Connect with us
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Ştirea zilei

Două drumuri comunale din Cergău vor fi reabilitate și modernizate. Licitația de aproape 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

Ziarul Unirea

Published

on

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

Două drumuri comunale din Cergău vor fi reabilitate și modernizate. Licitația de aproape 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

USR - Alegeri Parlamentare 2024

Primăria Comunei Cergău a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru execuția unor lucrări, în cadrul proiectului „Reabilitare și modernizarea DC 36:DJ107 (Cergău Mare) – Cergău Mic și DC 37:DJ 107 (Cergău Mare) – Lupu”. Valoarea totală a investiției este de 10.960.279,89 de lei.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Principala cale rutieră care străbate comuna Cergău este drumul judeţean DJ107, care asigură legătura cu municipiul Blaj şi municipiul Târnăveni. Investiţia este situata in intravilanul şi extravilanul localităţii Cergău Mic şi Lupu, comuna Cergău Mare, Judeţul Alba şi presupune modernizare / reabilitarea unor drumuri comunale din localităţile mai sus amintite.

Amplasamentul lucrării este unul specific zonei de deal cu declivitati resuse si medii.

Drumurile comunale studiate in prezenta documentaţie au următoarele dimensiuni in plan:

– drum comunal DC 36:DJ107(Cergău Mare)-Cergău Mic, km 0+0.000-km 2+708.00;

– drum comunal DC 37: DJ107 (Cergău Mare)-Lupu, km 0+0.000- km 2+621.00.

Varianta constructiva de realizare a investiţiei recomandata de expertiza tehnica este:

A. DC 36:DJ107 (Cergău Mare) – Cergău Mic, km 0.000 – km 2+2708.00

A1. Varianta 1 – Structura elastică
A1.1 Sector km 0+0.00 – km 2+399.00
  • 5 cm strat de uzură din BA16 rul 50/70, conform SR EN 131108-1; AND 605-2016-proiectat
  • geocompozit antifisură
  • 3 cm strat de egalizare BAD22, 4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1; AND 605-2016-proiectat
  • 7-8 cm strat de bază din mixtură asfaltică existent-se repară
  • 35-40 cm strat de fundație-împietruire existentă STAS 6400.
A1.2.Sector km 2+399.00- km 2+708.00/ sectoare izolate pe care se inlocuieste in totalitate structura rutiera
  • 4 cm strat de uzura din BA16 rul 50/70, conform SR EN 13108-1; AND 605-2016;
  • 5 cm strat de legătură BAD22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1, AND 605-2016;
  • 15 cm strat de piatră spartă conform SR EN 13242+A1;
  • 30 cm strat de balast – conform SR EN 13242, STAS 6400.

B. DC 37: DJ107 (Cergău Mare)-Lupu, km 0+0.000- km 2+621.00 B1.

Varianta 1-Structura rutiera elastica
B1.1 .Sector km 0+0.00-km 2+621.00
  • 5 cm strat de uzura din BA16 rul 50/70, conform SR EN 13108-1; AND 605-2016-proiectat;
  • geocompozit antifisură;
  • 3 cm strat de egalizare BAD22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1, AND 605-2016-proiectat;
  • 7-8 cm strat de bază din mixtură asfaltică existent- se repară
  • 35 -40 cm strat de fundaţie- împietruire existentă STAS 6400.
B1.2. Sectoare izolate pe care se inlocuieste in totalitate structura rutiera
  • 4 cm strat de uzura din BA16 rul 50/70, conform SR EN 13108-1; AND 605-2016;
  • 5 cm strat de legătură BAD22.4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1, AND 605-2016;
  • 15 cm strat de piatră spartă conform SR EN 13242+A1;
  • 35 cm strat de balast – conform SR EN 13242, STAS 6400.

Mixturile asfaltice de tip betoanelor asfaltice (BA), vor respecta prevederile SR EN 13108-1 şi Normativului AND 605-2016.

Se vor verifica structurile rutiere propuse conform normativului Normativ pentru dimensionarea sistemelor rutiere suple şi semirigide PD177/ 2001.

Referitor la scurgerea apelor de suprafaţă, se recomandă următoarele:

Proiectarea dispozitivelor de scurgere a apelor de suprafaţă în conformitate cu situaţia existentă, ţinându-se cont de lăţimile între fronturile construcţiilor existente cât şi de prezenţa utilităţilor existente (cămine, stâlpi): dispozitive noi sau decolmatarea dispozitivelor existente din beton care pot fi menţinute pe actualul amplasament, astfel încât apele să fie colectate rapid de pe platformă şi evacuate lateral, eventual spre emisari naturali, prin locuri care permit acest lucru

Proiectarea dispozitivelor de scurgere a apelor de suprafaţă în conformitate cu STAS 10796/1-77, STAS 10796/2-79 şi STAS 10796/3-88), recomandabil şanţuri trapezoidale pereate din beton, şanţuri trapezoidale şi canale cu secţiune neprotejata, şanţuri ranforsate.

Protejarea pereţilor dispozitivelor de scurgere a apelor de suprafaţă sau păstrarea lor în pământ se va efectua pe baza prevederilor normelor în vigoare, funcţie de valoarea declivităţilor pe care le urmăresc aceste dispozitive, funcţie de modalităţile concrete de evacuare a apelor din zona drumurilor, respectiv şi funcţie de recomandările beneficiarului; benefic ar fi ca toate dispozitivele de colectare a apelor proiectate să fie betonate.

În zona intersecţiilor cu drumurile laterale se va asigura continuitatea scurgerii apelor de suprafaţă prin dispozitivele proiectate, prevăzându-se podeţe tubulare sau rigole carosabile, sau dirijând apele în lungul acestor drumuri laterale pe şanţurile de pe aceste drumuri;

Apele din şanţuri şi sau rigole se vor descărca transversal prin podeţe sau rigole cu rol de podeţ de dimensiuni corespunzătoare, existente sau proiectate şi se va studia modul de scurgere a acestora transversal sau longitudinal drumurilor, urmărindu-se îndepărtarea lor din zona construcţiilor

Accesele la proprietăţi se vor amenaja cu tuburi prefabricate cu diametre care să corespundă dispozitivelor de colectare existente/proiectate pe drumurile pe care se realizează

Evitarea introducerii apelor de suprafaţă colectate din zona drumurilor respective în curţile imobilelor situate lateral acestora

Scurgerea apelor în condiţii bune are un rol important în prevenirea degradărilor în structura rutieră. în acest sens se va prevedea:

• pereerea şanţurilor acolo unde panta longitudinală este mai mică de 0,4% şi mai mare de 4.00% şi deversarea apelor în zone posibile;

• reprofilarea şanţurilor existente din pământ, acolo unde nu se prevede pereerea;

• crearea de şanţuri noi acolo unde acestea lipsesc;

• prevederea de podeţe noi acolo unde este cazul;

• prevederea de podeţe la intrările în curţi şi la drumurile laterale.

Pe baza unei analize privind starea podeţelor se va stabili care podeţe pot fi menţinute şi care trebuie înlocuite sau reparate prin lucrări de refacere a radierelor, aripilor, coronamentelor şi zone de racordare.

Toate podeţele vor fi verificate din punct de vedere al debitului de calcul. în cazul în care debitul capabil este mai mic decât cel admisibil, atunci se vor înlocui podeţele respective cu unele noi având secţiunea corespunzătoare.

La toate podeţele care se menţin se vor face lucrări de curăţire amonte şi aval, decolmatări ale albiilor. De asemenea aceste podeţe vor fi reabilitate prin refacerea timpanelor, a aripilor degradate.

Clasele de betoane trebuie să corespundă claselor de expunere din Standardul CP 012/1 -2007.

Vor fi respectate şi prevederile normativelor PD 19-86 – Normativ departamental a proiectelor tip de podeţe pentru drumuri şi PD 95-2002 – Normativ privind proiectarea hidraulică a podurilor şi podeţelor precum şi STAS 10796/1/2/3-77.

Este obligatoriu ca după executarea lucrărilor pe aceste drumuri, sistemele de scurgere a apelor să se menţină în stare de funcţionare prin curăţiri şi decolmatări ori de câte ori este necesar. Această sarcină revine beneficiarului pe tot parcursul anului, fiind ştiut faptul că apa care stagnează pe platforma sau chiar la marginea platformei în şanţuri este un important de degradare prematură a stării unui drum.

În zonele în care se observă prezenţa apelor subterane cu efecte asupra părţii carosabile a drumurilor se recomandă realiza de drenuri longitudinale sub fund de şanţ pentru colectarea şi evacuarea apelor de infiltraţie din zona drumurilor.

Se va asigura semnalizarea şi marcajul corespunzător punctului de lucru pe timpul execuţiei lucrărilor, (conform Ordinului MT/MI/411/1112/2000, se vor monta parapete grele pe amplasamente provizorii în zonele afectate) iar la finalizarea acestora se va asigura semnalizarea şi marcajul final al străzilor.

Proiectarea sistemului de semnalizare şi marcaje trebuie făcută atât pentru traseul studiat cât şi pentru căile de comunicaţii rutiere care îl intersectează, cu acces la acesta, urmărindu-se respectarea prevederilor SR 1848-1,2,3/2015


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Advertisement

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 19 NOIEMBRIE 2024: 488 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș

Ziarul Unirea

Published

on

LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 19 NOIEMBRIE 2024: 488 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectați AJOFM Alba, secțiunea Persoane fizice – Locuri de muncă vacante sau se pot prezenta […]

Continue Reading

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea