Cursurile online, ”inamicul” românilor: România este pe ultimul loc în clasamentul ţărilor membre ale Uniunii Europene la numărul de cursanți online
Cursurile online, ”inamicul” românilor: România este pe ultimul loc în clasamentul ţărilor membre ale Uniunii Europene la numărul de cursanți online
În 2022, circa 8% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani au urmat un curs online sau au folosit materiale de învăţare online. Media europeană este de 26% iar țările cu cea mai mare pondere a fost înregistrată de Finlanda, Spania, Suedia şi Olanda.
România este pe ultimul loc în clasamentul ţărilor membre ale Uniunii Europene după ponderea oamenilor care au urmat un curs online sau au folosit materiale de învăţare online. Astfel, în 2022 circa 8% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani au urmat un curs online sau au folosit materiale de învăţare online, conform datelor de la Eurostat, oficiul european de statistică.
„Cursurile online sunt o modalitate de a învăţa ceva nou sau de a-ţi aprofunda cunoştinţele într-un anumit subiect, de exemplu, îmbunătăţirea abilităţilor lingvistice, extinderea calificărilor profesionale sau pur şi simplu pentru distracţie. În timpul pandemiei de COVID-19, când oamenii au fost încurajaţi să limiteze contactul social, cursurile online au fost o alternativă sigură pentru educaţie şi formare şi au crescut în popularitate. Cu toate acestea, pe măsură ce restricţiile sociale s-au redus, popularitatea cursurilor online a scăzut”, scrie Eurostat.
În 2022, 26% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană au spus că au urmat un curs online sau că au folosit materiale de învăţare online în cele trei luni anterioare sondajului, în scădere cu 2 puncte procentuale (pp), comparativ cu 2021. Dintre toţi membrii UE, Finlanda a avut cea mai mare pondere (50%) dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani care urmau un curs online sau care foloseau materiale de învăţare online, urmată de Spania (42%), Suedia şi Olanda (ambele cu 40%).
La polul opus, cursurile online sau utilizarea materialelor de învăţare online nu au fost foarte frecvente în România (8%), Bulgaria (11%) şi Polonia (15%). Ramona Cornea
În general, participarea la educaţia online a scăzut comparativ cu 2021. În 2022, ponderea persoanelor care fac cursuri online sau care folosesc materiale de învăţare online a scăzut în toate ţările UE, cu excepţia Finlandei (plus 5 pp în 2022 faţă de 2021), Croaţiei (plus 1 pp) şi Cehia şi Italia (ambele neschimbate). Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Slovenia (-7 pp), Luxemburg (-6 pp) şi Belgia, Estonia, Austria şi Suedia (toate -5 pp).
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Parlamentul modifică legea privind agresorii: Plângerea retrasă de victimă nu mai oprește automat procesul
Parlamentul modifică legea privind agresorii: Plângerea retrasă de victimă nu mai oprește automat procesul Camera Deputaților a adoptat miercuri, 4 iunie 2025, un proiect de lege care modifică prevederile legii penale și din legea privind ordinul de protecție astfel încât să crească pedepsele pentru infracțiunile de „lovire sau orice acte de violenţă cauzatoare de suferinţe […]
5-6 iunie 2025 | COD GALBEN de FURTUNI și CANICULĂ în Alba și alte județe din țară. Maxime de 30 și 35 de grade, averse torențiale, vijelii și grindină
5-6 iunie 2025 | COD GALBEN de FURTUNI și CANICULĂ în Alba și alte județe din țară. Maxime de 30 și 35 de grade, averse torențiale, vijelii și grindină ANM a emis joi dimineața mai multe avertizări cod galben de furtuni și caniculă, valabile în Alba și alte județe din țară, în intervalul 5-6 iunie […]
Bacalaureat 2025: Reguli, calendar, contestaţii şi alte informaţii utile pentru candidaţi. Noutăți
Bacalaureat 2025: Reguli, calendar, contestaţii şi alte informaţii utile pentru candidaţi. Noutăți Peste 100.000 de elevi din România urmează să susţină examenul de bacalaureat în luna iunie 2025. Vorbim despre un examen cu conotaţii importante nu doar pentru elevi ci şi pentru apropiaţii acestora, rude, dar şi pentru viitorul sistemului educaţional din România. Iar cum […]