Cursurile online, ”inamicul” românilor: România este pe ultimul loc în clasamentul ţărilor membre ale Uniunii Europene la numărul de cursanți online
Cursurile online, ”inamicul” românilor: România este pe ultimul loc în clasamentul ţărilor membre ale Uniunii Europene la numărul de cursanți online
În 2022, circa 8% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani au urmat un curs online sau au folosit materiale de învăţare online. Media europeană este de 26% iar țările cu cea mai mare pondere a fost înregistrată de Finlanda, Spania, Suedia şi Olanda.
România este pe ultimul loc în clasamentul ţărilor membre ale Uniunii Europene după ponderea oamenilor care au urmat un curs online sau au folosit materiale de învăţare online. Astfel, în 2022 circa 8% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani au urmat un curs online sau au folosit materiale de învăţare online, conform datelor de la Eurostat, oficiul european de statistică.
„Cursurile online sunt o modalitate de a învăţa ceva nou sau de a-ţi aprofunda cunoştinţele într-un anumit subiect, de exemplu, îmbunătăţirea abilităţilor lingvistice, extinderea calificărilor profesionale sau pur şi simplu pentru distracţie. În timpul pandemiei de COVID-19, când oamenii au fost încurajaţi să limiteze contactul social, cursurile online au fost o alternativă sigură pentru educaţie şi formare şi au crescut în popularitate. Cu toate acestea, pe măsură ce restricţiile sociale s-au redus, popularitatea cursurilor online a scăzut”, scrie Eurostat.
În 2022, 26% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană au spus că au urmat un curs online sau că au folosit materiale de învăţare online în cele trei luni anterioare sondajului, în scădere cu 2 puncte procentuale (pp), comparativ cu 2021. Dintre toţi membrii UE, Finlanda a avut cea mai mare pondere (50%) dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani care urmau un curs online sau care foloseau materiale de învăţare online, urmată de Spania (42%), Suedia şi Olanda (ambele cu 40%).
La polul opus, cursurile online sau utilizarea materialelor de învăţare online nu au fost foarte frecvente în România (8%), Bulgaria (11%) şi Polonia (15%). Ramona Cornea
În general, participarea la educaţia online a scăzut comparativ cu 2021. În 2022, ponderea persoanelor care fac cursuri online sau care folosesc materiale de învăţare online a scăzut în toate ţările UE, cu excepţia Finlandei (plus 5 pp în 2022 faţă de 2021), Croaţiei (plus 1 pp) şi Cehia şi Italia (ambele neschimbate). Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Slovenia (-7 pp), Luxemburg (-6 pp) şi Belgia, Estonia, Austria şi Suedia (toate -5 pp).
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Benzina, motorina și gazul metan s-ar putea scumpi: Taxa pe dioxid de carbon, motivul principal. Când ar urma să intre în vigoare noile prețuri
Benzina, motorina și gazul metan s-ar putea scumpi: Taxa pe dioxid de carbon, motivul principal. Când ar urma să intre în vigoare noile prețuri Prețurile carburanților și al gazului metan vor crește din 2028, potrivit expertului în politici climatice, Constantin Postoiu, care a explicat într-o emisiune televizată că schimbările posibile atunci când va intra în […]
RCA obligatoriu pentru trotinete și biciclete electrice începând de astăzi. Amenzi de până la 2.000 de lei pentru cei care nu respectă legea
RCA obligatoriu pentru trotinete și biciclete electrice începând de astăzi. Amenzi de până la 2.000 de lei pentru cei care nu respectă legea Noi reguli pentru asigurarea RCA au intrat în vigoare de astăzi, 13 decembrie 2025, aducând sancțiuni concrete pentru cei care nu respectă legea. Nerespectarea obligației de a avea o poliță RCA valabilă […]
Fără taxe pe contribuțiile persoanelor vulnerabile îngrijite de ONG-uri. Proiect de lege
Fără taxe pe contribuțiile persoanelor vulnerabile îngrijite de ONG-uri. Proiect de lege Un nou proiect de lege depus la Parlament prevede ca toate contribuțiile achitate de beneficiarii sistemului de asistență socială să poată fi utilizate integral pentru furnizarea și îmbunătățirea acestor servicii. Măsura vizează fondurile provenite de la persoane cu dizabilități, vârstnici îngrijiți în centre […]
