De ce Olanda și Austria nu vor România în Spațiul Schengen? Explicațiile unui om de afaceri
De ce Olanda și Austria nu vor România în Spațiul Schengen? Explicațiile unui om de afaceri
Dragoș Damian, directorul general al Terapia Cluj, a explicat care a fost motivul votului nefavorabil al Austriei pentru aderarea României la spațiul Schengen.
”Haideți să ne imaginăm că firma Frohe Weihnachten GmbH din Munchen comandă lampioane de Crăciun la firma 快乐假期有限公司* din Shanghai.
Transportator este compania tailandeză บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด**.
Care are două variante de transport maritim către două porturi, ambele situate în Spațiul Schengen, iar de acolo lampioanele merg pe transport rutier.
Varianta 1
1. Shanghai – Hamburg distanță maritimă 12.277 mile nautice, timp de navigație = 51,2 zile (ports.com)
2. Timp de descărcare în port = 12 zile (decembrie 2022)
3. Hamburg – Munchen distanță rutieră 776 km timp de condus 0,5 zile, la medie de 70 km/h (distanțe.ro)
4. Total = 63,7 zile
5. Cost pentru container = 8000 $
Varianta 2
1. Shanghai – Constanța distanță maritimă 9465 mile nautice, timp de navigație = 39,5 zile (ports.com)
2. Timp de descărcare în port = 4 zile (noiembrie 2022)
3. Constanța – Munchen distanță rutieră 1706 km timp de condus 1 zi, la medie de 70 km /h (distanțe.ro)
4. Total = 44,5 zile
5. Cost per container = 6400 $
Este lesne de înțeles ce va alege firma tailandeza: chiar dacă varianta 2, via Constanța, îi aduce mai puțini bani pe transport, va putea face trei ture, deci în valoare absolută va câștigă mai mult decât în varianta 1, via Hamburg.
Așadar, nimeni nu ne vrea în Schengen, Austria s-a „sacrificat” pentru România, iar Olanda pentru Bulgaria. Croația e inofensivă, fără porturi comerciale de gabarit, țară turistică fermecătoare, s-a filmat acolo Game of Thrones.
Restul scenariilor sunt, în marea majoritate, între departe de subiect către paranoide, România trebuia să între în spațiul Schengen cu mult înainte de război, înainte de criza utilităților, înainte de criza de materii prime și materiale.
Să nu spună nimeni că e mai complicat de atât, că nu e, nimic nu este mai puțin complicat decât banii.
Așadar, încercăm și la anul…”
* google translate engleză-chineză Happy Holidays Limited
** google translate engleză-tailandeza Calm Seas Limited
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Elevii ies în stradă alături de profesori: Protest amplu la începutul noului an școlar, pe 8 septembrie
Elevii ies în stradă alături de profesori: Protest amplu național la începutul noului an școlar, pe 8 septembrie Uniunea Elevilor Reprezentanți (UER) a anunțat că va participa la marșul de protest organizat pe 8 septembrie, în prima zi de școală, pe traseul Piața Victoriei – Palatul Cotroceni. Protestul va avea loc între orele 11.00 și […]
Amenzi între 5.000 și 20.000 de lei: Dacă ești nepoliticos sau agresiv cu funcționarii publici, riști sancțiuni usturătoare – proiect de lege
Amenzi între 5.000 și 20.000 de lei: Dacă ești nepoliticos sau agresiv cu funcționarii publici, riști sancțiuni usturătoare – proiect de lege Parlamentarii vin cu o propunere de lege care a stârnit deja discuții aprinse: dacă nu ești politicos cu funcționarii publici, riști să plătești amenzi uriașe, între 5.000 și 20.000 de lei. Practic, orice […]
Tarife la energie 2025 | Prețuri dinamice la energie. Curent mai ieftin la prânz, mai scump dimineața și seara – proiect
Prețuri dinamice la energie: Tarife mai mici la amiază, dar mai mari în orele de vârf Românii ar putea plăti facturi diferite la curent, în funcție de ora la care consumă electricitatea. Ministerul Energiei pregătește introducerea tarifelor dinamice, un sistem prin care prețul pe kWh nu va mai fi fix, ci va varia pe parcursul […]