De ce Olanda și Austria nu vor România în Spațiul Schengen? Explicațiile unui om de afaceri
De ce Olanda și Austria nu vor România în Spațiul Schengen? Explicațiile unui om de afaceri
Dragoș Damian, directorul general al Terapia Cluj, a explicat care a fost motivul votului nefavorabil al Austriei pentru aderarea României la spațiul Schengen.
”Haideți să ne imaginăm că firma Frohe Weihnachten GmbH din Munchen comandă lampioane de Crăciun la firma 快乐假期有限公司* din Shanghai.
Transportator este compania tailandeză บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด**.
Care are două variante de transport maritim către două porturi, ambele situate în Spațiul Schengen, iar de acolo lampioanele merg pe transport rutier.
Varianta 1
1. Shanghai – Hamburg distanță maritimă 12.277 mile nautice, timp de navigație = 51,2 zile (ports.com)
2. Timp de descărcare în port = 12 zile (decembrie 2022)
3. Hamburg – Munchen distanță rutieră 776 km timp de condus 0,5 zile, la medie de 70 km/h (distanțe.ro)
4. Total = 63,7 zile
5. Cost pentru container = 8000 $
Varianta 2
1. Shanghai – Constanța distanță maritimă 9465 mile nautice, timp de navigație = 39,5 zile (ports.com)
2. Timp de descărcare în port = 4 zile (noiembrie 2022)
3. Constanța – Munchen distanță rutieră 1706 km timp de condus 1 zi, la medie de 70 km /h (distanțe.ro)
4. Total = 44,5 zile
5. Cost per container = 6400 $
Este lesne de înțeles ce va alege firma tailandeza: chiar dacă varianta 2, via Constanța, îi aduce mai puțini bani pe transport, va putea face trei ture, deci în valoare absolută va câștigă mai mult decât în varianta 1, via Hamburg.
Așadar, nimeni nu ne vrea în Schengen, Austria s-a „sacrificat” pentru România, iar Olanda pentru Bulgaria. Croația e inofensivă, fără porturi comerciale de gabarit, țară turistică fermecătoare, s-a filmat acolo Game of Thrones.
Restul scenariilor sunt, în marea majoritate, între departe de subiect către paranoide, România trebuia să între în spațiul Schengen cu mult înainte de război, înainte de criza utilităților, înainte de criza de materii prime și materiale.
Să nu spună nimeni că e mai complicat de atât, că nu e, nimic nu este mai puțin complicat decât banii.
Așadar, încercăm și la anul…”
* google translate engleză-chineză Happy Holidays Limited
** google translate engleză-tailandeza Calm Seas Limited
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Atenție, pasageri! Reguli noi pentru zboruri: Lista obiectelor interzise în bagajul de cală se extinde
Atenție, pasageri! Reguli noi pentru zboruri: Lista obiectelor interzise în bagajul de cală se extinde Uniunea Europeană a impus recent o restricție severă privind transportul bateriilor externe (power bank-uri) în bagajele de cală ale pasagerilor care călătoresc din sau spre statele membre, o măsură menită să îmbunătățească siguranța zborurilor. Citește și: Limite noi de viteză, […]
„Apocalipsă economică” de la 1 iulie 2025 creşte preţul alimentelor de la raft, dar nu numai: Expiră plafonarea adaosului comercial la produsele de bază
„Apocalipsă economică” de la 1 iulie 2025 creşte preţul alimentelor de la raft, dar nu numai: Expiră plafonarea adaosului comercial la produsele de bază „Apocalipsă economică” de la 1 iulie 2025 creşte preţul alimentelor de la raft, dar nu numai, odată cu expirarea plafonării adaosului comercial la produsele de bază. Astfel, pe lângă eliminarea plafonării […]
MAI: A fost lansat noul portal informativ pentru cartea electronică de identitate. Ce informații găsești acolo
MAI: A fost lansat noul portal informativ pentru cartea electronică de identitate. Ce informații găsești acolo Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat, miercuri, 4 iunie 2025, pagina de internet dedicată noii cărți electronice de identitate, care poate fi accesată la adresa https://carteadeidentitate.gov.ro/. Citește și: „Butonul roșu” în școli: Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial. […]