După ce anul trecut a făcut valuri, Autostrada Orăştie – Sibiu o ia acum la vale!
Proiectul nu a fost în totalitate respectat, iar benzile acesteia sunt foarte înguste şi prezintă încă zone tasate sau chiar gropi
Cei care străbat Autostrada Orăștie-Sibiu nu trebuie să știe câte podețe are calea rutieră, pentru că le ”simt” pe propria mașină. E clar că această autostradă s-a născut cu probleme și din păcate nu vom scăpa de ele prea curând. E peticită de nouă, iar la fiecare podeț diferența de nivel ne obligă să reducem viteza, fiind un real pericol pentru traficul de fiecare zi. Se impune montarea unor indicatoare pentru limitarea vitezei, dar cine a mai văzut așa ceva în alte țări din UE, cu care ne place să ne comparăm?
Totul a pornit de la studiul de fezabilitate, care s-a făcut din birou, fără ca vreun specialist să vină în teren. Dacă ar fi ajuns acolo ar fi văzut fără prea mari eforturi că și șoseaua veche are de suferit din pricina alunecărilor de teren și mai ales ar fi sesizat că nu există nicio construcție în zonă. lDealul despicat – cu probleme După ce s-a rezolvat oarecum problema ”valurilor” de pe porțiunea de 300 de metri, scufundată în urmă cu un an, la Aciliu, șeful de atunci al CNADNR, Cătălin Homor, ne promitea că pe întregul traseu al autostrăzii se vor efectua studii, pentru a cunoaște situația reală a căii rutiere.
De-atunci n-am mai auzit nimic despre aceste studii, dar am văzut taluzul cum o ia la vale, amenințând traseul autostrăzii. Rigolele au fost deplasate de la locul lor și nu mai au niciun rol. Cele mai mari alunecări de teren se produc în zona dealului Bucium, acolo unde dealul a fost despicat de constructorii italieni de la Salini Impregillo SpA, după ce varianta construirii unui tunel, prea costisitoare, nu a fost acceptată de CNADNR. Specialiștii sunt de părere că nici tunelul nu era o soluție în acea zonă și că s-ar fi impus construirea unui viaduct. Cei de la CNAIR ne liniștesc, cum că ar fi vorba despre alunecări de suprafață și nici nu se pune problema închiderii circulației. Așa că nu avem altceva de făcut decât să ne obișnuim cu gândul că avem o autostradă economică – proiectul nu a fost respectat, s-au folosit materiale mai puține, iar lățimea unei benzi e tot… economică, așa încât de-abia trec două TIR-uri unul pe lângă celălalt.
Calea rutieră e și ea cu probleme, terenul s-a tasat în zona fiecărui podeț, ici-colo vedem câte un petic sau o groapă, fiind greu de crezut că trecem pe o autostradă nouă. Iată că deviza cunoscută: ”Lasă că merge și-așa” s-a dovedit a fi una total nepotrivită! De-abia la finele lunii ianuarie, autoritățile au anunțat că vor începe expertizarea întregului lot, dar până la finalizarea studiului alunecările de teren vor continua. Dacă vin ploile, atunci terenul va ”curge” și alunecarea taluzului se va accentua. Trebuie să ne obișnuim cu gândul că avem autostrăzi puține, scumpe și de proastă calitate și să așteptăm, poate se va schimba ceva în bine…
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Bărbat din Roșia de Secaș, REȚINUT de polițiști după ce a aruncat țigară aprinsă, într-o căpiță de fân, la Bistra: A ars un grajd și mai multe căpițe
Bărbat din Roșia de Secaș, REȚINUT de polițiști după ce a aruncat țigară aprinsă, într-o căpiță de fân, la Bistra: A ars un grajd și mai multe căpițe Un bărbat din Roșia de Secaș, a fost REȚINUT de polițiști după ce a aruncat țigară aprinsă, într-o căpiță de fân, la Bistra. A ars un grajd […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
25 iulie – Adormirea Sfintei Ana, mama Preasfintei Născătoare de Dumnezeu
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
27 iulie – Sfântul Pantelimon, „doctorul fără de arginţi“. Se mănâncă porumb şi dovlecei, pentru ca oamenii să fie viguroşi în timpul iernii
-
Opinii - Comentariiacum 10 ore
29 iulie: Ziua Imnului Național. Istoria celor șase imnuri, de la constituirea statului român modern
-
Ştirea zileiacum 5 zile
FOTO: O profesoară de la Colegiul Militar din Alba Iulia, „Omul Anului 2023” pe Statul Major al Forţelor Aeriene
-
Actualitateacum 4 zile
Codul rutier 2024: Ce pedepse riscă șoferii români care conduc băuți, în funcție de nivelul de alcoolemie
-
Ştirea zileiacum 4 zile
VIDEO | Nicușor Stanciu, căpitanul României, a primit placheta de onoare a ISU Alba: ”Sunt mândru și onorat să mă aflu aici! Nu vă zic cel mai bun să câștige, pentru că toți sunteți învingători”