Rămâi conectat
MA-RA-MU

Actualitate

Cheltuieli în creștere cu 6,4% pentru bunurile de larg consum pentru familiile din România, în primele 9 luni

Ziarul Unirea

Publicat

în

În primele 9 luni ale acestui an, familiile din România au cheltuit cu 6,4% mai mulți bani pentru bunurile de larg consum comparativ cu perioada similară a anului trecut, majorarea prețurilor fiind responsabilă de cea mai mare parte din această evoluție, potrivit unui comunicat al companiei de cercetare și analiză – GfK.

”Conform Eurostat, inflația pentru alimente a crescut cu 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și în acest context, volumele cumpărate s-au majorat cu aproape 2%, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț, așa cum s-a întâmplat anul trecut”, se menționează în comunicat.

Conform documentului, formatele moderne de comerț au reușit să își consolideze și mai mult poziția dominantă pe piață și dețin în prezent aproape 60% din totalul cumpărăturilor destinate consumului casnic. Românii au cumpărat mai des din aceste canale și au cheltuit sume mai mari la un act de cumpărare.

Dintre canalele de comerț modern, hipermarketurile rămân în continuare destinația principală pentru cumpărăturile familiei, însă continuă să piardă teren în detrimentul celorlalte formate. Supermarketurile, în schimb, au cea mai dinamică creștere în cotă de piață în perioada ianuarie-septembrie 2018. Frecvența de cumpărare a crescut cel mai mult în acest tip de format de comerț modern – cu 6% față de perioada ianuarie-septembrie 2017.

Magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare creștere a cotei de piață. În spatele acestei evoluții stau în principal sumele mai mari cheltuite la un act de cumpărare. În medie, o familie lasă 42 de lei la o vizită în aceste formate. ªi magazinele moderne de proximitate și-au consolidat poziția pentru cumpărăturile casnice. Aceste magazine au fost alese de aproape 4 din 10 familii pentru cumpărăturile pentru acasă, cu 15% mai multe decât anul trecut. Creșterea numărului de cumpărători din aceste magazine vine și ca urmare a nivelului ridicat al expansiunii care a continuat și pe parcursul primelor 9 luni din acest an.

Din perspectiva cumpărăturilor pentru acasă, toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creșteri. Lactele au înregistrat cea mai dinamică evoluție (+9%), urmate de produsele pentru îngrijirea locuinței (+7.5%) și produsele de îngrijire personală (+7.4%). O creștere mai modestă au avut alimentele – atât cele ambalate, cât și cele proaspete, cum ar fi fructele, legumele, carnea, produsele de panificație etc, dar și băuturile – incluzând atât băuturile alcoolice, cât și pe cele non-alcoolice.

În ceea ce privește ponderea mărcilor private în consum, ele au înregistrat o creștere ușoară și au ajuns la 15%. Aceasta după ce în ultimii doi ani au fost mai degrabă stagnante.

Sursa: agerpres.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Vremea de Crăciun 2024, Revelion și primele săptămâni din noul an. Prognoza METEO pentru 23 decembrie 2024 – 20 ianuarie 2025

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Vremea de Crăciun 2024, Revelion și primele săptămâni din noul an. Prognoza METEO pentru 23 decembrie 2024 – 20 ianuarie 2025 Administrația Națională de Meteorologie prezintă prognoza pentru următoarea lună: estimări meteo 23 decembrie 2024 – 20 ianuarie 2025. Citește și: Vremea de Crăciun 2024, Revelion și în ianuarie 2025. Prognoza METEO pentru patru săptămâni […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea