Datoriile fiscale se moştenesc! Notarul public are obligația de a informa Fiscul, potrivit unei noi legi

Paul Voicu - Primar 2020

Notarii trebuie să transmită Fiscului, la dezbaterea anumitor moșteniri, copii după certificatele de moștenitor, potrivit unui act normativ ce a adus duminică mai multe modificări procedurii fiscale.

ELIT

Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane decedate, notarul public are obligația de a cere organului fiscal central și local certificatul de atestare fiscală pentru cel pentru care se dezbate succesiunea, conform Codului de procedură fiscală.

Certificatul de atestare fiscală este un document emis de organul fiscal ce cuprinde obligațiile fiscale restante (neplătite), precum și alte creanțe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării.

Mihail David - 2020

Cum organele fiscale nu aveau o procedură prin care să afle despre procedurile succesorale care s-au încheiat și despre cine ce a moștenit datoriile fiscale ale celui decedat, Ordonanța Guvernului nr. 30/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală a schimbat acest lucru duminică, când a intrat în vigoare.

Concret, după ce se termină dezbaterea succesiunii, în cel mult 30 de zile, notarul public trebuie să transmită organului fiscal central și local competent o copie a certificatului de moștenitor, astfel încât și organele fiscale să aibă cunoștință de faptul că dezbaterea s-a încheiat. Dar nu în toate cazurile, ci doar atunci când în masa succesorală sunt cuprinse obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare.

Sursa: realitatea.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...