Directorul CNAIR Narcis Neaga promite finalizarea autostrăzii Sebeș – Turda în 2019
Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat într-un interviu pentru agerpres.ro, că ”loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Sebeș – Turda cu siguranţă vor fi finalizate anul viitor”.
Acesta a vorbit și despre ritmul în care se construiesc în prezent autostrăzi în România, comparativ cu ţările din jur, şi a subliniat că, din păcate, nu poate fi ignorat faptul că timp de 13 ani, între anii 1990 şi 2003, România nu a construit nimic, ceea ce nu s-a întâmplat în Bulgaria, Polonia sau Ungaria.
De asemenea, el a menţionat că toate provinciile istorice ale României ar putea fi legate prin autostrăzi abia în anii 2025-2030.
În ceea ce privește următoarele tronsoane de autostradă ce vor fi date în folosinţă până la sfârşitul anului, Neaga a enumerat: ”Mizăm pe două loturi din Câmpia-Turzii-Ogra-Târgu Mureş, loturile 1 şi 2. Mizăm pe două loturi din Lugoj-Deva, respectiv lotul 4, unde lucrează poate singurul constructor român care „este în viaţă” şi care, poate, este cel mai bun constructor la ora actuală care lucrează pe piaţa românească, şi, totodată, mizăm pe lotul 3 acolo. Constructorul (de pe lotul 3 – n. r.) a început să se mobilizeze. Au fost, să spunem, nişte neînţelegeri între Companie şi constructor, dar în final s-au rezolvat, s-au atenuat – a fost şi intervenţia domnului ministru, s-a întâlnit de câteva ori cu constructorul, i-a spus foarte clar că nu are nicio constrângere să nu-i rezilieze contractul dacă nu-şi vede de treabă – şi, împreună, am reuşit să îl mobilizăm pe constructorul respectiv şi credem că îşi va duce la îndeplinire misiunea, adică va termina lotul de autostradă Lugoj-Deva 3. Deci, loturile 3 şi 4 vor fi gata anul acesta.
De asemenea, vom finaliza podul peste Someş ca să putem uni nodul de la Turda, să mergem mai departe pe A3, unde avem aproape 9 km finalizaţi şi recepţionaţi, dar nu sunt în trafic, făcuţi de la Gilău la Nădăşelu. Cam astea sunt. Total, plus cele două loturi la care le-am dat drumul (loturile 3 şi 4 Sebeş-Turda – n. r.), ajungem la 100 de kilometri – 100 şi un pic”.
”În acest an ne-am gândit să dăm în trafic în total 100 de kilometri de autostradă. De ce 100? Pentru că e anul 100. Şi am zis: Ministerul Transporturilor, împreună cu Compania Naţională de Drumuri, să contribuie într-un fel la Centenar. De aceea ne-am fixat 100 de kilometri. Că sunt 106, că sunt 104, asta mai puţin contează, dar să fim la cifra de 100 în trafic”, a mai declarat directorul CNAIR.
Sursa: agerpres.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Șofer cu alcoolemie-record pe Autostrada A1: A fost reținut pentru 24 de ore Pe autostrada A1, în zona Deva, polițiștii au oprit un șofer care conducea un autoturism, sub influența alcoolului. Conform etilotestului, acesta a avut 2,38 mg/l alcool pur în aerul expirat, a anunțat, vineri, 24 octombrie 2025, Poliția Română. Analizele de sânge au […]
Cum va fi VREMEA în România la început de noiembrie 2025: Temperaturi mai coborâte decât cele obişnuite şi precipitaţii abundente. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni
Cum va fi VREMEA la început de noiembrie 2025: Temperaturi mai coborâte decât cele obişnuite şi precipitaţii abundente. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru următoarele săptămâni, în intervalul 27 octombrie – 17 noiembrie 2025. Ultima lună de toamnă debutează cu temperaturi mai scăzute decât normalul […]
România are încǎ o escadrilă de aeronave F-16 Fighting Falcon care execută misiuni de Poliţie Aeriană sub comandă NATO
România are încǎ o escadrilă de aeronave F-16 Fighting Falcon care execută misiuni de Poliţie Aeriană sub comandă NATO Ministerul Apărării Naţionale a anunţat că România are încǎ o escadrilă de aeronave F-16 Fighting Falcon care execută misiuni de Poliţie Aeriană sub comandă NATO, de la Baza 71 Aeriană de la Câmpia Turzii. Escadrila 48 […]