Rămâi conectat

Curier Județean

Compania Jidvei lansează cea de-a V-a ediție a campaniei „Must de la Jidvei”

Publicat

în

A început sezonul comenzilor pentru mustul de Jidvei. Aflată la a V-a ediție, campania „Must de la Jidvei” sprijină comunitatea micilor producători de vin de casă promotoare a vinului tradițional și a obiceiurilor românești.

În cadrul campaniei „Must de la Jidvei”, clienții pot achiziționa must ravac deburbat (limpezit), obținut prin presarea ușoară a strugurilor, nu prin stoarcerea lor. Mustul ravac nu conține resturi de pielițe, fragmente de ciorchini, praf sau sâmburi care pot afecta producerea corectă a vinului de casă. Calitatea mustului este garantată prin declarația de conformitate primită la livrare.
„Mustul de Jidvei este trecut printr-un proces de deburbare (limpezire) care garantează obținerea unui vin de calitate superioară. Din mustul ravac se obțin vinuri fructuoase, cu multă prospețime, bogate în compuși de arome, fine și elegante. Astfel, compania Jidvei vine în întâmpinarea micilor producători cu un must ravac, limpezit și înnobilat cu drojdii selecționate, pentru ca tot procesul producției vinului să fie facil și eficient”, explică dr. chimist Ioan Buia, directorul complexului de vinificație Jidvei.
Odată cu achiziționarea mustului, gospodarii beneficiază de asistență telefonică din partea specialiștilor Jidvei, pe toată durata procesului de vinificație, în vederea obținerii unui vin de casă de cea mai bună calitate. Pe parcursul celor 5 ani de implementare a campaniei, peste 6.000 de persoane au comandat must obținut din strugurii celei mai mari plantații vinicole cu proprietar unic din România și din Europa.

Elit - Gustul Desăvârșit

Campania de comenzi se va desfășura în perioada 23 iulie – 31 august 2019, urmând ca după recoltare, cantitățile să fie livrate, în condiții optime, în localități din următoarele județe ale țării: Alba, Sibiu, Mureș, Cluj, Brașov, Hunedoara, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Vâlcea, Harghita, Covasna, Prahova (până la Câmpina), Gorj, Dâmbovița, Neamț, precum și în București.

Cantitatea minimă de must care poate fi comandată este de 100 de kilograme, cu preluare din puncte fixe de distribuție în localitățile vizate, iar comenzile de peste 250 kilograme sunt transportate direct la domiciliu, în limita posibilităților.

Sortimentele disponibile anul acesta sunt: Fetească Regală cu Muscat Ottonel, dar și sortimentul de must roze introdus anul trecut. Soiul Sauvignon Blanc este disponibil doar în punctele fixe de distribuție.

„Musturile vor fi realizate din soiul nostru tradițional Fetească Regală cupajat cu soiul Muscat Ottonel, precum și din soiul Sauvignon Blanc. Mustul roze va fi obținut prin vinificarea în roze și cupajarea unor soiuri nobile de struguri negri”, a spus dr. chimist Ioan Buia.

Comenzile se pot realiza atât telefonic la numărul 0755.706.000, cât și online, completând formularul de comandă disponibil pe www.mustdejidvei.ro.

Prețul unui kilogram de must este 4,5 lei (TVA inclus).

Ca parte a procesului constant de fidelizare al campaniei, gospodarii care comandă minimum 250 de kilograme din același sortiment se pot înscrie la cea de-a V-a ediție a concursului „Vin de casă din must de la Jidvei”, care se va desfășura în primăvara anului viitor.

Povestea campaniei „Must de la Jidvei” s-a conturat din dorința de face încă un pas înainte venind în întâmpinarea nevoilor micilor gospodari și producători de vin și contribuind astfel la păstrarea și promovarea tradițiilor legate de producerea vinului de casă. Campania are o puternică dimensiune educațională, deoarece pe toată durata de desfășurare a acesteia gospodarii beneficiază de sfaturi, recomandări și asistență din partea specialiștilor Jidvei. Totodată, prin această campanie s-a creat o punte de comunicare între micii producători de vin și tehnologii companiei, iar acest lucru se observă, de la un an la altul, în calitatea vinurilor înscrise în cadrul concursului „Vin de casă din Must de la Jidvei”.

Despre Jidvei
Grupul Jidvei (www.jidvei.ro), cel mai mare producător de vin din România, deține cea mai mare plantație viticolă din țară și cea mai mare podgorie din Europa cu proprietar unic, având 2.500 de hectare de viță-de vie și crame dotate cu cele mai performante echipamente, situate la Jidvei, Tăuni, Blaj și Bălcaciu.

În zona DOC „TÂRNAVE” – sub denumirea JIDVEI, se produc unele dintre cele mai apreciate vinuri și spumante românești, calitatea acestora fiind confirmată an de an de medaliile obținute la competiții internaționale. Vinurile de Jidvei au fost distinse în ultimii zece ani cu peste 500 de medalii în cadrul celor mai prestigioase concursuri de profil din lume.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare