Demersuri pentru reabilitarea canalului colector de ape pluviale din cartierul Micești. Documentația tehnico-economică propusă spre aprobare consilierilor locali
Administrația locală din Alba Iulia demarează procedurile privind reabilitarea canalului colector de ape pluviale din cartierul Micești. În acest sens, în ședința din 26 iulie, este propusă spre aprobare documentația tehnico-economică, faza DALI, a obiectivului de investiții cu o valoare totală de 2,1 milioane de lei (aproximativ 470.000 de euro) și un termen de desfășurare a lucrărilor de 12 luni.
”În prezent canalele colectoare din cartier nu mai funcționează la parametri din cauza colmatării în urma noii sistematizări urbane, iar unele segmente sunt desființate de tot și de aceea se impune reabilitarea lor. De primă urgență se impune reabilitarea canalului Hc 762, cuprins în inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Alba Iulia, aprobat prin HGR nr. 974/2002, anexa 2 poz. 43, în lungime de 1.558 de metri liniari, cu deversare în zona Zăvoi, după care, în etapa următoare, să se reabiliteze și această zonă, inclusiv canalul de gardă până la vărsaare în Ampoi. În acest canal trebuie să fie dirijate, pe lângă apele din precipitații de pe versanți și apele pluviale de pe str. Zlatnei, str. Scărișoara și celelalte străzi modernizate adiacente canalului”, se arată în raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre.
Reprezentantul Direcției Tehnice – Serviciul Investiții și Lucrări Publice precizează că proiectantul a studiat realizarea obiectivului în două variante: refacerea colectorului la dimensiuni noi, având în vedere calculul debitelor generate de trama stradală aferentă și de zonele adiacente străzii Zlatnei (DN 74), sau refacerea colectorului la dimensiunile inițiale, respectiv decolmatarea lui și refacerea pe sectoarele pe care a fost distrus, cu înierbarea taluzelor pentru evitarea spălării acestora.
”A foast aleasă prima variantă deoarece ține cont de surplusul de debite adus prin modernizarea tramei stradale dinn amonte. Această variantă constă în decolmatarea colectorului și refacerea secțiunilor din beton pe toată lungimea, cu posibilitatea accesului auto pe majoritatea lungimii, pentru lucrări de întreținere. Accesul exclusiv pietonal se realizeazsă pe sectoare scurte, de maximum 50 de metri liniari. Pentru asigurarea accesului și continuității canalului la intersecțiile cu trama stradală se vor realiza podețe tubulare din beton, acestea fiind prevăzute și pentru a asigura accesul între două proprietăți vecine cu același proprietar. Pentru zonele din gabaritul canalului, unde este posibil, se vor crea spații verzi”, se mai arată în raportul de specialitate.
FOTO: arhiva
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală | Beniamin Todosiu: Nicolae Ciucă și o guvernare de dreapta ar însemna un DEZASTRU pentru Alba și pentru România
Publicitate electorală | Beniamin Todosiu: Nicolae Ciucă și o guvernare de dreapta ar însemna un DEZASTRU pentru Alba și pentru România Nicolae Ciucă și o guvernare de dreapta ar însemna, în următorii ani, un dezastru pentru Alba și pentru România. După prezentarea programului de guvernare al liberalilor, e tot mai clar că următorii ani ar […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan