Facturi Hidroelectrica: Când se rezolvă haosul din sistemul de facturare al energiei electrice al companiei. Ce spune Ministrul Energiei
De mai bine de un an persistă haosul din sistemul de facturare al energiei electrice de la Hidroelectrica, care a dat peste cap absolut toate calculele clienților. Ministrul Energiei susține că în cel mult trei luni problema va fi rezolvată.
Ministrul Energiei a fost întrebat duminică, la un post TV, despre situaţia facturilor de la Hidroelectrica şi când va fi remediată această situaţie.
„Hidroelectrica nu a fost niciodată o companie furnizoare. Ea nu a emis facturi, nu a avut niciun sistem pregătit, în vârful crizii energetice i s-a dat acest mandat, tocmai pentru că era o problemă în sistem. Şi a venit cu acele preţuri mai mici şi a pus presiune şi pe ceilalţi furnizori să scadă preţurile şi să furnizeze un serviciu corect pentru români.
Citește și: Transmiterea indexului autocitit: Cum să faci pentru a fi facturat la consumul real și nu la cel estimat
De aceea, într-un fel, îi înţeleg omeneşte că în decurs de un an să fii de la zero la cel mai mare furnizor de energie electrică din România, nu e un proces simplu. Acolo există o nouă conducere acum la Hidroelectrică, cred că de o săptămână, maxim două, şi a fost una dintre solicitările mele către această nouă conducere, către noul directorat, puneţi ordine în zona de furnizare.
Mi-au promis că în maxim trei luni de zile vin la zi şi îşi pun toate sistemele informatice la punct, astfel încât românii şi consumatori casnici, şi consumatori non casnici să aibă lucrurile în bună regulă”, a afirmat Sebastian Burduja.
El a explicat şi motivul pentru care în criza energetică au fost înregistrate facturi greşite.
„În criza energetică au fost facturi greşite, cu zero-uri în plus, tocmai pentru că atunci guvernul a intervenit destul de mult în piaţă, au fost cred şapte ordonanţe de urgenţă şi legile de aprobare a lor în Parlamentul României, cu amendamente aferente, cu noi categorii de beneficiari şi atunci piaţa a fost bulversată. Furnizorii au nevoie de trei, patru luni de cât ori se schimbă această schemă de plafonare – compensare şi este un argument în plus pentru a menţine schemă aşa cum este ea, pentru a nu mai avea aceste deregleri pe lanţ”, a declarat ministrul Energiei.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Fermierii din România, undă verde la credite: APIA eliberează adeverințe pentru sectorul zootehnic
Fermierii din România, undă verde la credite: APIA eliberează adeverințe pentru sectorul zootehnic De marți, APIA începe să dea adeverințe fermierilor care cresc animale și vor să ia credite de la bănci. Adeverințele sunt oferite în baza unor acorduri pe care APIA le-a făcut cu mai multe bănci, instituții nebancare și fonduri care garantează creditele […]
Facturi la energie 2025: Ajutorul pentru persoanele vulnerabile cuprins în noile facturi
Facturi la energie 2025: Ajutorul pentru persoanele vulnerabile cuprins în noile facturi Furnizorii de energie electrică lucrează la noi dezvoltări ale aplicațiilor informatice dedicate procesului de facturare. Prin introducerea de la 1 iulie 2025, a voucherului de energie pentru perosanele vulnerabile, acest lucru trebuie să se reflecte în noile facturi, a anunțat Asociația Furnizorilor de […]
ADMITERE LICEU 2025: Astăzi are loc repartizarea computerizată Astăzi, miercuri, 23 iulie 2025, are loc repartizarea computerizată la liceu a absolvenților de clasa a VIII-a. Tot astăzi, Ministerul Educației va publica rezultatele oficiale la admiterea la liceu, în funcție de opțiunile completate și mediile obținute la Evaluarea Națională 2025. Repartizarea se realizează realizată automat, la […]