Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Milioane de români sunt afectați de creșterile prețurilor la energia electrică și gaze. Prețurile s-au dublat, s-au triplat și oamenii s-au trezit cu facturi de 10 ori, de 20 de ori mai mari.
Antena 3 a demarat o campanie pentru a vedea ce se întâmplă, de fapt, cu facturile românilor, dar și cum se ocupă statul de român de acestea. Potrivit sursei citate, unii români au ajuns să primească în luna ianuarie facturi chiar și cu 400% mai mari, iar cifrele sunt fără precedent.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care ANPC poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, Paul Anghel, directorul general ANPC a spus:
„Noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni.
În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118.
Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.
Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.
În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.
În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel director general ANPC.
Sursa: antena3.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Creșterea TVA scoate și mai mulți bani din buzunarele românilor: Internetul, televiziunea și telefonia, mai scumpe de la 1 august 2025
Creșterea TVA scoate și mai mulți bani din portofelele românilor: Internetul, televiziunea și telefonia, mai scumpe de la 1 august 2025 Creșterea TVA de la 19% la 21%, începând cu 1 august 2025, reglementată prin Legea nr. 141/2025, va aduce scumpiri în lanț. Cumulat cu celelalte scumpiri, românii vor plăti mai mult și pentru serviciile […]
Fonduri europene 2025 | Bani pentru construirea de sisteme de irigații sau modernizarea celor existente în România
Bani europeni pentru construirea de sisteme de irigații sau modernizarea celor existente în România România ar putea avea o șansă reală de a primi fonduri europene pentru irigații, după ce un amendament propus de Europarlamentarul Dan Motreanu a propus un amendament carea a fost votat într-o comisie a Parlamentului European. Inițiativa vine în contextul problemelor […]
În România, din circa 19 milioane de locuitori, aproape 1 milion beneficiază de pensie de handicap. Date INS
În România, din circa 19 milioane de locuitori, aproape 1 milion beneficiază de pensie de handicap. Date INS Primul ministru al României, Ilie Bolojan, ridică o problemă legată de pensiile de handicap: „Este o problemă sistemică. O parte din ei au obținut aceste drepturi într-o manieră discutabilă”. Aproape un milion de români din totalul populației […]