Facturi Hidroelectrica: Când se rezolvă haosul din sistemul de facturare al energiei electrice al companiei. Ce spune Ministrul Energiei
De mai bine de un an persistă haosul din sistemul de facturare al energiei electrice de la Hidroelectrica, care a dat peste cap absolut toate calculele clienților. Ministrul Energiei susține că în cel mult trei luni problema va fi rezolvată.
Ministrul Energiei a fost întrebat duminică, la un post TV, despre situaţia facturilor de la Hidroelectrica şi când va fi remediată această situaţie.
„Hidroelectrica nu a fost niciodată o companie furnizoare. Ea nu a emis facturi, nu a avut niciun sistem pregătit, în vârful crizii energetice i s-a dat acest mandat, tocmai pentru că era o problemă în sistem. Şi a venit cu acele preţuri mai mici şi a pus presiune şi pe ceilalţi furnizori să scadă preţurile şi să furnizeze un serviciu corect pentru români.
Citește și: Transmiterea indexului autocitit: Cum să faci pentru a fi facturat la consumul real și nu la cel estimat
De aceea, într-un fel, îi înţeleg omeneşte că în decurs de un an să fii de la zero la cel mai mare furnizor de energie electrică din România, nu e un proces simplu. Acolo există o nouă conducere acum la Hidroelectrică, cred că de o săptămână, maxim două, şi a fost una dintre solicitările mele către această nouă conducere, către noul directorat, puneţi ordine în zona de furnizare.
Mi-au promis că în maxim trei luni de zile vin la zi şi îşi pun toate sistemele informatice la punct, astfel încât românii şi consumatori casnici, şi consumatori non casnici să aibă lucrurile în bună regulă”, a afirmat Sebastian Burduja.
El a explicat şi motivul pentru care în criza energetică au fost înregistrate facturi greşite.
„În criza energetică au fost facturi greşite, cu zero-uri în plus, tocmai pentru că atunci guvernul a intervenit destul de mult în piaţă, au fost cred şapte ordonanţe de urgenţă şi legile de aprobare a lor în Parlamentul României, cu amendamente aferente, cu noi categorii de beneficiari şi atunci piaţa a fost bulversată. Furnizorii au nevoie de trei, patru luni de cât ori se schimbă această schemă de plafonare – compensare şi este un argument în plus pentru a menţine schemă aşa cum este ea, pentru a nu mai avea aceste deregleri pe lanţ”, a declarat ministrul Energiei.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
SCUMPIRI fără număr: Prețul energiei electrice a luat-o razna Rata anuală a inflaţiei în luna iulie 2025, comparativ cu luna iulie 2024, a fost 7,8%, indică datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Rata anuală a inflaţiei în luna iunie 2025 comparativ cu luna iunie 2024 s-a ridicat la 5,7%. „Indicele preţurilor de consum în luna […]
Rabla 2025 | Programul Rabla pentru persoane fizice va fi lansat pe 1 septembrie: Precizările ministrului Mediului
Programul Rabla 2025 va fi lansat pe 1 septembrie Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a anunțat, luni, 11 august 2025, la Digi24, că Programul Rabla pentru persoane fizice va fi lansat la 1 septembrie, așa cum se preconiza inițial. „Pe partea de persoane fizice, decizia în coaliție este că se va lansa acest program pe 1 […]
Redimensionarea corectă a aparatului bugetar, servicii mai eficiente pentru cetățeni. Cine sunt primii afectați în urma concedierilor masive anunțate de Guvern
Redimensionarea corectă a aparatului bugetar, servicii mai eficiente pentru cetățeni. Cine sunt primii afectați Decizia Guvernului legată de eficientizarea aparatului bugetar a fost confirmată de premierul Ilie Bolojan. Vor urma concedieri masive, începând de nul viitor, ca urmare a plicării celui de-al treile pachet de măsuri. Ilie Bolojan susține că al treilea pachet de măsuri […]