Rămâi conectat

Politică Administrație

CNADNR explică de ce sunt blocate lucrările pe Autostrada Sebeş – Turda. Termenul de finalizare martie 2016, o glumă

Ioana Oprean

Publicat

în

Comania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a transmis joi, printr-un comunicat de presă, precizări cu privire la execuţia lucrărilor aferente construcţiei Autostrăzii Sebeş – Turda.

VIDEO/ Stadiul lucrărilor la autostrada A10 Sebeș-Turda, în data de 8 septembrie. Imagini din avion filmate de Asociația Pro Infrastructură“Contractele de lucrări ale proiectului „Construcţia Autostrăzii Sebeş – Turda” sunt de tip FIDIC GALBEN (proiectare şi execuţiei), iar în conformitate cu prevederile Contractului, Antreprenorul trebuie să proiecteze şi să execute lucrările aferente. Astfel, în cadrul acestora este prevăzută o perioadă de 4 luni pentru realizarea proiectării şi o perioadă de 18 luni pentru realizarea execuţiei lucrărilor.

În contextul în care pentru Loturile 1 şi 2 Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis în data de 02.12.2014, iar pentru Loturile 3 şi 4 Ordinul de începere a fost emis în data de 20.05.2014, precizăm că data contractuală de finalizare a lucrărilor este 02.10.2016, respectiv 20.03.2016.

Astfel, având în vedere faptul că termenul de finalizare depăşeşte perioada de eligibilitate a POST 2007 – 2013 (31.12.2015), dar ţinând cont de reglementările emise de către Comisia Europeană şi AMPOST, acest proiect s-a încadrat drept unul ce poate fi fazat din punct de vedere tehnic şi financiar.

De asemenea, luând în considerare stadiul evoluţiei contractelor de lucrări, precum şi mecanismele contractuale şi legale de realizare ale acestora, dar şi plata aferentă, s-a propus ca fazele proiectului „Construcţia Autostrăzii Sebeş – Turda” să fie în cuantum de:

  • Faza 1:242.221,89 lei fără TVA (POS-T 2007-2013);
  • Faza 2:539.346.225,22 lei fără TVA (POIM 2014-2020)

În ceea ce priveşte emiterea autorizaţiilor de construire, CNADNR SA face următoarele clarificări:

  • până la această dată s-au obţinut autorizaţii de construire pentru:
  • Lotul 2 – Secţiunea 1 (cuprinsă între km 17 + 000 – km 22 + 500 şi km 25 + 300 – km 26 + 100): emisă în data de 14.09.2015;
  • Lotul 4 – Secţiunea 5 (cuprinsă între km 64 + 500 – km 68 + 550): emisă în data de 17.03.2015 şi celelalte Secţiuni (cuprinse între km 53+700 – km 64+500 şi km 68+550 – km 70+000): emise în data de 01.09.2015.
  • pentru celelalte sectoare autorizaţia de construire este condiţionată de:
  • Lotul 1 – Secţiunea 1 (cuprinsă între km 0+300 – km 14+000) – finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu; Secţiunea 2 şi 3 (cuprinse între km 0+000 – km 0+300, inclusiv Nodul rutier Sebeş şi km 14+000 – km 17+000) – finalizarea proiectării şi revizuirea Acordului de mediu;
  • Lotul 2 – Secţiunea 2 şi 3 (cuprinse între km 22 + 500 – km 25 + 300, km 26 + 100 – km 41+250) – finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;
  • Lotul 3 – întreg sectorul (cuprins între km 41+250 – km 53+700) – finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;” (BT)

Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Municipiul Alba Iulia lansează oficial programul „Capitala Tineretului din România 2026”: un nou model de co-guvernanță cu tinerii

Ioana Oprean

Publicat

în

Municipiul Alba Iulia lansează oficial programul „Capitala Tineretului din România 2026”: un nou model de co-guvernanță cu tinerii Într-un context național în care migrația tinerilor către centre universitare sau spre vest continuă să reprezinte o provocare majoră, Alba Iulia propune un model administrativ vizionar. Miercuri, 10 decembrie 2025, la Palatul Principilor Transilvaniei, administrația locală și […]

Citește mai mult

Politică Administrație

FOTO | Lucrările avansează în Teiuș. Strada Horea și Barbu Lăutaru, în plin proces de modernizare: ,,În ritm alert, profitând de vremea blândă”

Bogdan Ilea

Publicat

în

Lucrările avansează în Teiuș. Strada Horea și Barbu Lăutaru, în plin proces de modernizare: ,,În ritm alert, profitând de vremea blândă” Datorită vremii prietenoase din decembrie, lucrările la străzile din Teiuș continuă într-un ritm constant, iar în aceste zile se intervine pe mai multe artere. Mai exact, pe strada Horea se lucrează la rigola betonată, […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Pasajul subterean pentru mașini din Alba Iulia – zona Stadion, un nou pas pentru descongestionarea traficului. Proiectul tehnic, la aprobat în Consiliul Local

Ioana Oprean

Publicat

în

Pasajul subterean pentru mașini din Alba Iulia – zona Stadion, un nou pas pentru descongestionarea traficului. Proiectul tehnic, la aprobat în Consiliul Local Consiliul Local din Alba Iulia urmează să aprobe în ședința extraordinară din 9 decembrie 2025 documentația tehnico – economică, faza proiect tehnic și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții: „DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea