Codul Rutier 2024: Cine plătește amenda în cazul în care unul din pasageri nu poartă centura de siguranță
Codul Rutier 2024: Cine plătește amenda în cazul în care unul din pasageri nu poartă centura de siguranță
Codul Rutier, în anul 2024, aduce sancțiuni mai mari. Pe lângă șoferii care nu poartă centura de siguranță și pasagerii au șanse de a se alege cu amenzi mari.
În primul rând, trebuie spus că legea impune obligativitatea purtării centurii de siguranță de către toți șoferii care conduc pe drumurile publice. Mai mult, acest sistem de protecție este obligatoriu și pentru pasagerii aflați într-un autovehicul încadrat în deplasare pe drumurile publice.
Față de 2023, amenzile pentru absența centurii de siguranță sunt mai mari anul acesta.
Legea nu face diferențe între șoferi și pasageri și menționează în clar că fiecare ocupant al mașinii este responsabil de purtarea centurii de siguranță, potrivit Gândul.
În cazul unui control în trafic, cei depistați de organele abilitate că nu folosesc acest dispozitiv de siguranță riscă să fie sancționați. Astfel, indiferent dacă a fost informat de șofer sau nu (cazul celor care călătoresc cu taxiul), pasagerul care nu poartă centura de siguranță primește o amendă.
Legea se aplică și celor care stau pe bancheta din spate. Dacă șoferul și pasagerul din față au sistemul de protecție, dar cei din spate nu folosesc centura de siguranță, atunci aceștia din urmă vor fi amendați.
Persoanele care nu poartă centura de siguranță pot fi sancționate cu amendă cuprinsă între 2 și 3 puncte.
Cum punctul de amendă s-a majorat începând cu acest an, valoarea sancțiunii pentru lipsa centurii de siguranță este cuprinsă, în 2024, între 330 lei și 495 lei.
Sancțiunea se aplică individual persoanelor care nu au purtat centura de siguranță într-un autovehicul aflat în deplasare pe drumurile publice.
Centura de siguranță îl protejează pe cel car o poartă în situațiile nefericite ale producerii unui accident rutier.
Dacă vorbim despre un impact puternic, centura de siguranță are rolul de a prelua din șoc și de a menține corpul fixat pe scaun ori pe bancheta din spate.
În felul acesta, se reduce foarte mult riscul ca persoana vătămată să fie aruncată afară din mașină sau să se lovească de habitaclu ori de vreun alt pasager.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
HAOS pe piața auto de la suspendarea programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie”
HAOS pe piața auto în urma suspendării programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie” Haosul creeat de autorităţi, în urma suspendării programului „Rabla”, afectează nu doar companiile din sectorul auto şi consumatorii, ci şi statul român, care riscă pierderi economice însemnate şi ratarea obiectivelor de sustenabilitate, avertizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un […]
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar”
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe data de 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar” În urma întâlnirii cu premierul Ilie Bolojan, sindicaliştii din Educaţie au anunţat, luni, 11 august 2025, că iau în considerare boicotarea începutului de an şcolar 2025-2026. Școala nu va începe pe 8 septembrie din cauza […]
BACALAUREAT 2025: SUBIECTE și BAREME publicate de Ministerul Educației după proba la Limba și literatura română din sesiunea a doua
BACALAUREAT 2025: SUBIECTE și BAREME publicate de Ministerul Educației după proba la Limba și literatura română Luni, 11 august 2025, la câteva ore după desfășurarea probei scrise la Limba și literatura română a examenului de Bacalaureat, sesiunea a doua, Ministerul Educației a publicat subiectele și baremele. Acestea sunt disponibile AICI. Candidații au avut de răspuns […]