Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Milioane de români sunt afectați de creșterile prețurilor la energia electrică și gaze. Prețurile s-au dublat, s-au triplat și oamenii s-au trezit cu facturi de 10 ori, de 20 de ori mai mari.
Antena 3 a demarat o campanie pentru a vedea ce se întâmplă, de fapt, cu facturile românilor, dar și cum se ocupă statul de român de acestea. Potrivit sursei citate, unii români au ajuns să primească în luna ianuarie facturi chiar și cu 400% mai mari, iar cifrele sunt fără precedent.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care ANPC poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, Paul Anghel, directorul general ANPC a spus:
„Noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni.
În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118.
Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.
Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.
În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.
În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel director general ANPC.
Sursa: antena3.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Sănătății: Spitalele vor trebui să publice o serie de indicatori de transparență în activitate
Spitalele vor trebui să publice o serie de indicatori de transparență în activitate Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat, sâmbătă, 23 august 2025, că din luna septembrie 2025 spitalele vor trebui să publice pe site-ul lor o serie de indicatori de transparență în activitate, cum ar fi numărul de pacienți internați sau cel al bolnavilor […]
Ministrul Apărării: România rămâne ferm de partea Ucrainei. Nu vom ceda în faţa propagandei şi presiunilor venite dinspre partidele aliniate Moscovei
Ministrul Apărării: România rămâne ferm de partea Ucrainei Ministrul Apărării, Ionuţ Moşteanu, a afirmat, duminică, 24 august 2025, că România rămâne ferm de partea Ucranei şi că ţara noastră nu va ceda în faţa propagandei şi presiunilor venite dintre partidele aliniate Moscovei. Oficialul a fost prezent la ceremoniile organizate de Ziua Naţională a Ucrainei. „Astăzi, […]
Fostul premier Florin Cîțu: „România, sufocată de datorii și taxe. Experimentul a eșuat”
Florin Cîțu: „România, sufocată de datorii și taxe. Experimentul a eșuat” Fostul premier Florin Cîțu critică dur strategia fiscală a celor patru guverne care s-au succedat între 2022 și 2025. El spune că România a făcut „o întoarcere la 180 de grade” față de abordarea liberală din perioada 2020–2021. Citește și: Fostul premier Florin Cîțu: […]