Facturi URIAȘE la energie, în Alba. Poziția ENGIE România, față de prețurile ridicate la gaze naturale și informațiile apărute în media
Facturi URIAȘE la energie, în Alba. Poziția ENGIE România, față de prețurile ridicate la gaze naturale și informațiile apărute în media
Furnizorul ENGIE România își prezintă poziția în legătură cu informațiile apărute în media, care vorbesc despre scumpirile observate la facturile de energie ale unor instituții din orașul nostru.
ENGIE Romania a preluat furnizarea în regim de ultimă instanță pentru mai mulți clienți juridici, instituții sociale și de învățământ din Alba Iulia, după ce furnizorul cu care aceștia încheiaseră un contract a fost în imposibilitatea de a mai asigura continuitatea furnizării.
Preluarea clienților în regim de ultimă instanță este stabilită de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (A.N.R.E.) pe baza unor criterii clar definite, printre care costul cel mai mic și capacitatea disponibilă de preluare. Furnizarea în regim de ultimă instanță se asigură pentru o perioadă temporară, iar clienții au posibilitatea de a contracta orice furnizor de pe piața de gaze naturale, aspect comunicat clienților de către ENGIE Romania.
În ceea ce privește nivelul de preț aplicat, acesta este determinat de creșterea fără precedent a prețurilor de achiziție, fiind o cerere foarte mare de gaze naturale și o ofertă insuficientă. Pentru furnizarea de ultimă instanță, necesarul de consum al clienților nu a putut fi anticipat, fapt pentru care ENGIE Romania este obligată să recurgă la achiziția de gaze naturale pe piața pe termen scurt, unde nivelul de preț este, în general, ridicat.
CITEȘTE ȘI: PESTE 300 000 de lei, factura la gaz pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, în mijlocul valului de scumpiri
Menționăm că o parte dintre clienții preluați au beneficiat de reducerile aferente schemei de sprijin însă, pentru alții, nu au putut fi aplicate măsurile de sprijin deoarece clienții nu au fost transmis documentația necesară, conform legii. Conform ultimelor modificări legislative, pentru consumul aferent lunilor februarie-martie, măsurile de sprijin vor fi aplicate în mod automat, fără a fi necesar niciun alt demers din partea clientului.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Reacția șefului ANAF după ce judecătorii au respins sechestrul asupra bunurilor lui Klaus Iohannis: ,,O să facem în continuare demersurile”
Reacția șefului ANAF după ce judecătorii au respins sechestrul asupra bunurilor lui Klaus Iohannis: ,,O să facem în continuare demersurile” Şeful ANAF, Adrian Nica, a anunţat că instituţia va continua procedurile legale pentru recuperarea despăgubirilor pe care Klaus Iohannis le datorează pentru lipsa de folosinţă a jumătăţii dintr-un imobil aflat în centrul Sibiului. Citește și: […]
Permis de conducere și actele mașinii pe telefon și tamponări uşoare declarate online. Ce prevede noul proiect de ordonanţă propus de MAI
Permis de conducere și actele mașinii pe telefon și tamponări uşoare declarate online. Ce prevede noul proiect de ordonanţă propus de MAI Şoferii din România ar putea prezenta permisul de conducere şi actele maşinii în format digital, pe telefon, nu fizic aşa cum se întâmplă în prezent. Cu condiţia ca documentele să fi fost încărcate […]
Dispută pentru aurul de la Certej, estimat la „1 miliard de dolari”. Guvernul, dat în judecată pentru a prelungi licența de exploatare
Dispută pentru aurul de la Certej, estimat la „1 miliard de dolari”. Guvernul, dat în judecată pentru a prelungi licența de exploatare Societatea care a inițiat proiectul de exploatare a zăcămintelor de aur și argint din perimetrul Certej a dat în judecată Guvernul României și Agenția Națională de Reglementare în domeniul Minier pentru a obține […]