Drumurile din 6 sate aparținătoare Ciugudului vor fi modernizate: Licitația de aproape 10 milioane de lei, lansată în SEAP
Drumurile din 6 sate aparținătoare Ciugudului vor fi modernizate: Licitația de aproape 10 milioane de lei, lansată în SEAP
Primăria Ciugud a lansat în SEAP o licitație pentru proiectare și execuția unor lucrări pentru proiectul „Modernizarea infrastructurii rutiere în comuna Ciugud, județul Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este de 9.688.481,42 de lei, fără TVA.
Caracteristici tehnice și parametri specifici obiectivului de investiții:
categoria drumului: străzi
viteza de proiectare: 25 km/h
lungimea traseului amenajat: 5963 m
lăţimea părţii carosabile: 3,00…6,50 m;
lăţimea acostamentelor: 0,375…0,50 m;
lăţimea platformei: 3,75…7,50 m;
panta transversală parte carosabilă: 2,5%
panta transversală acostamente: 4%
Structura rutieră
Localitatea Ciugud, Şeusa, Drâmbar, Teleac si Hăpria:
• 4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip E.B. 16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.16 conform AND 605-2016) ;
• 6 cm strat de legătură din mixtură asfaltică tip E.B. 22,41eg 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.D.22,4 conform AND 605-2016);
• 20 cm strat de agregate naturale stabilizate cu ciment, conform prevederilor STAS 6400-84 si SR EN 13242+A1:2008;
• 20 cm strat de fundaţie din balast, conform prevederilor 13242+A1:2008;
• 15 cm strat de formă din balast nisipos.
La trasarea axei drumului s-a urmărit păstrarea traseului actual, astfel încât să nu fie afectate proprietăţile private, dar făcându-se unele corecţii astfel încât să se ajungă la lăţimile platformei conform clasei tehnice.
Viteza de proiectare este de 25 km/h, de aici rezultând şi elementele de proiectare conform STAS 863-85. Racordările aliniamentelor s-au realizat cu ajutorul unor curbe cu clotoide şi arce de cerc centrale, clotoide cap la cap sau numai cu arce de cerc, în funcţie de posibilităţile de introducere fără a afecta pe cât posibil limitele proprietăţilor.
Pe acest traseu proiectat se vor executa următoarele tipuri de lucrări:
Lucrări la partea carosabilă :
• săpătură;
• realizarea stratului de formă realizat din balast nisipos în grosime de 15 cm;
• aştemere strat inferior de fundaţie din balast în grosime de 20 cm;
• aştemerea strat de agregate naturale stabilizate cu ciment grosime de 20 cm;
• curăţirea stratului de piatră spartă în vederea amorsării;
• amorsarea suprafeţei carosabile cu emulsie bituminoasă;
• aştemerea unui strat de legătură din mixtură asfaltică tip E.B. 22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.D.22,4 conform AND 605-2016) în grosime de 6 cm;
• curăţirea stratului suport în vederea amorsării;
• amorsarea suprafeţei carosabile cu emulsie bituminoasă;
• aştemerea unui strat de uzură din mixtură asfaltică tip E.B. 16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2016 (B.A.16 conform AND 605-2016) în grosime de 4 cm;
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă Adrian Bara, deputat PSD de Alba: Sărbători Pascale binecuvântate, pline de armonie, lumină și speranță!
Sărbători Pascale binecuvântate, pline de armonie, lumină și speranță! Sfintele Sărbători Pascale reprezintă esența credinței noastre, victoria vieții asupra morții și o perioadă de reînnoire spirituală în care conștientizăm, mai mult ca oricând, că putem fi mai buni, mai empatici, mai îngăduitori unii cu alții pe toată perioada anului, nu doar de sărbători. Am fost […]
Vasile Pușcă, fost primar al comunei Valea Lungă, acuzat de ANI de conflict de interese
Vasile Pușcă, fost primar al comunei Valea Lungă, acuzat de ANI de conflict de interese Agenția Națională de Integritate (ANI) a anunțat, marți, 15 aprilie 2025, că a constatat conflictul de interese de natură administrativă sau starea de incompatibilitate în cazul a patru aleși locali. Între aceștia se află și Vasile Pușcă, actualmente consilier local […]