Evaluare Naţională 2014: MEN a publicat modele de subiecte pentru clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a
Evaluarea Naţională 2014. MEN a postat pe site-ul edu.ro modelele de teste si subiecte pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a la română şi matematică, în anul şcolar 2013-2014. Testele au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
Modele de subiecte pentru clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a
În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai.
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).
În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
21 de directori „zburați” din funcții în cadrul DGAF: Schimbări majore pentru combaterea birocrației
21 de directori „zburați” din funcții în cadrul DGAF: Schimbări majore pentru combaterea birocrației Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a anunțat marți o nouă rundă de schimbări importante în cadrul Direcției Generale Antifraudă (DGAF), vizând structura de conducere de la nivel central. Astfel, 21 dintre cele 33 de persoane aflate în funcții de conducere au fost […]
Profesorii, obligați să predea mai mult pe același salariu: CCR a declarat legea constituțională
Profesorii, obligați să predea mai mult pe același salariu: CCR a declarat legea constituțională Curtea Constituțională a României (CCR) a stabilit că majorarea normei didactice de la 18 la 20 de ore pe săptămână, fără plată suplimentară, nu încalcă legea fundamentală. Judecătorii au explicat că schimbarea nu presupune mai multă muncă efectivă, ci doar o redistribuire […]
Reforma companiilor de stat anunțată de Ilie Bolojan. Mai puțini membri în CA, indemnizații plafonate și indicatorii de performanță revizuiți: „Cei care nu acceptă, să plece”
Reforma companiilor de stat anunțată de Ilie Bolojan. Mai puțini membri în CA, indemnizații plafonate și indicatorii de performanță revizuiți: „Cei care nu acceptă, să plece” Premierul Ilie Bolojan şi vicepremierul Dragoş Anastasiu au anunţat azi, într-o conferinţă de presă de la ora 18:00, ce măsuri vor fi luate în cazul companiilor de stat. Premierul […]