Dan Șova confirmă dezvăluirile făcute în ziarul Unirea! Alunecările de teren între Sebeș și Sibiu zădărnicesc finalizarea Autostrăzii Nădlac – Sibiu
Aseară, prezent în studioul de știri al TVR, Ministrul Marilor Proiecte Dan Șova a dezvăluit că s-au născut contradicții între Comisia Europeană, autoritățile statului român și constructorii tronsoanelor de autostradă dintre Sebeș și Sibiu.
Contradicția a apărut după ce constructorii tronsoanelor de autostradă respective s-au confruntat cu probleme tehnice care nu pot fi depășite în limitele bugetului contractat. Astfel, problema tehnică este instabilitatea solului, pe două porțiuni, una de 6 kilometri iar alta de 600 de metri, fapt care, așa cum dezvăluiam în premieră, generează costuri suplimentare de zeci de milioane de euro. Însă, cine va trebui să suporte acest cost suplimentar? Conform ministrului aici au apărut contradicțiile. Constructorul solicită suplimentarea fondurilor atât direct Comisiei Europene cât și Guvernului României. Ministrul Șova spune că prin contract, constructorul era obligat să facă studiile de fezabilitate și geotehnice.
Un cititor al ediției on-line www.ziarulunirea.ro care se semnează HDD, precizează pentru toți cititorii:
”Înainte de realizarea unei investitii se face un studiu de fezabilitate ceea ce presupune o multime de studii si de variante posibile inclusiv intocmirea studiilor geotehnice (vezi HG 28/2008). Apoi pe baza SF-ului(studiul de fezabilitate) se intocmeste aplicatia de finantare care este aprobata la Bruxel de CE(Comisia Europeana n.n.). In continuare se intocmeste un contract de finantare intre o autoritate de management si beneficiar si in final sunt supuse procedurilor de licitatie contractele de lucrari din cadrul proiectului. Probabil contractul de lucrari semnat a fost de tip FIDIC galben (proiectare si executie). Carevasazica a stiut de problema instabilitatii solului atat beneficiarul cat si executantul si acum cere bani. Functionaru’ roman tre sa fie de acord cu marirea valorii contractului daca vrea sa-si pastreze postul, functionarii de la CE nu au un asemenea risc.”
Totuși, ministrul Dan Șova s-a arătat optimist în ceea ce privește finalizarea lucrărilor, avansând și un termen, care deși este deja amânat de 3 ori, poate părea optimist: vara lui 2015.
Vezi VIDEO 2, de la minutul 4’10”!
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
27 iulie – Sfântul Pantelimon, „doctorul fără de arginţi“. Se mănâncă porumb şi dovlecei, pentru ca oamenii să fie viguroşi în timpul iernii
27 iulie – Sfântul Pantelimon, „doctorul fără de arginţi“. Se mănâncă porumb şi dovlecei, pentru ca oamenii să fie viguroşi în timpul iernii SFÂNTUL PANTELIMON, sfântul sărbătorit de Biserica Ortodoxă în fiecare an la 27 iulie şi-a câştigat renumele de „doctorul fără de arginţi“ după ce a făcut minuni, vindecând pe gratis numeroşi bolnavi. Credincioşii ortodocşi îl […]
27 iulie 1956 | România devine membru al Organizatiei Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO), fondată în 1945
27 iulie 1956 | România devine membru al Organizatiei Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO), fondată în 1945 Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO) este una dintre cele 16 agenții specializate ale Organizației Națiunilor Unite (ONU). A fost înființată pe 16 noiembrie 1945 de 20 de state care au creat […]
26 iulie 1921 | A intrat în vigoare Tratatul de la Trianon prin care se recunoaște pe plan internațional unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România
26 iulie 1921 | A intrat în vigoare Tratatul de la Trianon prin care se recunoaște pe plan internațional unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România Tratatul de la Trianon a fost semnat la data de 4 iunie 1920 între Puterile Aliate învingătoare în Primul Război Mondial și Ungaria, în calitate de stat succesor […]