Rămâi conectat

Politică Administrație

Dosarul de pensie 2023: Acte necesare, condiții și procedura de depunere a dosarului de pensionare

Ziarul Unirea

Publicat

în

Noutăți pensii 2023 • Dosarul de pensie 2023: Acte necesare, condiții și procedura de depunere a dosarului de pensionare

Cetățenii din România, fie ei angajați sau angajatori, sunt obligate prin lege să achite obligațiile către stat pentru a putea dobândi calitatea de asigurat. În acest fel, persoanele angajate cu contract de muncă, fie aceștia români sau străini cu permis de ședere permanentă pe teritoriul țării noastre, vor beneficia de toate drepturile oferite de legislația română în vigoare privind protecția socială.

Citește și: Pensii 2023: Noua formulă de calcul a pensiilor. Explicațiile ministrului Muncii

Ce documente conţine un dosar de pensionare?

-Copie după cartea de identitate a solicitantului;

-Copie după cartea de muncă a solicitantului – cartea de muncă este documentul oficial în care se înscrie timpul cât o persoană a lucrat într-o intreprindere (instituţie) publică sau particulară, societate comercială etc. Este actul prin care se dovedeşte vechimea în muncă a unei persoane;

Citește și: Pensii 2023 | NOUA LEGE A PENSIILOR: Românilor care lucrează după 65 de ani nu li se va mai cumula pensia cu salariul

-Adeverinţe emise de angajatorii solicitantului prin care aceştia atestă faptul că solicitantul a lucrat în cadrul instituţiei / autorităţii / societăţii respective, funcţia deţinută, durata de timp în care a fost salariat al respectivului angajator, salariul de bază şi sporurile de care a beneficiat;

-Dovada realizării perioadelor asimilate de lege la stagiul de cotizare şi dovada încheierii unui contract de asigurare socială (dacă a fost cazul);

Depunerea unui dosar de pensionare

În momentul în care persoana care doreşte să se pensioneze deţine toate adeverinţele necesare, aceasta poate întocmi un dosar pensionare pe care îl poate depune la Casa Judeţeană de Pensii de care aparţine sau îl poate încărca, în format electronic (ceea ce înseamnă ca va scana toate documentele) pe site-ul Casei de Pensii.

Citește și: Pensii 2023: Câți bani vor primi cei care nu au muncit nici măcar o zi în viața lor

Pentru a depune online un dosar pensionare, solicitantul trebuie să îşi facă un cont online pe site-ul: www.cnpp.ro, urmând procedura descrisa în continuare.

Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.

Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate câmpurile marcate cu * sunt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.

Citește și: Noutăți PENSII 2023: Care sunt perioadele asimilate stagiului de cotizare la pensie? • Noua Lege a pensiilor • Stagiu de cotizare la pensie exemplu de calcul

Structura formularului este următoarea: Date de identificare: Numele şi prenumele, CNP, Adresa de e-mail, Act de identitate, Adresa de domiciliu, Se introduce text (Cod CAPTCHA), Se apasă butonul de finalizare formular, După finalizarea completării formularului se apasă butonul Print pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.

Atenţie la procedură! Pentru obţinerea datelor de acces, după ce s-a tipărit cererea trebuie parcurse urmatoarele etape:

-Se semnează cererea;

-Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul;

Citește și: PENSII 2023: Vârsta de pensionare la femei în anul 2023. Ce femei se pot pensiona anul acesta în funcție de vârstă

-Cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator şi parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere.

După ce dosarul de pensie a fost depus la Casa de Pensii, solicitantului nu îi rămâne decât să aştepte să i se emita Decizia de pensionare şi să aştepte plata primei pensii.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea