COMUNICAT DE PRESĂ| PLUS Alba și-a asumat un vot dificil pentru ca Municipiul Alba Iulia să nu rămână fără transport în comun
Respectarea legii este o chestiune fie albă, fie neagră, ea nu poate fi gri. De aceea, consilierii locali din partea partidului PLUS au fost nevoiți să ia o decizie.
Fie respectăm legea, fie nu o respectăm. Este atât de simplu. După ce ne asigurăm că respectăm legea, putem aprecia oportunitatea unei hotărâri, a unui act administrativ.
Ce se întâmpla cu transportul public în comun după 09.03.2021? Își permitea Municipiul Alba Iulia să rămână fără transport public pentru minim 1 an de zile? Se putea realiza o procedură de achiziție directă? Pe ce texte de lege și cum era justificată în condițiile în care aveam o procedură încheiată legal pe care am fi nerespectat-o? Pe ce perioadă? Cu ce costuri? Cum puteai să te asiguri că acele costuri nu erau mai mari decât cele achitate efectiv în temeiul prezentului contract? Ne permiteam să achităm daunele rezultate din excluderea din AIDA TL suplimentar față de prețul transportului din achiziția directă? Răspunsul la aceste întrebări nu poate fi „vedem noi”.
Nu spunem că deținem dreptatea sau adevărul absolut însă justificăm pentru ultima dată rațiunea votului colegilor consilieri locali PLUS Alba, pentru ca cetățenii să nu rămână cu impresia că votul ar fi fost unul politic, bazat pe interese obscure. PLUS Alba a promis cetățenilor că vă face un altfel de politică, care se bazează pe legalitate, oportunitate și responsabilitate, lăsând la o parte demagogia și exploatarea emoțională a comunității doar pentru a câștiga capital politic.
Vineri 26.02.2021, în Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia a fost mandatat Primarul Gabriel Pleșa să semneze și dânsul în calitate de reprezentant al UAT Municipiul Alba Iulia contractul de delegare a serviciului de transport public cu operatorul a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în urma procedurii de achiziție publică. Procedura respectivă nu a fost contestată, iar rezultatul acesteia este unul legal. Faptul că hotărârea de consiliu local de mandatare a primarului a fost una legală este o chestiune care a fost unanim acceptată de către toți factorii implicați în luarea deciziei. Oricine consideră că hotărârea de consiliu este una ilegală are posibilitatea contestării acesteia în fața instanței de contencios administrativ, tocmai pentru ca instanța să tranșeze definitiv și irevocabil acest aspect. Or, dacă hotărârea de mandatare a fost una legală, o hotărâre prin care Primarul nu ar fi fost mandatat considerăm că ar fi fost ilegală, în baza raționamentului prezentat în primul paragraf. Abținerea de la vot echivala cu neacordarea mandatului.
Cu privire la oportunitatea hotărârii, considerăm că aceasta a fost și oportună. Contractul de delegare a fost semnat de către entitatea contractantă (AIDA TL) la data de 07.01.2021, mai exact de 6 din 8 reprezentanți ai UAT-urilor ce compun asociația de transport intercomunitară. Ulterior a fost semnat și de către Com. Ciugud și constatăm că nimeni nu i-a atacat pe consilierii domnului primar Damian, considerându-i „șmecheri” sau „trădători” ai interesului comunității.
Hotărârea adunării generale a AIDA TL de aprobare a contractului este obligatorie pentru toți membrii asociației și reprezintă, conform statutului, un act administrativ. Actul administrativ se bucură de prezumția de legalitate și temeinicie până la momentul în care instanțele judecătorești decid anularea definitivă și irevocabilă a acestuia. Drept urmare, la momentul votului în consiliul local de vineri, hotărârea respectivă era atât legală și temeinică cât și obligatorie pentru Municipiul Alba Iulia. Dacă instanța ar fi suspendat efectele hotărârii respective, alta ar fi fost discuția cu privire la acest subiect.
În măsura în care ar fi existat un refuz de mandatare în vederea semnării contractului, conform statutului AIDA TL, aceasta ar fi însemnat excluderea Municipiului Alba Iulia din asociație și implicit ar fi dus la lipsa transportului public după data de 10.03.2021. Pe lângă aceasta, conform statutului AIDA TL, Municipiul Alba Iulia ar fi fost obligat să achite „sumele corespunzătoare investițiilor în infrastructura aferentă serviciului delegat, de care a beneficiat pe perioada cât a fost membru precum și sumele prevăzute ca și despăgubiri în contractele de delegare”. În plus, ar fi trebuit realizată o nouă procedură de achiziție publică, pe care Legea 99/2016 o prevede ca fiind licitaţie deschisă, licitaţie restrânsă, negociere competitivă sau dialog competitiv. Oricare procedură ar fi fost aleasă ar fi însemnat minim 1 an de zile până la finalizarea ei.
Vrem să subliniem faptul că am obținut promisiunea pentru renegocierea serviciilor prestate din perspectiva eficienței acestora și a luării în considerare a celor 13 autobuze electrice care vor fi utilizate în transportul public din Alba Iulia contribuind astfel la reducerea semnificativă a costurilor. Menționăm că acest proiect ne aparține, având în vedere că nu a fost luat în considerare în momentul în care a fost elaborat caietul de sarcini în mandatul anterior.
Ionela Gavrilă,
Teodor Holhoș,
Sergiu Nicolae Vârtei,
consilieri locali ai Municipiului Alba Iulia din partea PLUS,
parte a Alianței USR PLUS
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Parlamentul European va avea birou de colaborare cu procurorul european: Mecanism de lucru pentru lupta anticorupție
Parlamentul European va avea birou de colaborare cu procurorul european: Mecanism de lucru pentru lupta anticorupție Vicepresedintele Parlamentului European, Victor Negrescu (S&D), a declarat în cadrul unui briefing cu presa ca a reușit să impună o îmbunătățire a mecanismului de lucru pentru lupta anticorupție la nivelul Parlamentului European. Chiar luni, 25 noiembrie a fost luata […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 4 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum o zi
26 noiembrie: Masacrul de la închisoarea Jilava. Una din cele mai odioase crime din istoria României
-
Opinii - Comentariiacum 8 ore
27 noiembrie: S-a născut prozatorul Liviu Rebreanu, considerat de criticul George Călinescu drept „creator al romanului românesc modern”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
FOTO, VIDEO | Accident rutier GRAV pe DN7, la Vințu de Jos: Două persoane ÎNCARCERATE, după impactul dintre un autocamion și o autoplatformă