Direcția de Venituri Alba Iulia propune scutiri de majorarări pentru firmele care plătesc integral impozitele restante
În vederea stimulării contribuabililor persoane juridice care își desfășoară activitatea pe raza administrativ – teritorială a municipiului Alba Iulia, precum și pentru atragerea de venituri la bugetul local, reprezentanții Direcției de Venituri consideră oportună aprobarea unei scheme de ajutor de stat „de minimis” privind acordarea scutirii de la plata majorărilor de întârziere aferente creanţelor fiscale principale neachitate la termen, datorate de către contribuabilii persoane juridice.
Schema de ajutor de minimis prevede scutirea de la plata majorărilor de întârziere pentru persoanele juridice care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: *au achitat până la data de 30 aprilie 2013 toate obligaţiile fiscale principale scadente la data de 31 decembrie 2012; *au achitat integral până la data de 30 aprilie 2013 sumele reprezentând amenzi exigibile, de orice fel, luate în debit de către Direcţia de Venituri până la 31 decembrie 2012, cu excepţia celor contestate pentru care, potrivit legii, executarea actului prin care s-a aplicat amenda este suspendată.
”În contextul actualei crize economice, raportat la dificultăţile cu care se confrunta agenţii economici în achitarea obligaţiilor fiscale și la creşterea numărului de agenţi economici supuși procedurii de insolvență, care nu numai că îngreunează recuperarea obligaţiilor fiscale restante, dar pot avea drept finalitate și imposibilitatea recuperării acestor obligaţii, considerăm că se impune accelerarea colectării debitelor restante, cu atât mai mult cu cât, în condiţiile ajutorului „de minimis”, aceasta reprezintă și o stimulare a beneficiarilor”, spune Anuța Șinar, de la Direcția de Venituri.
Aceasta precizează că la data de 31 decembrie 2012 exista un număr de 9.078 contribuabili cu restanțe la plata obligaţiilor fiscale la bugetul local al municipiului Alba Iulia, dintre care 7.916 persoane fizice și 1.162 persoane juridice. Creanţele fiscale totale datorate erau în cuantum de 28.701.247 lei, din care suma de 21.329.520 lei este datorată de către societățile comerciale împotriva cărora s-a deschis procedura insolvenței prevăzute de Legea nr. 85/2006. Diferenţa de 7.657.558,57 lei se compune astfel: creanţe fiscale principale – 6.430.091 lei și creanţe fiscale accesorii (majorări de întârziere) – 1.227.467 lei.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis se află pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Alba Iulia, ce va avea loc marți, 26 martie.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Lucrări de renovare pe ultima sută de metri la etajele I și II ale Liceului Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș
Lucrări de renovare pe ultima sută de metri la Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș se află într-o etapă importantă de transformare, iar ucrările de renovare au intrat pe ultima sută de metri la etajele I și II, care sunt aproape finalizate, urmând să ofere elevilor și profesorilor săli […]
FOTO | Drum asfaltat, rigole, trotuare pavate și accesuri la proprietăți generoase în satul Totoi din comuna Sântimbru
Drum asfaltat, rigole, trotuare pavate și accesuri la proprietăți generoase în satul Totoi din comuna Sântimbru Este aproape de final de final proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere din satul Totoi, a anunțat, joi, 4 septembrie 2025, primarul comunei Sântimbru, Ioan Iancu Popa. „Călătoria pe care am început-o în primavara trecută de la zero a […]
Modernizarea iluminatului public continuă la Teiuș: A fost semnat un contract de aproximativ 3 milioane de lei pentru lucrări
Modernizarea iluminatului public continuă la Teiuș: A fost semnat un contract de aproximativ 3 milioane de lei pentru lucrări La Teiuș modernizarea iluminatului public intră într-o nouă etapă. Citește și: VIDEO | La Teiuș, un pod rutier important pentru comunitate este deschis circulației: Primarul Mirel Hălălai promite continuarea lucrărilor „Un pas important în ce priveste […]