Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Milioane de români sunt afectați de creșterile prețurilor la energia electrică și gaze. Prețurile s-au dublat, s-au triplat și oamenii s-au trezit cu facturi de 10 ori, de 20 de ori mai mari.
Antena 3 a demarat o campanie pentru a vedea ce se întâmplă, de fapt, cu facturile românilor, dar și cum se ocupă statul de român de acestea. Potrivit sursei citate, unii români au ajuns să primească în luna ianuarie facturi chiar și cu 400% mai mari, iar cifrele sunt fără precedent.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care ANPC poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, Paul Anghel, directorul general ANPC a spus:
„Noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni.
În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118.
Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.
Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.
În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.
În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel director general ANPC.
Sursa: antena3.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
În România, raportul dintre angajați și pensionari este de aproape 1/1. CAS-ul a 10 angajați, pentru 8 pensionari
În România, raportul dintre angajați și pensionari este de aproape 1/1. CAS-ul a 10 angajați, pentru 8 pensionari Ministrul Muncii, Florin Manole, trage un semnal de alarmă asupra numărului tot mai mic de salariați activi, față de numărul tot mai mare de pensionari. În acest context măsurile de austeritate aplicate de Guvern, fără a avea […]
Reciclarea deșeurilor textile obligatorie în România. Unde se reciclează și care sunt amenzile pentru cei care nu respectă legea
Reciclarea deșeurilor textile obligatorie în România. Unde se reciclează și care sunt amenzile pentru cei care nu respectă legea Reciclarea deșeurilor rezultate din materiale textile a devenit obligatorie începând cu anul 2025. Cu toate că există o lege în acest sens, sistemul de reciclare a textilelor nu este încă bine pus la punct. Reciclarea a […]
Lista actualizată a medicamentelor uzuale, care dau pozitiv la aparatul Drug Test. Care sunt acestea
Lista actualizată a medicamentelor uzuale, care dau pozitiv la aparatul Drug Test. Care sunt acestea O serie de medicamente banale, pe care toată lumea le-a luat și le ia pentru tratarea unor afecțiuni, au fost incluse de Ministerul Sănătății pe lista medicamentelor, care pot genera efecte psihoactive ce pot afecta capacitatea de a conduce și […]