Rămâi conectat

Actualitate

Codul Rutier 2024: Cine plătește amenda în cazul în care unul din pasageri nu poartă centura de siguranță

Ziarul Unirea

Publicat

în

Codul Rutier 2024: Cine plătește amenda în cazul în care unul din pasageri nu poartă centura de siguranță

Codul Rutier, în anul 2024, aduce sancțiuni mai mari. Pe lângă șoferii care nu poartă centura de siguranță și pasagerii au șanse de a se alege cu amenzi mari.

Festivalul Cetăților Dacice

În primul rând, trebuie spus că legea impune obligativitatea purtării centurii de siguranță de către toți șoferii care conduc pe drumurile publice. Mai mult, acest sistem de protecție este obligatoriu și pentru pasagerii aflați într-un autovehicul încadrat în deplasare pe drumurile publice.

Față de 2023, amenzile pentru absența centurii de siguranță sunt mai mari anul acesta.

Legea nu face diferențe între șoferi și pasageri și menționează în clar că fiecare ocupant al mașinii este responsabil de purtarea centurii de siguranță, potrivit Gândul.

În cazul unui control în trafic, cei depistați de organele abilitate că nu folosesc acest dispozitiv de siguranță riscă să fie sancționați. Astfel, indiferent dacă a fost informat de șofer sau nu (cazul celor care călătoresc cu taxiul), pasagerul care nu poartă centura de siguranță primește o amendă.

Legea se aplică și celor care stau pe bancheta din spate. Dacă șoferul și pasagerul din față au sistemul de protecție, dar cei din spate nu folosesc centura de siguranță, atunci aceștia din urmă vor fi amendați.

Persoanele care nu poartă centura de siguranță pot fi sancționate cu amendă cuprinsă între 2 și 3 puncte.

Cum punctul de amendă s-a majorat începând cu acest an, valoarea sancțiunii pentru lipsa centurii de siguranță este cuprinsă, în 2024, între 330 lei și 495 lei.

Sancțiunea se aplică individual persoanelor care nu au purtat centura de siguranță într-un autovehicul aflat în deplasare pe drumurile publice.

Centura de siguranță îl protejează pe cel car o poartă în situațiile nefericite ale producerii unui accident rutier.

Dacă vorbim despre un impact puternic, centura de siguranță are rolul de a prelua din șoc și de a menține corpul fixat pe scaun ori pe bancheta din spate.

În felul acesta, se reduce foarte mult riscul ca persoana vătămată să fie aruncată afară din mașină sau să se lovească de habitaclu ori de vreun alt pasager.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Economistul Radu Georgescu: „Politicienii nu au înțeles nimic din ultimele alegeri. În loc să reducă substanțial numărul de bugetari, preferă să crească taxele pentru toată populația”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Economistul Radu Georgescu: „Politicienii nu au înțeles nimic din ultimele alegeri. În loc să reducă substanțial numărul de bugetari, preferă să crească taxele pentru toată populația” Creșterea taxelor va spori nivelul de sărăcie și inflația din România, atrage atenția economistul Radu Georgescu.  Citește și: Economistul Radu Georgescu: „Pentru că s-au inventat calculatorul și internetul, statul […]

Citește mai mult

Actualitate

CODUL RUTIER 2025. Cât riscă un șofer dacă încalcă prevederile legale rutiere privind staționarea neregulamentară

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

CODUL RUTIER 2025. Cât riscă un șofer dacă încalcă prevederile legale rutiere privind staționarea neregulamentară De la începutul acestui an, Codul Rutier din România a suferit o serie de modificări importante, menite să îmbunătățească siguranța rutieră și să reducă indisciplina în trafic. Printre cele mai semnificative schimbări se numără și majorarea valorii punctului de amendă […]

Citește mai mult

Actualitate

Prăbușirea galeriilor Salinei Praid nu este singura catastrofă de acest fel petrecută în România. Prăbușirea galeriilor miniere subterane din Ocna Mureş, în 2010, a înghițit un supermarket, au fost distruse trei clădiri şi mai multe străzi din zonă

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Prăbușirea galeriilor Salinei Praid nu este singura catastrofă de acest fel petrecută în România. Prăbușirea galeriilor miniere subterane din Ocna Mureş, în 2010, a înghițit un supermarket, au fost distruse trei clădiri şi mai multe străzi din zonă Situația recentă de la Salina Praid readuce în atenția publicului o tragedie similară care a afectat profund […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea