Nu te invit sa scrii dar, cand crezi ca ai ceva de spus, posteaza comentarii! Explici si tu ceea ce stii sau ce crezi! E un gest frumos! Fii solidar nu te grabi sa critici! Nu toata lumea e ca tine!

Privatii 5 aprilie 2013 at 19:16

Cine o fi intocmit studiul de fezabilitate si cine a aprobat plata acestuia pentru zona in cauza? Odata si odata, cinbeva va trebui sa plateasca ce greseste, sau sa fie arestat iar bunurile sale confiscate. Nu se poaste ca un cacarica care a acceptat plata acestor studii sa fie scutit de consecite, chiar ar fi sa fie un oarecare mibnistru.

Dede 5 aprilie 2013 at 23:29

…eu nu mai inteleg nimic ,ce se intampla in tara asta nu se intampla niciunde!…domnilor constructori de ce va apucati de treaba atata timp cat solul nu este stabil ?sau voi construiti asa fara nici un studiu geologic ?ia sa vedem noi cine a facut studiul geologic si sa intre putin la puscarie vreo 15 ani pt a fii de exemplu ca nimeni sa nu se mai joace cu banii tarii!
Iar acum inca ceva ,nu stiu daca ati observat ca autostrada Sebes – Nadlac coboara spre Timisoara si dupa urca spre Arad asta fiind iarasi o mare greseala de proiectare pt ca spre ex omul din Sibiu nu are de ce merge pana in Timisoara pt a ajunge in Arad sa faca km in plus sau sa consume benzina, se putea face o autostrada de legatura Timisoara – Arad pt ca intelegem ca si Banatul trebuie legat de Nadlac dar asa multi vor iesi de pe autostrada si vor incerca un drum mai direct spre vama cum ar fii drumul national de acum iar portiunea respectiva de autostrada va fii putin tranzitata si nu isi gaseste justificata investitia decat pt cei care doresc sa mearga la Timisoara care probabil vor fii mai putini decat cei care doresc iesirea din tara stiut fiind faptul ca majoritatea celor care circula pe ruta respectiva sunt cei care parasesc tara spre west!!!

mihai 5 aprilie 2013 at 23:33

Cand a contractat lucrarea, executantul si-a facut niste calcule. Daca le-a facut gresit, e numai si numai problema lui. Pana acum se obisnuia ca toate greselile neintentionate sau intentionate sa fie platite de statul roman(adica noi). Poate ca a sosit momentul ca lucrurile sa se schimbe.

dan 6 aprilie 2013 at 8:14

cine a scris articolul greseste ,sau e rau intentionat,problema nu e la viaduct,acesta e stabil,problema e la circa o suata de metrii de viaduct inspre Sebes,acolo sint probleme cu stabilitatea ,au sapat un rambleu si trebuie stabilizate malurile laterale ale autostrazii,la capatul dinspre Sibiu trebuie construit un tunel,daca se sapa incontinuare in rambleu se poate surpa dealul peste autostrada fiind diferenta mare de nivel,urmariti filmarile postate pe yutube din 19 ,11 2012 si pozele facute pe forumul http://www.peundemerg.ro si va lamuriti.

dan 6 aprilie 2013 at 9:52

revin si corectez,filmarea din 19 10 2012 de pe yutube,a autostrazii Sebes Sibiu.acolo se vere si zonele cu alunecari .

bum 6 aprilie 2013 at 11:24

DAR SA FACA MACAR CENTURA SEBESULUI CA ASTA NU FUGE NICAIERI CA E CEL MAI PROST TRONSON DIN TARA UNDE STAI ORE SA TRECI

Custozza Losenau 7 aprilie 2013 at 20:25

SUNT IN ASENTIMENTUL DV., CENTURA SEBESULUI E DE IMPORTANTA CAPITALA! MI S-A INTAMPLAT SA FIU CLAXONAT DE NESIMTITII DE CAMIONAGII IN CENTRUL ORASULUI, CAND CIRCULAM CU MASINA PE DRUMUL CU PRIORITATE! ASA CEVA E INADMISIBIL!! O RUSINE MAXIMA E SI CE SE INTAMPLA CU TRAFICUL IN ALBA IULIA DE LA PASARELA DIN PARTOS PANA LA PODUL PESTE MURES.

biscuite 6 aprilie 2013 at 15:34

Au oferit cel mai mic pret la castigarea proiectului cand stiau foarte clar ca nu vor putea termina lucrarea cu banii astia. Daca le aproba fonduri suplimentare ar insemna sa-si bata joc de statul roman, UE si celelalte firme participante la licitatie, iar faptul ca nu va termina proiectul la timp, inseamna ca trebuie penalizati.

cout 7 aprilie 2013 at 23:14

Este un moment in care trebuie sa-i intrebati pe Ponta, Codrin Stefanescu, Ciuvica ,Ciutacu,Gadea sa vedem punctul de vedere al marilor atoatestiutori.

Comentariile sunt oprite