Facturi URIAȘE la energie, în Alba. Poziția ENGIE România, față de prețurile ridicate la gaze naturale și informațiile apărute în media
Facturi URIAȘE la energie, în Alba. Poziția ENGIE România, față de prețurile ridicate la gaze naturale și informațiile apărute în media
Furnizorul ENGIE România își prezintă poziția în legătură cu informațiile apărute în media, care vorbesc despre scumpirile observate la facturile de energie ale unor instituții din orașul nostru.
ENGIE Romania a preluat furnizarea în regim de ultimă instanță pentru mai mulți clienți juridici, instituții sociale și de învățământ din Alba Iulia, după ce furnizorul cu care aceștia încheiaseră un contract a fost în imposibilitatea de a mai asigura continuitatea furnizării.
Preluarea clienților în regim de ultimă instanță este stabilită de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (A.N.R.E.) pe baza unor criterii clar definite, printre care costul cel mai mic și capacitatea disponibilă de preluare. Furnizarea în regim de ultimă instanță se asigură pentru o perioadă temporară, iar clienții au posibilitatea de a contracta orice furnizor de pe piața de gaze naturale, aspect comunicat clienților de către ENGIE Romania.
În ceea ce privește nivelul de preț aplicat, acesta este determinat de creșterea fără precedent a prețurilor de achiziție, fiind o cerere foarte mare de gaze naturale și o ofertă insuficientă. Pentru furnizarea de ultimă instanță, necesarul de consum al clienților nu a putut fi anticipat, fapt pentru care ENGIE Romania este obligată să recurgă la achiziția de gaze naturale pe piața pe termen scurt, unde nivelul de preț este, în general, ridicat.
CITEȘTE ȘI: PESTE 300 000 de lei, factura la gaz pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, în mijlocul valului de scumpiri
Menționăm că o parte dintre clienții preluați au beneficiat de reducerile aferente schemei de sprijin însă, pentru alții, nu au putut fi aplicate măsurile de sprijin deoarece clienții nu au fost transmis documentația necesară, conform legii. Conform ultimelor modificări legislative, pentru consumul aferent lunilor februarie-martie, măsurile de sprijin vor fi aplicate în mod automat, fără a fi necesar niciun alt demers din partea clientului.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Facturile la gaz vor EXPLODA din 2026, după ce statul va elimina plafonarea: Noile oferte ale furnizorilor, mai mari şi cu 35%
Facturile la gaz vor EXPLODA din 2026, după ce statul va elimina plafonarea: Noile oferte ale furnizorilor, mai mari şi cu 35% După dublarea facturilor la energie din 2025, toţi românii vor fi loviţi şi de tarife mai mari pentru gaze diin primăvara lui 2026, când expiră schema de plafonare a preţului la gaze. Facturile […]
21 decembrie | Solstițiul de iarnă 2025: Ziua care marchează începutul iernii astronomice și cea mai lungă noapte din an
21 decembrie | Solstițiul de iarnă 2025: Ziua care marchează începutul iernii astronomice și cea mai lungă noapte din an Ziua de duminică, 21 decembrie 2025, marchează solstiţiul de iarnă, momentul astronomic care anunţă oficial începutul iernii şi aduce cea mai scurtă zi din an. Este ziua în care durata luminii naturale ajunge la minimum, […]
TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse)
TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse) Sectorul HoReCa primește o gură de aer, după ce Guvernul ar fi decis să păstreze TVA-ul la nivelul de 11%. Potrivit unor surse guvernamentale, cota redusă de TVA aplicată hotelurilor, restaurantelor și serviciilor de catering va fi menținută la […]