Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Documente necesare pentru calcularea taxei auto

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

Taxa de poluare este calculată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pe baza unor documente pe care proprietarul autoturismului trebuie să le depună la Fisc. Procedura prin care se calculează taxa auto a fost aprobată prin Ordinul ANAF nr. 28/2011. Potrivit acestui act normativ, taxa de poluare se calculează de organul fiscal competent din subordinea Fiscului. Organul fiscal competent este: lîn cazul persoanelor fizice – organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana fizică îşi are domiciliul fiscal; lîn cazul celorlalţi contribuabili – organul fiscal în a cărui evidenţă contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe. Organul fiscal competent stabileşte taxa auto pentru următoarele situaţii reglementate de Legea nr. 9/2012 care aprobă noua taxă de poluare: a) ca urmare a solicitării primului proprietar din România al autovehiculului, care intenţionează să efectueze înscrierea în evidenţele autorităţii competente a dobândirii dreptului sau de proprietate asupra autovehiculului respectiv; b) ca urmare a solicitării persoanei fizice ori juridice de repunere în circulaţie a unui autovehicul după încetarea exceptării sau scutirii prevăzute la art. 3 şi 8 din lege; c) ca urmare a reintroducerii în parcul auto naţional a unui autovehicul, în cazul în care la momentul scoaterii sale din parcul auto naţional i s-a restituit proprietarului plătitor valoarea reziduală a taxei. Calcularea taxei de poluare se face cu ajutorul unei aplicaţii informatice a ANAF.
lDocumentele necesare pentru calculul taxei
Pentru a le fi calculată taxa de poluare, indiferent în ce situaţie se află (din cele prezente mai sus), contribuabilii trebuie să depună la organul fiscal competent o cerere prin care solicită calculul taxei, însoţită de anumite documente, şi anume: lCartea de identitate a vehiculului; lDocumente care atestă dobândirea autovehiculului pentru care se solicită plata taxei de către contribuabil; lÎn cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, un document din care să rezulte data primei înmatriculări a acestora. Documentele trebuie prezentate în copie şi în original; cele în original vor fi restituite contribuabilului imediat după verificarea conformităţii şi înscrierea pe copiile care rămân la organul fiscal, a vizei „conform cu originalul”. Pentru autovehiculele în leasing, în locul cărţii de identitate a vehiculului, va fi prezentat un document care să conţină elementele necesare pentru calculul taxei.
lAlte amănunte legate de plata taxei auto
După ce calculează suma care trebuie plătită, organul fiscal trebuie să emită o decizie privind stabilirea taxei de poluare, pe baza căreia contribuabilul achită taxa. Calcularea taxei auto şi emiterea de către Fisc a deciziei privind stabilirea acesteia se efectuează în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei complete. În schimb, în ceea ce priveşte autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing, calcularea taxei pentru emisiile poluante şi emiterea deciziei privind stabilirea acesteia se efectuează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei complete. Decizia privind stabilirea taxei auto se emite în două exemplare, dintre care unul este transmis contribuabilului, iar celălalt îi este anexat la dosarul său fiscal. Deşi se calculează în euro, taxa auto se plăteşte în lei, la cursul de schimb valutar al monedei euro stabilit în prima zi lucrătoare a lunii octombrie a anului precedent şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Pentru 2012, cursul folosit este cel de 4,3001 lei/euro. Taxa se achită prin virament sau în numerar la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent. (A.D.T.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Victimele tentativelor de omor sau familiile celor uciși vor primi asistență juridică gratuită şi compensații financiare de la statul român. Alte modificări legislative

Ziarul Unirea

Publicat

în

Victimele tentativelor de omor sau familiile celor uciși vor primi asistență juridică gratuită şi compensații financiare de la statul român. Alte modificări legislative Președintele Klaus Iohannis a semnat luni, 4 noiembrie 2024, decretul prin care victimele unei tentative de omor sau familia celui ucis, au dreptul la asistență juridică gratuită şi la compensații financiare. Este […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea