Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Dacă lucrurile vor decurge conform planului, cugirenii vor ieşi la Şibot prin noua centură ocolitoare a localităţii Vinerea
Un proiect de importanță majoră pentru confortul urban al locuitorilor din Cugir, în special al riveranilor din Vinerea, a fost inițiat de administrația de la poalele Drăganei. Este vorba de o centură ocolitoare pentru Vinerea, localitate străbătută acum de un drum sinuos și extrem de riscant pentru locuitorii de aici.
Zi și noapte, traficul dinspre și înspre Cugir trece prin mijlocul localității Vinerea, de la mașini mici până la TAF-uri cu lemne sau TIR-uri ale societăților comerciale, producătoare de piese de schimb sau armament. Liniștea și siguranța cetățenilor din centrul Vinerii sunt puse astfel, zi și noapte, la grea încercare.
Ideea unei centuri ocolitoare pentru localitatea Vinerea nu este nouă, aceasta datând încă dinainte de 1989.
Primăria oraşului Cugir a depus deja un proiect privind amenajarea unei variante ocolitoare a localităţii Vinerea. Proiectul prin care se solicită finanțare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, are o valoare totală de peste 7.000.000 de lei și se află în faza de evaluare. Potrivit proiectului, centura ar urma să fie conectată direct la DJ 704 la o distanţă de circa 500 m de intrarea în localitate (dinspre Șibot), prin intermediul pasajului CF şi al unui drum de exploatare agricolă.
Centura ar urma aliniamentul liniei ferate, până la trecerea la nivel cu calea ferată (dinspre Cugir), unde se va uni cu strada Victoriei. Potrivit reprezentanților administrației cugirene, varianta ocolitoare va avea beneficii economice, de siguranţă şi securitate, turistice şi sociale. În perioada următoare, se va semna contractul de finanțare până în data de 30.11.2017, urmând ca investiţia să fie scoasă ulterior la licitaţie.
Drumul de exploatare existent are în prezent un sistem rutier din pământ şi are o lăţime de 4 m.
Drumul va avea două benzi de circulaţie, lăţimea părții carosabile de 7 m, lăţimea platformei este de 9 m, iar sistemul rutier va avea covor asfaltic. Vor fi prevăzute rigole şi podețe pentru colectarea apelor pluviale de pe partea carosabilă. Lungimea drumului propus este de 4,4 kilometri.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
AMENZI de peste 250.000 de lei în urma controalelor DSVSA Alba din perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale 2025: Ce nereguli au fost constatate
AMENZI de peste 250.000 de lei în urma controalelor DSVSA Alba din perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale 2025: Ce nereguli au fost constatate În perioada 17 martie – 19 aprilie 2025, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba a desfășurat, pe întreg teritoriul județului Alba, o serie de controale oficiale care au vizat verificarea […]
Ovidiu Măcinic, alias Uwe Dai, în finala Survivor România 2025. Albaiulianul luptă pentru râvnitul trofeu și premiul de 100.000 de euro
Ovidiu Măcinic, alias Uwe Dai, în finala Survivor România 2025. Albaiulianul luptă pentru râvnitul trofeu și premiul de 100.000 de euro Doar câteva ore au mai rămas până când fanii vor afla oficial cine este câștigătorul Survivor România 2025, persoana care va obține mult râvnitul trofeu, dar și premiul substanțial de 100.000. de euro. Cinci […]
FOTO | Poiana Călineasa, tărâm de poveste pentru o cerere în căsătorie în ziua de Paști: Un tânăr stabilit în Ungaria și-a cerut de soție iubita de naționalitate maghiară, în prezența familiei și turiștilor
Poiana Călineasa, tărâm de poveste pentru o cerere în căsătorie în ziua de Paști: Un tânăr stabilit în Ungaria și-a cerut de soție iubita de naționalitate maghiară, în prezența familiei și turiștilor O cerere inedită în căsătorie s-a petrecut în prima zi a Învierii Domnului pe platoul de lângă Biserica Ortodoxă din Călineasa, la eveniment […]