Datoriile fiscale se moştenesc! Notarul public are obligația de a informa Fiscul, potrivit unei noi legi
Notarii trebuie să transmită Fiscului, la dezbaterea anumitor moșteniri, copii după certificatele de moștenitor, potrivit unui act normativ ce a adus duminică mai multe modificări procedurii fiscale.
Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane decedate, notarul public are obligația de a cere organului fiscal central și local certificatul de atestare fiscală pentru cel pentru care se dezbate succesiunea, conform Codului de procedură fiscală.
Certificatul de atestare fiscală este un document emis de organul fiscal ce cuprinde obligațiile fiscale restante (neplătite), precum și alte creanțe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării.
Cum organele fiscale nu aveau o procedură prin care să afle despre procedurile succesorale care s-au încheiat și despre cine ce a moștenit datoriile fiscale ale celui decedat, Ordonanța Guvernului nr. 30/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală a schimbat acest lucru duminică, când a intrat în vigoare.
Concret, după ce se termină dezbaterea succesiunii, în cel mult 30 de zile, notarul public trebuie să transmită organului fiscal central și local competent o copie a certificatului de moștenitor, astfel încât și organele fiscale să aibă cunoștință de faptul că dezbaterea s-a încheiat. Dar nu în toate cazurile, ci doar atunci când în masa succesorală sunt cuprinse obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ În cazul în care România s-ar îndepărta de Uniunea Europeană, economia românescă va avea extrem de mult de suferit, iar fără accesul la fondurile europene, nu vom mai putea avea nici pe departe nivelul actual de […]
REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România
REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România A fost emis și publicat în Monitorul Oficial un ordin al ministrului Muncii pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE […]
MAI: Noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Amendă dacă locuieşti în altă parte
MAI: Noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Amendă dacă locuieşti în altă parte Au apărut noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Până pe 10 iunie 2025 persoanele aflate în chirie sau ,,în gazdă” trebuie să anunțe adresa unde locuiesc efectiv pentru a evita sancțiuniile prevăzute de lege. Legea spune […]