Cum putea fi evitată tragedia de la Caracal. Precizări ale STS
Cum putea fi evitată tragedia de la Caracal. Precizări ale STS
Tragedia de la Caracal putea fi evitată, dacă România avea deja implementat un sistem de localizare exactă. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a dat toate detaliile în acest sens.
STS afirmă că poate implementa localizarea exactă (AML) a apelurilor la 112, însă proiectul a fost blocat de lipsa legislației și de contestațiile în instanță
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a făcut precizări legate de implementarea soluţiei Advanced Mobile Location (AML), care permite localizarea apelantului la momentul iniţierii apelului.
Precizările STS vin după ce preşedintele Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112, Raed Arafat, a prezentat duminică mai multe propuneri de modificare a legislaţiei în domeniu, printre care se numără implementarea sistemului de localizare AML şi îmbunătăţirea procedurilor de gestionare a apelurilor pentru situaţii de urgenţă deosebite, precum cele de răpire.Potrivit unui comunicat al STS transmis AGERPRES, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a iniţiat demersuri, în anul 2017, privind implementarea soluţiei Advanced Mobile Location (AML), care permite localizarea apelantului la momentul iniţierii apelului, împreună cu cei patru operatori de telefonie mobilă – Orange, Vodafone, Digi, Telekom – şi ANCOM.
În 2018, în baza testelor realizate împreună cu cei patru operatori de telefonie mobilă, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a anunţat ANCOM că poate să implementeze funcţionalitatea AML.
Transpunerea acestei funcţionalităţi în cadrul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) presupune actualizarea legislaţiei primare existente, precizează STS.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a demarat, la începutul anului 2017, activităţile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Deciziei ANCOM nr. 1.170/2016, privind implementarea soluţiei Advanced Mobile Location (AML).
În acest sens, STS a implementat o platformă pilot de preluare şi procesare a informaţiilor de localizare în format AML şi a efectuat teste cu operatorii de telefonie mobilă. În urma testelor, operatorii mobili au confirmat că pot prelua şi transmite datele de localizare în format AML, însă doar de pe terminale tip smartphone noi şi de ultimă generaţie. La nivelul STS, aceste date se pot prelua şi afişa ca informaţie de localizare în cadrul aplicaţiilor de tip GIS, arată sursa citată.
”Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a încheiat cu succes etapa de testare a conexiunilor cu cei patru operatori de telefonie mobilă şi de integrare a informaţiei de localizare de tip AML în SNUAU, urmând ca după actualizarea legislaţiei primare aplicabile, această funcţionalitate să fie pusă la dispoziţia cetăţenilor care apelează numărul de urgenţă. Până la actualizarea legislaţiei, fiind preocupat de îmbunătăţirea capabilităţilor de localizare a apelanţilor la 112, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prevăzut, în august 2018, cerinţe specifice privind implementarea facilităţilor de tip AML/ESL în cadrul unui proiect, cu finanţare europeană, de modernizare a infrastructurii hardware şi software a SNUAU. Ca urmare a unor contestaţii înaintate de unii operatori economici participanţi la procedura de achiziţie publică, atât la nivelul Consiliului Naţ
onal de Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi la Curtea de Apel, proiectul de modernizare, aflat acum în stadiul de derulare a procedurii de achiziţie, cu termen de finalizare în 2021, prezintă o întârziere de aproximativ 6 luni”, precizează STS.
În paralel cu aceste demersuri privind utilizarea standardului AML, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a dezvoltat o aplicaţie pentru telefoanele mobile de tip smartphone denumită „APEL 112”, care permite transmiterea în SNUAU a coordonatelor de localizare (GPS) pentru o mai mare acurateţe şi precizie în determinarea localizării terminalului de pe care se face apelul.
Practic, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a derulat activităţi pentru îmbunătăţirea preciziei localizării pe trei paliere:
* implementarea AML în SNUAU, testată cu operatorii de telefonie mobilă – necesită actualizarea legislaţiei primare
* implementarea AML în SNUAU prin proiectul de modernizare – suferă întârzieri din cauza contestaţiilor
* dezvoltarea aplicaţiei Apel 112 – deja operaţională şi eficientă în salvarea de vieţi omeneşti.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ Începând cu acest an, operatorii platformelor digitale de transport alternativ, precum Uber, Bolt sau Black Cab, trebuie să depună lunar Formularul 397. Citește și: ANAF 2025: Măsuri mult mai stricte pentru românii ce obțin venituri din […]
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii Ministerul Muncii a publicat luni, 2 iunie 2025, calendarul plății alocațiilor, indemnizațiilor, pensiilor și altor drepturi sociale în luna iunie, dând asigurări că banii vor ajunge la timp, fără sincope, și […]
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile Luni, 2 iunie 2025, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială-ANPIS, a anuțat Reluarea plății stimulentului de inserție. Citește și: Portal veterinar online pentru vizualizarea rezultatelor analizelor efectuate în Laboratorul DSVSA Alba ,, Reluarea plății stimulentului de inserție. Plata stimulentului […]