Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Milioane de români sunt afectați de creșterile prețurilor la energia electrică și gaze. Prețurile s-au dublat, s-au triplat și oamenii s-au trezit cu facturi de 10 ori, de 20 de ori mai mari.
Antena 3 a demarat o campanie pentru a vedea ce se întâmplă, de fapt, cu facturile românilor, dar și cum se ocupă statul de român de acestea. Potrivit sursei citate, unii români au ajuns să primească în luna ianuarie facturi chiar și cu 400% mai mari, iar cifrele sunt fără precedent.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care ANPC poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, Paul Anghel, directorul general ANPC a spus:
„Noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni.
În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118.
Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.
Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.
În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.
În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel director general ANPC.
Sursa: antena3.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
380 de standarde ocupaționale și calificări, actualizate sau dezvoltate până în 2029, cu implicarea unor experți: Proiect al Ministerului Muncii
380 de standarde ocupaționale și calificări, actualizate sau dezvoltate până în 2029, cu implicarea unor experți: Proiect al Ministerului Muncii Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și Autoritatea Națională pentru Calificări lansează un proiect amplu dedicat modernizării formării profesionale în România. Este vorba despre actualizarea, revizuirea și dezvoltarea de noi standarde ocupaționale și calificări […]
Autostrada A13 Sibiu-Bacău: Un nou șantier va fi deschis pe lotul dintre Boița și Făgăraș, pe aproape 20 km. Valoarea contractului, 1,54 miliarde lei, fără TVA
Autostrada A13 Sibiu-Bacău: Un nou șantier va fi deschis pe lotul dintre Boița și Făgăraș, pe aproape 20 km. Valoarea contractului, 1,54 miliarde lei, fără TVA Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis o autorizație de construicție necesară începerii lucrărilor unui nou șantier de autostradă. Este vorba de Lotul 2 Avrig – Mârșa (DJ 105G) – […]
Economistul Radu Georgescu: „Cum se explică rezultatul alegerilor? Economia ne-a dat o bâtă în cap!”
Economistul Radu Georgescu: „Cum se explică rezultatul alegerilor? Economia ne-a dat o bâtă în cap!” Economistul Radu Georgescu afirmă că explicația pentru rezultatul alegerilor poate fi găsit în economie, la lecția despre inflație. „Mulți oameni sunt surprinși de rezultatul alegerilor de duminică. Eu nu sunt. Am explicat de mai multe ori că în anul 1 […]