Rămâi conectat

Actualitate

Curg planurile administrației locale din Alba Iulia în materie de infrastructură: centură ocolitoare, artere de legătură cu zonele centrale și benzi reversibile

Ziarul Unirea

Publicat

în

Prezent la o emisiune de la Radio Unirea FM, viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia, Voicu Paul, a declarat că administrația locală urmărește, împreună cu cei din Consiliul Județean Alba realizarea unei șosele ocolitoare pe partea de nord a orașului, care să devieze traficul greu spre și dinspre DN1, din zona nodului rutier Alba Iulia Nord, al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, până în Șard.

Problema traficului intens din zona Micești nu este o necunocută pentru administrația locală din Alba Iulia. Intenția acesteia este de a realiza un studiu care să fundamenteze viitori pași care vor trebui urmați pentru a realiza noi artere de legătură spre zonele centrale ale orașului dinspre periferii și care să degreveze o parte din traficul de pe DN74 (Calea Moților).

„Avem în studiu acum un Plan Urbanistic Zonal, împărțit pe 3 loturi în jurul DN74, pe stânga și dreapta. Pe toate aceste loturi, după ce avem acest PUZ vom face un SF (Studiu de Fezabilitate) ca să vedem cu ce începem. Prioritare pentru noi sunt Alcala de Henares și Gârda, care vin și coboară până în zona industrială la Dedeman și Emil Racoviță, care face legătura dintre cartierele aglomarate, Micești, Bărăbanț până în Alba Iulia. Încercăm să facem încă două, trei artere de circulație dinspre Șard-Micești până în Alba Iulia.” a precizat Voicu Paul.

Planurile Primăriei sunt mult mai complexe și urmăresc realizarea unei șosele de ocolire în partea de nord a orașului și care să facă legătura dintre drumurile naționale 1 și 74, între Pârâul Iovului și zona Șard-Micești, astfel încât tot traficul de tranzit să fie direcționat pe acel tronson. Dată fiind suma considerabilă pentru o asemnea lucrare, se va solicita sprijinul Ministerului Transporturilor, fiind așteptat un răspuns în perioada următoare.

Conform viceprimarului „mai avem de discutat cu cei de la Consiliul Județean și cu Ighiul un nod de legătură dintre Ighiu și Micești cu zona Bărăbanț până spre sensul giratoriu de la șoseaua de centură cu DN1 de la intrarea în oraș. Tot traficul greu și tot traficul care nu are legătură cu orașul, doar tranzitează, să folosească acea arteră, o legătură între DN74 și DN1, iar împreună cu Consiliul Județean ne vom adresa Ministerului Transporturilor deoarece pentru noi este o investiție prea mare și vizează intersecția între două drumuri naționale.”

O măsură imediată, care va fi luată până la începerea școlii, se referă la anunțatele benzi reversibile dintre interesecția semaforizată din zona stadionului municipal și intrarea în cartierul Micești, dar și creșterea timpilor pentru culoarea verde a semafoarelor din aceeași intersecție, după cum a declarat Voicu Paul: „toate aceste lucruri vor fi făcute cu niște conuri de delimitare, încercăm până începe școala să facem deja repetiții și să testăm ce se întâmplă, intrând în vigoare și noi timpi de semaforizare.”


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori

Ziarul Unirea

Publicat

în

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori România intră în spaţiul Schengen cu frontierele aeriene (Air Schengen) și maritime începând de duminică, 31 martie. Secretarul de stat în Ministerul de Interne, chestorul Bogdan Despescu, a explicat ce înseamnă acest […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea