Rămâi conectat

Actualitate

Consiliul Concurenței: Campaniile de reduceri online nu respectă legea. De Black Friday, prețurile reduse la unele produse erau mai mari ca cele inițiale

Ioana Oprean

Publicat

în

Consiliul Concurenței a constatat că operatorii economici care au avut campanii de reduceri online, în special de Black Friday 2017 în luna noiembrie, nu au respectat legea. Mai exact, la peste 80% dintre produsele monitorizate de la diferite firme online, preţul la care s-a aplicat reducerea (preţul de referinţă, care apare “tăiat”), afişat de comercianţi, a fost mai mare decât nivelul prevăzut de lege, potrivit unui comunicat postat pe pagina instituției.

Conform legislației (Ordonanța Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață), orice comerciant care vrea să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.

Mai mult, pentru 29% dintre produsele monitorizate s-a stabilit că nu era vorba de nicio reducere, pentru că preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile:

“Acest fapt indică o creștere/menținere artificială a prețului de referință de Black Friday. Astfel, din datele analizate de autoritatea de concurență, există un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de prețuri. În aceste condiții, mecanismele de manifestare a concurenţei prin preţ în cadrul promoţiilor sunt distorsionate, percepția clienților cu privire la preţul real (prețul de referință) fiind deformată.”, se mai arată în comunicatul Consiliului Concurenței.

Așadar, marea majoritate a campaniilor de reduceri doar creează clienților doar impresia că beneficiază de o reducere, pentru că în realitate, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, cel practicat de societatea comercială respectivă.

De asemenea, ancheta a reliefat faptul că, în general, mai mult de jumătate din volumul vânzărilor principalilor retaileri sunt la prețuri promoționale. Astfel, o mare parte din produsele comercializate de toate platformele online importante şi care au fost monitorizate au avut prețuri reduse durate lungi de timp (chiar peste 75% din timp).

Astfel, campaniile de reduceri se bazează doar pe negocierea unor discount-uri importante cu furnizorii, deoarece firmele își păstrează propriile prețuri.

Datele monitorizate mai arată că în domeniul comerțului electronic s-au înregistrat cele mai mari creșteri de vânzări și cele mai multe campanii de reduceri. În acest domeniu vast, mai spune Consiliul Concurenței, activează totuși un număr restrâns de jucători relevanți, deoarece liderul pieței deţine o poziție semnificativă pe anumite segmente, fiind detașat față de următorii concurenți, iar categoria comercianților ce dețin cote de piață nesemnificative întâmpină bariere de dezvoltare importante. Comerțul electronic a crescut în anul 2017, față de 2016, cu 55%, până la 2,8 miliarde de euro. Vânzările realizate în cadrul principalei campanii promoționale – Black Friday – au ajuns, în anul 2017, la aproximativ 200 de milioane de euro, reprezentând aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul.

În urma acestor monitorizări, autoritatea de concurenţă consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referință şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.

sursa: legestart.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Schimbări la serviciul de urgență 112. Vom vorbi mai puțin la telefon, iar echipajele vor porni mai repede spre intervenții

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Schimbări la serviciul de urgență 112. Vom vorbi mai puțin la telefon, iar echipajele vor porni mai repede spre intervenții Românii vor interacționa în curând într-un mod complet diferit cu serviciul de urgență 112. Sistemul actual, în care apelurile sunt trecute prin mai multe filtre și redirecționări, va fi înlocuit cu un model simplificat. Un […]

Citește mai mult

Actualitate

România, codașa Europei la igiena DENTARĂ. Cum ajung oamenii să folosească țuica ca „tratament”

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

România, codașa Europei la igiena DENTARĂ. Cum ajung oamenii să folosească țuica ca „tratament” România rămâne, de ani buni, codașa Uniunii Europene în privința igienei dentare, iar diferența dintre mediul urban și cel rural este uriașă. În multe sate sărace, lipsa cabinetelor stomatologice, veniturile reduse și educația sanitară precară creează un mediu în care problemele […]

Citește mai mult

Actualitate

Ajutorul pentru încălzire 2025-2026: Cererile mai pot fi depuse până în 20 noiembrie. Ce condiţii trebuie îndeplinite

Ioana Oprean

Publicat

în

Ajutorul pentru încălzire 2025-2026: Cererile mai pot fi depuse până în 20 noiembrie. Ce condiţii trebuie îndeplinite Persoanele și familiile cu venituri mici din România mai pot depune până în data de 20 noiembrie 2025 cererile pentru ajutorul de încălzire, a anunțat, luni, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS). Ajutorul pentru încălzire se […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea