Dan Șova confirmă dezvăluirile făcute în ziarul Unirea! Alunecările de teren între Sebeș și Sibiu zădărnicesc finalizarea Autostrăzii Nădlac – Sibiu
Aseară, prezent în studioul de știri al TVR, Ministrul Marilor Proiecte Dan Șova a dezvăluit că s-au născut contradicții între Comisia Europeană, autoritățile statului român și constructorii tronsoanelor de autostradă dintre Sebeș și Sibiu.
Contradicția a apărut după ce constructorii tronsoanelor de autostradă respective s-au confruntat cu probleme tehnice care nu pot fi depășite în limitele bugetului contractat. Astfel, problema tehnică este instabilitatea solului, pe două porțiuni, una de 6 kilometri iar alta de 600 de metri, fapt care, așa cum dezvăluiam în premieră, generează costuri suplimentare de zeci de milioane de euro. Însă, cine va trebui să suporte acest cost suplimentar? Conform ministrului aici au apărut contradicțiile. Constructorul solicită suplimentarea fondurilor atât direct Comisiei Europene cât și Guvernului României. Ministrul Șova spune că prin contract, constructorul era obligat să facă studiile de fezabilitate și geotehnice.
Un cititor al ediției on-line www.ziarulunirea.ro care se semnează HDD, precizează pentru toți cititorii:
”Înainte de realizarea unei investitii se face un studiu de fezabilitate ceea ce presupune o multime de studii si de variante posibile inclusiv intocmirea studiilor geotehnice (vezi HG 28/2008). Apoi pe baza SF-ului(studiul de fezabilitate) se intocmeste aplicatia de finantare care este aprobata la Bruxel de CE(Comisia Europeana n.n.). In continuare se intocmeste un contract de finantare intre o autoritate de management si beneficiar si in final sunt supuse procedurilor de licitatie contractele de lucrari din cadrul proiectului. Probabil contractul de lucrari semnat a fost de tip FIDIC galben (proiectare si executie). Carevasazica a stiut de problema instabilitatii solului atat beneficiarul cat si executantul si acum cere bani. Functionaru’ roman tre sa fie de acord cu marirea valorii contractului daca vrea sa-si pastreze postul, functionarii de la CE nu au un asemenea risc.”
Totuși, ministrul Dan Șova s-a arătat optimist în ceea ce privește finalizarea lucrărilor, avansând și un termen, care deși este deja amânat de 3 ori, poate părea optimist: vara lui 2015.
Vezi VIDEO 2, de la minutul 4’10”!
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
6 septembrie: Ce evenimente istorice importante au marcat această zi de-a lungul timpului în România și în lume
6 septembrie: Ce evenimente istorice importante au marcat această zi de-a lungul timpului, atât în România, cât și pe plan mondial Ziua de 6 septembrie este marcată, în istorie, de o serie de evenimente cu rezonanță globală; de la descoperiri și inovații, la momente dramatice și schimbări politice majore. Chiar dacă prezentul are importanța lui, […]
6 septembrie | Ziua internațională a citirii cărților: Care sunt beneficiile lecturii
6 septembrie | Ziua internațională a citirii cărților: Care sunt beneficiile lecturii Marcată în fiecare an la 6 septembrie, Ziua mondială a citirii cărților, cunoscută, de asemenea, și sub numele de Ziua Internațională pentru alfabetizare, a fost inițiată la Conferința mondială a miniștrilor educației privind eradicarea analfabetismului, desfășurată la Teheran, în perioada 8 – 19 […]
5 septembrie 1940: România devenea stat legionar. Abdicarea regelui Carol al II-lea duce la instaurarea dictaturii lui Ion Antonescu
5 septembrie 1940: România devenea stat legionar. Abdicarea regelui Carol al II-lea duce la instaurarea dictaturii lui Ion Antonescu În septembrie 1940, Romania a fost declarată stat naţional legionar. Abdicarea regelui Carol al II -lea şi instaurarea dictaturii lui Ion Antonescu au fost rezultatele unei catastrofe naţionale. Pe 28 iunie 1940, România a cedat Basarabia […]