Colegiul Militar „Mihai Viteazul”: Liceeni s-au întors cu „daruri” de la greci
Delegaţia Colegiului Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia s-a întors de curând din Grecia, unde a participat timp de 5 zile, în oraşul Edessa, la prima întâlnire în cadrul proiectului multilateral Comenius „Mens sana in corpore sano: Let`s find the balance”, a declarat Daniela Filimon, purtătorul de cuvânt al liceului comandat de col. Marcel Domşa. Din delegaţie au făcut parte profesorii Dorina Trifon – director adjunct, Paraschiva Fărcaş – responsabil de proiecte Comenius şi Valer Macarie, precum şi elevii Paula Comşa, Denis Stănescu Amalia Chiorean, Tudor Burzo şi Iulian Coropeţchi.
În total, la reuniune au luat parte 28 de cadre didactice şi 38 de elevi din ţările partenere: România, Grecia, Turcia, Suedia, Italia, Portugalia şi Bulgaria. Elevii albaiulieni au participat la cursuri, unde au experimentat un nou sistem de învăţământ, iar cadrele didactice au asistat la ore, au participat la dezbateri şi discuţii cu partenerii lor, toate fiind un adevărat schimb de experienţă. Delegaţii au fost primiţi de către primarul oraşului Edessa, care a ţinut să precizeze importanţa acestor parteneriate şi, mai ales, valorile europene pe care le promovează şi dezvoltă. Apoi, au fost stabilite activităţile şi programul celorlalte vizite de proiect ce se vor desfăşura până la sfârşitul anului şcolar 2015, Colegiul Militar „Mihai Viteazul” urmând să găzduiască reuniunea de proiect din decembrie 2014. Delegaţia albaiuliană a efectuat şi vizite de documentare la: Thesalonic, Vergina Pella şi Naoussa, prilej de a studia stilul de viaţă din antichitate până în contemporaneitate şi rolul pe care celebrul dicton latin „Mens sana in corpore sano” l-a avut în evoluţia istorică a societăţii. „Ne-am întors mai bogaţi din punct de vedere cultural, ne-am îmnbogăţit nu doar cunoştinţele, ci am câştigat noi prieteni, am reuşit să relaţionăm cu tineri de vârsta noastră şi ne-am îmbogăţit cunoştinţele lingvistice”, a spus eleva plutonier-adjutant Paula Comşa.
„Am fost profund impresionaţi de ospitalitatea partenerilor greci, elevii au fost găzduiţi la familii, având posibilitatea de a cunoaşte stilul de viaţă şi tradiţiile specifice, dar şi de istoria impresionantă a regiunii, Edessa fiind situată în apropierea capitalei Macedoniei – Pella, locul de unde Alexandru cel Mare a început cucerirea lumii antice”, a declarat prof. Paraschiva Fărcaş. Următoarea reuniune va avea loc în februarie 2014, în Italia.
Robert GHERGU
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică: Proiect inițiat de un jurnalist
Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică În perioada 14-19 iulie 2025, șase elevi din clasa a VI-a A de la Liceul German Sebeș (Armina Dima, Ariana Dragomir, Maria Plitea, Philip Mara, David Leonte și Mihai Istrate), însoțiți de profesoara Ioana Giurgiuman și de profesor doctor Mihai-Octavian Groza, au participat la Tabăra Interetnică […]
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei Bătălia de la Mărășești a durat 28 de zile, dintre care 15 au fost de luptă, iar 13 de acalmie relativă. În timpul confruntărilor, Armata I română a pierdut 27.410 oameni – anume 16% din efectivul trupelor române […]
Interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar organizat la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
La Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar În peisajul educațional contemporan, formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă un pilon esențial pentru menținerea unui învățământ de calitate, adaptat nevoilor reale ale elevilor și societății. Dinamica societății zilelor noastre, în care educația se confruntă cu provocări […]