Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Un proiect de importanță majoră pentru confortul urban al locuitorilor din Cugir, în special al riveranilor din Vinerea, a fost inițiat de administrația de la poalele Drăganei. Este vorba de o centură ocolitoare pentru Vinerea, localitate străbătută acum de un drum sinuos și extrem de riscant pentru locuitorii de aici.
Zi și noapte, traficul dinspre și înspre Cugir trece prin mijlocul localității Vinerea, de la mașini mici până la TAF-uri cu lemne sau TIR-uri ale societăților comerciale, producătoare de piese de schimb sau armament. Liniștea și siguranța cetățenilor din centrul Vinerii sunt puse astfel, zi și noapte, la grea încercare.
Ideea unei centuri ocolitoare pentru localitatea Vinerea nu este nouă, aceasta datând încă dinainte de 1989.
Primăria oraşului Cugir a depus deja un proiect privind amenajarea unei variante ocolitoare a localităţii Vinerea. Proiectul prin care se solicită finanțare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, are o valoare totală de peste 7.000.000 de lei și se află în faza de evaluare. Potrivit proiectului, centura ar urma să fie conectată direct la DJ 704 la o distanţă de circa 500 m de intrarea în localitate (dinspre Șibot), prin intermediul pasajului CF şi al unui drum de exploatare agricolă.
Centura ar urma aliniamentul liniei ferate, până la trecerea la nivel cu calea ferată (dinspre Cugir), unde se va uni cu strada Victoriei. Potrivit reprezentanților administrației cugirene, varianta ocolitoare va avea beneficii economice, de siguranţă şi securitate, turistice şi sociale. În perioada următoare, se va semna contractul de finanțare până în data de 30.11.2017, urmând ca investiţia să fie scoasă ulterior la licitaţie.
Drumul de exploatare existent are în prezent un sistem rutier din pământ şi are o lăţime de 4 m.
Drumul va avea două benzi de circulaţie, lăţimea părții carosabile de 7 m, lăţimea platformei este de 9 m, iar sistemul rutier va avea covor asfaltic. Vor fi prevăzute rigole şi podețe pentru colectarea apelor pluviale de pe partea carosabilă. Lungimea drumului propus este de 4,4 kilometri.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
La Primăria Alba Iulia, ”gura bate fundul”. Lucrările de demolare de la Poarta a IV-a au fost începute fără autorizație de desființare
La Primăria Alba Iulia, ”gura bate fundul”. Lucrările de demolare de la Poarta a IV-a au fost începute fără autorizație de desființare Potrivit unui anunț postat în data de 5 august 2025 pe pagina oficială de Facebook a Primăriei municipiului Alba Iulia – ”Miercuri, 6 august, începând cu ora 08:00, vor începe lucrările de demontare […]
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 11 august 2025: 465 de posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 11 august 2025: 465 de posturi disponibile Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectați AJOFM Alba, secțiunea Persoane fizice – Locuri de muncă vacante sau se pot prezenta la sediul agenției județene pentru ocuparea forței de muncă de domiciliu […]
FOTO | Maria Petru, absolventă a Colegiului Militar din Alba Iulia, șef de promoție la Academia Tehnică Militară
Maria Petru, absolventă a Colegiului Militar din Alba Iulia, șef de promoție în 2025 la Academia Tehnică Militară Povestea Mariei Petru este una despre excelență, dedicare, pasiune și încredere. S-a pregătit timp de opt ani în două instituții de învățământ militar de prestigiu, Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia și Academia Tehnică Militară „Ferdinand […]