Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Milioane de români sunt afectați de creșterile prețurilor la energia electrică și gaze. Prețurile s-au dublat, s-au triplat și oamenii s-au trezit cu facturi de 10 ori, de 20 de ori mai mari.
Antena 3 a demarat o campanie pentru a vedea ce se întâmplă, de fapt, cu facturile românilor, dar și cum se ocupă statul de român de acestea. Potrivit sursei citate, unii români au ajuns să primească în luna ianuarie facturi chiar și cu 400% mai mari, iar cifrele sunt fără precedent.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care ANPC poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, Paul Anghel, directorul general ANPC a spus:
„Noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni.
În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118.
Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.
Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.
În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.
În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel director general ANPC.
Sursa: antena3.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun
Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni, în intervalul 15 -28 decembrie 2025. Potrivit specialiştilor, vremea se răceşte spre sfârşitul anului şi sunt aşteptate ninsori. „Valorile termice vor fi […]
Rabla 2025 | Sesiune nouă de înscrieri pentru persoanele fizice, în decembrie. Când vor începe
Rabla 2025 | Sesiune nouă de înscrieri pentru persoanele fizice, în decembrie. Când vor începe Persoanele fizice care nu au reușit până acum să se înscrie în Programul Rabla Auto 2025 vor avea parte de o nouă sesiune, care urmează să fie lansată marți, 16 decembrie, 2025, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Citește și: […]
Vești bune pentru pensionarii cu venituri mici: Vor primi 400 de lei în decembrie. Anunțul făcut de Ministrul Muncii
Vești bune pentru pensionarii cu venituri mici: Vor primi 400 de lei în decembrie. Anunțul făcut de Ministrul Muncii Pensionarii români cu venituri mici vor primi în luna decembrie un supliment financiar de 400 de lei, care va fi acordat odată cu pensia potrivit Ministrului Muncii, Florin Manole. „Da, e vorba de un supliment important, […]