Construcţia minei de la Roşia Montană ar putea începe anul viitor
Construcţia minei de la Roşia Montană ar putea începe în cursul anului 2012, spune directorul general al companiei Roşia Montană Gold Corporation (RMGC), Dragoş Tănase. Acesta a estimat, în cadrul unui interviu acordat cotidianului naţional Bursa, că avizele necesare vor fi obţinute în aproximativ un an şi jumătate, astfel încât lucrările să poată începe în cea de-a doua parte a anului viitor. Potrivit lui Tănase, deschiderea şantierelor de construcţie este aşteptată cu interes de locuitori, în condiţiile în care din cele 1.300 de persoane apte de muncă din Roşia Montană doar 300 au serviciu. În faza de construcţie, RMGC va avea nevoie de 2.300 de angajaţi.
„Începerea lucrărilor de construcţie înseamnă, practic, începerea proiectului minier. Proiectul minier, simplificat vorbind, constă în patru cariere, o uzină de procesare, un iaz de decantare cu barajul aferent şi lucrările de infrastructură asociată, aici fiind vorba de drumuri de acces la uzină, linii electrice etc. Per total, pentru lucrările de construcţie a minei vom investi un miliard de dolari”, a explicat Tănase. De altfel, compania de exploatare minieră a primit încă din 2009 echipamentele cu timp lung de fabricaţie de care are nevoie. Această tehnologie de ultimă generaţie este depozitată, deocamdată, în Turcia şi Germania, fiind supravegheată şi întreţinută permanent de către ingineri.
În plus, RMGC monitorizează atent industria internaţională a mineritului. „La noi vin periodic oameni cu soluţii alternative la mineritul pe bază de cianură. Noi îi ascultăm, încercăm să vedem despre ce este vorba, dar experienţa ne arată că, din păcate, există o mare distanţă între o soluţie pur teoretică şi punerea sa în practică. În mineritul mondial s-au investit miliarde de dolari în soluţii alternative, dar s-a ajuns la concluzia că tot utilizarea cianurii este cea mai sigură metodă”, a mai spus directorul RMGC. Până la descoperirea unei noi tehnologii, cea propusă de Roşia Montană Gold Corporation respectă legislaţiile românească şi internaţională în vigoare. Construcţia minei va dura aproximativ doi ani, poate doi ani şi jumătate, astfel încât exploatarea zăcământului va putea începe în 2014-2015.
Este vorba de o exploatare secvenţială, care se va desfăşura în patru cariere. Zona propusă pentru cele patru cariere a fost exploatată şi în trecut, la suprafaţă, în subteran sau în ambele variante. Proiectul este estimat să dureze aproximativ 25 de ani: doi ani – etapa de construcţie, 16 ani – etapa de exploatare, 7 ani – etapa de închidere şi reabilitare. După închiderea minei, amplasamentul va fi monitorizat şi inspectat încă 30-50 de ani, conform legislaţiei româneşti şi europene.
Proiectul Roşia Montană reprezintă o propunere de exploatare a aurului şi argintului din Munţii Apuseni, zona Roşia Montană – o comunitate cu tradiţie în minerit. Investiţia totală în acest proiect va fi de peste 1,7 miliarde de dolari şi ar putea genera o contribuţie extinsă cumulativă la PIB-ul României aproximativ 19 miliarde de dolari. (I.P.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Sute de posturi pentru creșe deblocate de Guvern. Ministrul Daniel David: „Educaţia trebuie să intre în faza de stabilizare”
Sute de posturi pentru creșe deblocate de Guvern. Ministrul Daniel David: „Educaţia trebuie să intre în faza de stabilizare” Guvernul a aprobat recent deblocarea a sute de posturi pentru creșe. Ministrul Educaţiei, Daniel David, a afirmat că decizia este una îmbucurătoare şi că educaţia trebuie să intre în faza de stabilizare şi dezvoltare. În şedinţa […]
Restricţiile de trafic de pe Valea Oltului, ridicate: ,,Cu 12 zile mai devreme față de termenul anunțat inițial”
Restricţiile de trafic de pe Valea Oltului, ridicate: ,,Cu 12 zile mai devreme față de termenul anunțat inițial” Au fost ridicate restricţiile de circulaţie de pe DN 7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu. Lucrările au fost finalizate, sâmbătă, 6 decembrie, la Viaductul Cârligul Mic, a anunțat Centrul INFOTRAFIC. Lucrările la dispozitivele de acoperire a rosturilor de […]
Toate trecerile de pietoni, semaforizate sau supraînălțate: Se pregătește cea mai amplă schimbare a marcajelor din oraşe
Toate trecerile de pietoni, semaforizate sau supraînălțate: Se pregătește cea mai amplă schimbare a marcajelor din oraşe Toate trecerile de pietoni din țară vor avea semafoare sau vor fi supraînălţate. Guvernul pregătește cea mai amplă schimbare a marcajelor din oraşe. Autoritățile speră că, astfel, va scădea numărul tragediilor produse pe zebre. Proiectul de lege propune […]