Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Un proiect de importanță majoră pentru confortul urban al locuitorilor din Cugir, în special al riveranilor din Vinerea, a fost inițiat de administrația de la poalele Drăganei. Este vorba de o centură ocolitoare pentru Vinerea, localitate străbătută acum de un drum sinuos și extrem de riscant pentru locuitorii de aici.
Zi și noapte, traficul dinspre și înspre Cugir trece prin mijlocul localității Vinerea, de la mașini mici până la TAF-uri cu lemne sau TIR-uri ale societăților comerciale, producătoare de piese de schimb sau armament. Liniștea și siguranța cetățenilor din centrul Vinerii sunt puse astfel, zi și noapte, la grea încercare.
Ideea unei centuri ocolitoare pentru localitatea Vinerea nu este nouă, aceasta datând încă dinainte de 1989.
Primăria oraşului Cugir a depus deja un proiect privind amenajarea unei variante ocolitoare a localităţii Vinerea. Proiectul prin care se solicită finanțare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, are o valoare totală de peste 7.000.000 de lei și se află în faza de evaluare. Potrivit proiectului, centura ar urma să fie conectată direct la DJ 704 la o distanţă de circa 500 m de intrarea în localitate (dinspre Șibot), prin intermediul pasajului CF şi al unui drum de exploatare agricolă.
Centura ar urma aliniamentul liniei ferate, până la trecerea la nivel cu calea ferată (dinspre Cugir), unde se va uni cu strada Victoriei. Potrivit reprezentanților administrației cugirene, varianta ocolitoare va avea beneficii economice, de siguranţă şi securitate, turistice şi sociale. În perioada următoare, se va semna contractul de finanțare până în data de 30.11.2017, urmând ca investiţia să fie scoasă ulterior la licitaţie.
Drumul de exploatare existent are în prezent un sistem rutier din pământ şi are o lăţime de 4 m.
Drumul va avea două benzi de circulaţie, lăţimea părții carosabile de 7 m, lăţimea platformei este de 9 m, iar sistemul rutier va avea covor asfaltic. Vor fi prevăzute rigole şi podețe pentru colectarea apelor pluviale de pe partea carosabilă. Lungimea drumului propus este de 4,4 kilometri.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
Legendarul Ozzy Osbourne, Zeul rock-ului, a murit la vârsta de 76 de ani: Solistul Black Sabbath a susținut în urmă cu câteva săptămâni un concert de adio
Legendarul Ozzy Osbourne, Zeul rock-ului, a murit la vârsta de 76 de ani: Solistul Black Sabbath a susținut în urmă cu câteva săptămâni un concert de adio Ozzy Osbourne, Zeul rock-ului, a murit la doar câteva săptămâni după concertul de adio. Starul heavy metal s-a reunit cu colegii săi de trupă Black Sabbath pe scena […]
Se caută constructor pentru restaurarea corpului B al Palatului Principilor din Alba Iulia, care va fi transformat în centru cultural: Licitație de peste 17 milioane de lei
Se caută constructor pentru restaurarea corpului B al Palatului Principilor din Alba Iulia, care va fi transformat în centru cultural: Licitație de peste 17 milioane de lei Primăria Alba Iulia a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contractare prin licitație publică a lucrărilor de execuție pentru obiectivul de investiții „Amenajare spații […]
VIDEO | Accident MORTAL pe DJ 671, în Mehedinți: Un autotren înmatriculat în Alba s-a răsturnat peste un autoturism. Șoferul mașinii a DECEDAT strivit de containerul TIR-ului
Accident MORTAL pe DJ 671, în Mehedinți: Un autotren înmatriculat în Alba s-a răsturnat peste un autoturism. Șoferul mașinii a DECEDAT strivit de containerul TIR-ului Un accident mortal a avut loc marți, 22 iulie 2025, pe DJ 671, în comuna Florești din județul Mehedinți. Remorca unui autotren s-a răsturnat într-o curbă peste un autoturism. În […]