Rămâi conectat

Politică Administrație

Drumurile din 6 sate aparținătoare Ciugudului vor fi modernizate: Licitația de aproape 10 milioane de lei, lansată în SEAP

Ziarul Unirea

Publicat

în

Drumurile din 6 sate aparținătoare Ciugudului vor fi modernizate: Licitația de aproape 10 milioane de lei, lansată în SEAP

Primăria Ciugud a lansat în SEAP o licitație pentru proiectare și execuția unor lucrări pentru proiectul „Modernizarea infrastructurii rutiere în comuna Ciugud, județul Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este de 9.688.481,42 de lei, fără TVA.

Caracteristici tehnice și parametri specifici obiectivului de investiții:

categoria drumului: străzi
viteza de proiectare: 25 km/h
lungimea traseului amenajat: 5963 m
lăţimea părţii carosabile: 3,00…6,50 m;
lăţimea acostamentelor: 0,375…0,50 m;
lăţimea platformei: 3,75…7,50 m;
panta transversală parte carosabilă: 2,5%
panta transversală acostamente: 4%

Structura rutieră

Localitatea Ciugud, Şeusa, Drâmbar, Teleac si Hăpria:

• 4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip E.B. 16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.16 conform AND 605-2016) ;
• 6 cm strat de legătură din mixtură asfaltică tip E.B. 22,41eg 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.D.22,4 conform AND 605-2016);
• 20 cm strat de agregate naturale stabilizate cu ciment, conform prevederilor STAS 6400-84 si SR EN 13242+A1:2008;
• 20 cm strat de fundaţie din balast, conform prevederilor 13242+A1:2008;
• 15 cm strat de formă din balast nisipos.

La trasarea axei drumului s-a urmărit păstrarea traseului actual, astfel încât să nu fie afectate proprietăţile private, dar făcându-se unele corecţii astfel încât să se ajungă la lăţimile platformei conform clasei tehnice.

Viteza de proiectare este de 25 km/h, de aici rezultând şi elementele de proiectare conform STAS 863-85. Racordările aliniamentelor s-au realizat cu ajutorul unor curbe cu clotoide şi arce de cerc centrale, clotoide cap la cap sau numai cu arce de cerc, în funcţie de posibilităţile de introducere fără a afecta pe cât posibil limitele proprietăţilor.

Pe acest traseu proiectat se vor executa următoarele tipuri de lucrări:

Lucrări la partea carosabilă :

• săpătură;
• realizarea stratului de formă realizat din balast nisipos în grosime de 15 cm;
• aştemere strat inferior de fundaţie din balast în grosime de 20 cm;
• aştemerea strat de agregate naturale stabilizate cu ciment grosime de 20 cm;
• curăţirea stratului de piatră spartă în vederea amorsării;
• amorsarea suprafeţei carosabile cu emulsie bituminoasă;
• aştemerea unui strat de legătură din mixtură asfaltică tip E.B. 22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.D.22,4 conform AND 605-2016) în grosime de 6 cm;
• curăţirea stratului suport în vederea amorsării;
• amorsarea suprafeţei carosabile cu emulsie bituminoasă;
• aştemerea unui strat de uzură din mixtură asfaltică tip E.B. 16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.16 conform AND 605-2016) în grosime de 4 cm;


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Continuitatea PSD-PNL la guvernare anticipată încă dinainte de alegeri de sociologul Alin Tomuș

Ziarul Unirea

Publicat

în

Continuitatea PSD-PNL la guvernare anticipată încă dinainte de alegeri de sociologul Alin Tomuș Luni, 23 decembrie, a fost anunțată semnarea acordului politic între PSD, PNL, UDMR şi grupul parlamentar al minorităţilor naţionale pentru a prelua guvernarea în România. Continuitatea PSD-PNL la guvernare a fost anticipată încă dinainte de alegeri, când pozițiile celor două formațiuni păreau […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea