Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Opinii - Comentarii

Consiliul Județean Alba pune la bătaie 1,4 milioane de lei pentru promovarea gropilor de gunoi ecologice

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

*Comisia de evaluare a ofertelor este formată din: Dorin Țimonea, Nicoleta Elena Irimie, Lăcrămioara Nicoleta Botar, Vitan Camelia Elena Galac, Ana Maria Toma, Aneta Burjan, Ariana Codruța Leahu și Ioan Holom.

Consiliul Județean Alba a lansat recent una dintre cele mai mari licitații pe secțiunea de promovare din istoria instituției –  “Servicii de publicitate și campanie de informare și conștientizare pentru proiectul Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Alba”.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Este vorba despre un contract cu o valoare estimată de reprezentanții instituției la 1.453.449.00 de lei (14,5 miliarde de lei vechi). Banii sunt plătiți de la Fondul European de Dezvoltare Regională, bugetul de stat și bugetul local

Această sumă importantă a fost pusă ”la bătaie” de organizatorii licitației deoarece ”Implementarea cu succes a proiectului, acceptarea acestuia şi a condiţiilor acestuia de funcţionare şi operare, incluzând şi componentele de tratare şi eliminare a deşeurilor, de către populaţie şi societatea civilă, depinde într-o mare măsură de implementarea cu succes a unei campanii de informare şi conştientizare care vizează diseminarea informaţiilor şi formarea/modelarea opiniei publice cu privire la deşeuri şi modul de gestionare a acestora”, după cum se arată în caietul de sarcini.

Cum era de așteptat pentru o licitație cu o astfel de ”miză” a fost întocmit și un caiet de sarcini ”cu greutate”, sau mai bine zis cu condiții destul de greu de îndeplinit pentru majoritatea firmelor de profil astfel încât sunt foarte aproape de a fi numite chiar restrictive.

De exemplu, se cere ca ofertantul să prezinte lista principalelor servicii similare din ultimii 3 ani (elaborarea strategiei de informare şi conştientizare, organizarea campaniei de informare şi conştientizare publică, publicitate şi asigurarea vizibilităţii proiectului) conţinând valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi. ”Prestările de servicii se confirma prin prezentarea a maxim 2 certificate/ documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar, pentru 2 contracte care, însumate, să fie în valoare de 1.400.000 de lei”, se arată în fișa de date a licitației.

De asemenea, ofertantul trebuie să demonstreze că dispune în prezent de personal calificat şi cu experienţă în domeniile specifice acestui contract iar echipa trebuie să cuprindă cel puțin 3 experți (Lider de echipă cu studii superioare, care a mai participat la proiecte ca Lider de echipa/ Coordonator/ Adjunct lider de echipă – Expert cheie promovare şi comunicare în minim o campanie de conştientizare publica; Expert relaţii publice şi comunicare cu studii superioare în domeniul relaţii publice, comunicare sau similar, care a participat ca expert/ specialist în minim un contract care a avut ca obiect o campanie de informare şi conştientizare; Expert gestionarea deşeurilor cu studii superioare în unul din domeniile: inginerie, ştiinţa mediului, biologie, chimie, geografie sau similar și participarea ca expert/specialist în minim un contract privind managementul deşeurilor).

Nu în ultimul rând trebuie să menționăm că există condiții destul de ciudate, impuse în ceea ce privește difuzarea de spoturi radio-TV și publicitatea în presa scrisă. Astfel, dacă pentru posturile radio și TV propuse aria de acoperire a județului trebuie să fie de peste 80%, în ceea ce privește presa scrisă ”Vor fi luate în considerare doar publicaţiile (locale şi/sau regionale) care au un tiraj mediu brut de minim 5.000 de exemplare/ediţie”, fără să se ceară o anumită perioadă în care acestea să fi avut respectivul tiraj și fără să se specifice (cum ar fi normal) dacă este vorba despre tirajul vândut sau despre tirajul tipărit, astfel că nu există nicio garanție că respectiva publicație acoperă o suprafață destul de mare a județului (cum sunt condițiile pentru radio și TV).

La finalul contractului care se va încheia pe 28 de luni, campania de informare trebuie să se materializeze în: 1 material informativ general; 1 site web al Proiectului funcțional; minim 90.000 de pliante (variante diferite pentru rural și urban); minim 90.000 de pliante (variante diferite pentru cele 4 zone de transport); minim 5.000 de afișe; minim 2.000 de tricouri inscripționate; minim 2.000 de băscuțe inscripționate; minim 2.000 de sacoșe de bumbac inscripționate; materiale de informare și conștientizare (printuri, spot-uri, machete de presă etc); minim 1 spot TV cu 200 de difuzări în prime-time și 200 în ouţ of prime-time; minim 1 spot radio cu 400 de difuzări în prime-time și 400 în ouţ of prime-time; minim 20 machete de presă; minim 10 advertoriale; 1 banner publicitar on-line pe 2 site-uri de presã on-line; 89 întâlniri cu publicul țintã; participarea la 3 evenimente de diseminare; 10 panouri pentru afişare temporară; 10 plăci pentru amplasare permanentă; 90.000 de fluturași; 1 banner exterior; 1 banner interior; 5 roll-up-uri; 13 bannere outdoor.

Prestatorul îşi va desfăşura activitatea în judeţul Alba. Pe întreaga perioadă de derulare a contractului, prestatorul va fi răspunzător pentru asigurarea facilităţilor suport şi efectuarea tuturor aranjamentelor necesare în vederea desfăşurării unei activităţi normale şi care să asigure îndeplinirea tuturor obligaţiilor contractuale, cum ar fi: asigurarea unui spaţiu de birouri adecvat pentru derularea activităţilor contractului; asigurarea cazării pentru propria echipă; organizarea transportului pentru propria echipă; vehicule, incluzând întreţinerea/repararea şi carburanţii; facilităţi şi cheltuieli de comunicare (telefonie fixă şi mobilă, fax, internet, etc); închiriere sală şi asigurarea protocolului (apă, cafea, ceai) pentru toate întâlnirile; obţinerea tuturor aprobărilor necesare desfăşurării activităţilor în spaţiul public şi privat. Prestatorul trebuie să se asigure că experţii sunt dotaţi din punct de vedere logistic în mod corespunzător. Prestatorul îşi va asigura propriile mijloace de transport precum şi echipamentul de lucru (calculatoare, imprimante, copiatoare, scanner etc)”, se mai arată în caietul de sarcini.

Proiectul “Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Alba”, pentru care se va încheia contractul de servicii de publicitate este implementat de Consiliul Județean Alba în perioada mai 2012 – octombrie 2015, fiind co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Valoarea totală a proiectului este de 48.761.526 de euro, fără TVA (212.015.115 de lei), din care valoarea eligibilă, conform POS Mediu, este de 43.310.393 de euro (188.313.589 lei). Scopul lui principal este proiectarea unui sistem integrat de management al deșeurilor și programul de investiții pentru județul Alba, care să asigure îndeplinirea obligațiilor legislative.

Printre componentele proiectului se numără: Implementarea colectării separate a deșeurilor municipale şi introducerea compostării individuale în mediul rural; Construcţia a 2 staţii de transfer la Blaj (15,000 t/an) şi Tărtăria (33,044 t/an); Construcţia unei staţii de sortare la Galda de Jos (43,000 t/an); Construcţia unei staţii de tratare mecanico – biologică simplă la Galda de Jos (85,566 t/an); Construcţia unui nou depozit de deşeuri în Galda de Jos (543,000 m3) – prima celulă; Închiderea şi reabilitarea a 7 depozite urbane de deşeuri neconforme (în Abrud, Câmpeni, Blaj, Cugir, Aiud, Ocna Mureş şi Alba Iulia).

Proiectul »Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Alba« va duce la îmbunătățirea calității mediului și a vieții umane prin intermediul dezvoltării infrastructurii în sectorul deșeurilor solide”, spun reprezentanții Consiliului Județean.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

22 noiembrie 1963: Asasinarea președintelui american John Fitzgerald Kennedy

Unirea Ziarul

Publicat

în

22 noiembrie: Asasinarea lui John Fitzgerald Kennedy, unul dintre cei mai iubiţi preşedinţi americani  Primul preşedinte catolic la Casa Albă şi unul dintre cei mai iubiţi preşedinţi americani s-a născut în 29 mai 1917 în Boston într-o familie de  descendenţi ai unor imigranţi irlandezi săraci. La 44 de ani a devenit cel mai tânăr preşedinte […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea