Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Facturi uriașe la energie şi gaze: Ce soluții oferă directorul ANPC pentru români
Milioane de români sunt afectați de creșterile prețurilor la energia electrică și gaze. Prețurile s-au dublat, s-au triplat și oamenii s-au trezit cu facturi de 10 ori, de 20 de ori mai mari.
Antena 3 a demarat o campanie pentru a vedea ce se întâmplă, de fapt, cu facturile românilor, dar și cum se ocupă statul de român de acestea. Potrivit sursei citate, unii români au ajuns să primească în luna ianuarie facturi chiar și cu 400% mai mari, iar cifrele sunt fără precedent.
Întrebat care sunt competențele și care sunt limitele în care ANPC poate acționa în cazul facturilor uriașe la energie și gaze, Paul Anghel, directorul general ANPC a spus:
„Noi avem situații concrete la Brașov. Am întâlnit un caz în care un furnizor de energie electrică a facturat majorat consumul anumitor cetățeni brașoveni.
În situația respectivă aplicăm sancțiuni contravenționale din Ordonanța 21 privind practicile comerciale de pe piața operatorilor economice și aici mă refer la afectarea interesului economic al consumatorului prin aplicarea prevederilor Ordonanței 118.
Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.
Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.
În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.
În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel director general ANPC.
Sursa: antena3.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog Sezonul examenelor aduce un val de stres printre tineri şi cozi tot mai mari la uşile psihologilor. Lipsa somnului, volumul mare de materie și teama de eșec îi afectează şi ajung să se confrunte cu anxietate, epuizare sau chiar atacuri […]
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori Elevii din România ar putea sta 9 ore la școală, adică de la ora 8.00 până la 17.00. Ministerul Educației vrea să implementeze un sistem de tip școala de după școală, în […]
Cum va fi VREMEA în România până în 6 iulie 2025: Cupolă de cădură peste România, cu temperaturi care ajung și la 40 de grade Celsius
Cum va fi VREMEA în România până în 6 iulie 2025: Cupolă de cădură peste România, cu temperaturi care ajung și la 40 de grade Celsius Meteorologii ANM a emis prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni, în intervalul 23 iunie – 6 iulie. Specialiştii anunţă vreme călduroasă în majoritatea zonelor ţării, cu disconfort termic în […]