Facturi URIAȘE la energie, în Alba. Poziția ENGIE România, față de prețurile ridicate la gaze naturale și informațiile apărute în media
Facturi URIAȘE la energie, în Alba. Poziția ENGIE România, față de prețurile ridicate la gaze naturale și informațiile apărute în media
Furnizorul ENGIE România își prezintă poziția în legătură cu informațiile apărute în media, care vorbesc despre scumpirile observate la facturile de energie ale unor instituții din orașul nostru.
ENGIE Romania a preluat furnizarea în regim de ultimă instanță pentru mai mulți clienți juridici, instituții sociale și de învățământ din Alba Iulia, după ce furnizorul cu care aceștia încheiaseră un contract a fost în imposibilitatea de a mai asigura continuitatea furnizării.
Preluarea clienților în regim de ultimă instanță este stabilită de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (A.N.R.E.) pe baza unor criterii clar definite, printre care costul cel mai mic și capacitatea disponibilă de preluare. Furnizarea în regim de ultimă instanță se asigură pentru o perioadă temporară, iar clienții au posibilitatea de a contracta orice furnizor de pe piața de gaze naturale, aspect comunicat clienților de către ENGIE Romania.
În ceea ce privește nivelul de preț aplicat, acesta este determinat de creșterea fără precedent a prețurilor de achiziție, fiind o cerere foarte mare de gaze naturale și o ofertă insuficientă. Pentru furnizarea de ultimă instanță, necesarul de consum al clienților nu a putut fi anticipat, fapt pentru care ENGIE Romania este obligată să recurgă la achiziția de gaze naturale pe piața pe termen scurt, unde nivelul de preț este, în general, ridicat.
CITEȘTE ȘI: PESTE 300 000 de lei, factura la gaz pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, în mijlocul valului de scumpiri
Menționăm că o parte dintre clienții preluați au beneficiat de reducerile aferente schemei de sprijin însă, pentru alții, nu au putut fi aplicate măsurile de sprijin deoarece clienții nu au fost transmis documentația necesară, conform legii. Conform ultimelor modificări legislative, pentru consumul aferent lunilor februarie-martie, măsurile de sprijin vor fi aplicate în mod automat, fără a fi necesar niciun alt demers din partea clientului.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Radu Georgescu, despre cum se termină 2025 și cum va fi în 2026: ,,Se oprește și cel de-al doilea motor al economiei”
Radu Georgescu, despre cum se termină 2025 și cum va fi în 2026: ,,Se oprește și cel de-al doilea motor al economiei” Economistul Radu Georgescu a explicat într-o postare în mediul online cum se termină 2025 și ce ce așteaptă în 2026, dar și ce trebuie să facem pentru ca anul viitor să fie unul […]
Mașinile din România, înmatriculate și radiate online, fără vizită prealabilă la ghișeu Tot ce ține de înmatricularea și radierea mașinilor în România se mută, în sfârșit, în online, în anii următori. Nu vorbim doar de trimiterea unor documente scanate, ci de un flux complet digital, inclusiv pentru crearea contului de utilizator pe platforma oficială a […]
Premierul Ilie Bolojan consideră că vârsta de pensionare trebuie ridicată ,,peste tot”: Nu mai putem să susţinem pensionari la 48, 50, 52 de ani
Premierul Ilie Bolojan consideră că vârsta de pensionare trebuie ridicată ,,peste tot”: Nu mai putem să susţinem pensionari la 48, 50, 52 de ani Ilie Bolojan a declarat că vârsta de pensionare trebuie ridicată „peste tot” deoarece România nu mai poate susține financiar pensionari la vârste de 48-50 de ani. Citește și: Profesorul Andrei Marga, […]