De ce Olanda și Austria nu vor România în Spațiul Schengen? Explicațiile unui om de afaceri
De ce Olanda și Austria nu vor România în Spațiul Schengen? Explicațiile unui om de afaceri
Dragoș Damian, directorul general al Terapia Cluj, a explicat care a fost motivul votului nefavorabil al Austriei pentru aderarea României la spațiul Schengen.
”Haideți să ne imaginăm că firma Frohe Weihnachten GmbH din Munchen comandă lampioane de Crăciun la firma 快乐假期有限公司* din Shanghai.
Transportator este compania tailandeză บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด**.
Care are două variante de transport maritim către două porturi, ambele situate în Spațiul Schengen, iar de acolo lampioanele merg pe transport rutier.
Varianta 1
1. Shanghai – Hamburg distanță maritimă 12.277 mile nautice, timp de navigație = 51,2 zile (ports.com)
2. Timp de descărcare în port = 12 zile (decembrie 2022)
3. Hamburg – Munchen distanță rutieră 776 km timp de condus 0,5 zile, la medie de 70 km/h (distanțe.ro)
4. Total = 63,7 zile
5. Cost pentru container = 8000 $
Varianta 2
1. Shanghai – Constanța distanță maritimă 9465 mile nautice, timp de navigație = 39,5 zile (ports.com)
2. Timp de descărcare în port = 4 zile (noiembrie 2022)
3. Constanța – Munchen distanță rutieră 1706 km timp de condus 1 zi, la medie de 70 km /h (distanțe.ro)
4. Total = 44,5 zile
5. Cost per container = 6400 $
Este lesne de înțeles ce va alege firma tailandeza: chiar dacă varianta 2, via Constanța, îi aduce mai puțini bani pe transport, va putea face trei ture, deci în valoare absolută va câștigă mai mult decât în varianta 1, via Hamburg.
Așadar, nimeni nu ne vrea în Schengen, Austria s-a „sacrificat” pentru România, iar Olanda pentru Bulgaria. Croația e inofensivă, fără porturi comerciale de gabarit, țară turistică fermecătoare, s-a filmat acolo Game of Thrones.
Restul scenariilor sunt, în marea majoritate, între departe de subiect către paranoide, România trebuia să între în spațiul Schengen cu mult înainte de război, înainte de criza utilităților, înainte de criza de materii prime și materiale.
Să nu spună nimeni că e mai complicat de atât, că nu e, nimic nu este mai puțin complicat decât banii.
Așadar, încercăm și la anul…”
* google translate engleză-chineză Happy Holidays Limited
** google translate engleză-tailandeza Calm Seas Limited
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
INS: Cu 4% mai mulți nou-născuți, înregistrați în luna mai 2025, față de luna aprilie a aceluiași an. Decesele înregistrate au scăzut cu 3,8%. Sporul se menține negativ
INS: Cu 4% mai mulți nou-născuți, înregistrați în luna mai 2025, față de luna aprilie a aceluiași an. Decesele înregistrate au scăzut cu 3,8%. Sporul se menține negativ Sporul natural se menține negativ, cu toate că în luna mai 2025, s-au înregistrat certificatele de naştere pentru 10.881 copii, cu 419 (+4%) mai mulți nou născuți […]
Guvernul vrea să „vâneze” datornicii cu drone: O metodă des folosită în alte state pentru a depista construcțiile ilegale
Guvernul vrea să „vâneze” datornicii cu drone: O metodă des folosită în alte state pentru a depista construcțiile ilegale Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunţat vineri, 18 iulie 2025, un pachet de măsuri pentru creșterea capacității financiare a primăriilor, printre care se numără și utilizarea dronelor pentru identificarea construcțiilor ilegale, precum și noi mecanisme de […]
Tarifele RCA, majorate cu până la 50%, după eliminarea plafonării. Cât costă polițele de asigurare în iulie 2025
Tarifele RCA, majorate cu până la 50%, după eliminarea plafonării. Cât costă polițele de asigurare în iulie 2025 Modificările tarifelor RCA au putut fi deja sesizate odată cu eliminarea plafonării RCA. În acest sens, conducătorii auto care sunt pe cale să își reînnoiască polița de asigurare obligatorie a vehiculului vor plăti mai mult cu până […]