Cei care fac bani din online, în vizorul ANAF: Creatorii de conținut verificați dacă își plătesc taxele la stat
Cei care fac bani din online, în vizorul ANAF: Creatorii de conținut verificați dacă își plătesc taxele la stat
Agenția Națională de Administrare Fiscală a luat în vizor creatorii de conținut, iar vloggerii, bloggerii și până la youtuberi, toți cei care își câștigă existența din online trebuie să plătească taxe la stat. Controalele au început de anul trecut, iar inspectorii ANAF au descoperit că unii nu și-au declarat venituri de milioane de lei. Controlați sunt artiștii muzicali, influencerii sau youtuberii cu sute de mii de vizualizări.
Mircea Bravo este unul dintre cei mai cunoscuți vloggeri din România, cu peste un milion de abonați pe Youtube. Anul trecut, firma sa a avut un profit net de peste 1,4 milioane de lei, potrivit datelor oficiale și este cu taxele la zi.
Mircea Bravo, youtuber: Noi avem o companie, eu cu asociatul meu, care facem producții video, vedem treaba mult mai serios, avem angajați. Este mult mai rentabil ca toți angajații să fie declarați și toate taxele să fie plătite. Pentru sumele care vin noi platim 16% TVA-ul clasic și 5% impozit pe profit. Asta este tot. Mi se pare absolut normal că creatorii de conținut să își plătească taxele, este un principiu democratic. În orice țară, din tot ce câștigi, o parte merge către stat.
Georgiana Iuzic, jurnalist Digi24: Controalele ANAF îi vizează pe toţi cei care obţin venituri din mediul online. Anul trecut, inspectorii ANAF au constatat că 35 de persoane care au obținut aproximativ 26,33 de milioane de lei nu și-au declarat veniturile.
Mircea Bravo, youtuber: Cred că discuția este cu platformele mai mari. Plătesc pentru vizualizări și este un contract cadru în care tu nu mai poți negocia. Astea sunt mai greu de monitorizat pentru că vin de la o firmă din străinătate. Și nouă ne-a fost foarte greu să găsim un contabill care să ne ajute cum să ne declarăm veniturile din YouTube.
ANAf controlează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii
Pe lângă taxele plătite pe veniturile din platforme și alte servicii prestate, creatorii de conținut trebuie să își achite dările și pe produsele primite pentru reclame.
Adrian Bența, consultant fiscal: Dacă eu sunt o persoană fizică care mă ocup cu reclame, la diverse produse, de exemplu parfumuri, atunci trebuie să mă înregistrez la Registrul Comerțului și sunt obligat să țin contabilitate. Se va face o evaluare a supraveniturilor impozabile, persoana fizică depunde declarația unică până în 25 mai, iar până pe 25 mai va plăti impozitul pe venitul generat pe astfel de activități de reclamă și publicitate.
Principalele controlate de ANAf activează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii.
„ANAF se adaptează evoluției tehnologiei și verificã veniturile obținute din activități specifice mediului online, precum monetizarea publicării de conținut multimedia pe website-uri, rețele de socializare și platforme audio-video, sau din vânzarea de programe/aplicații software pe platforme dedicate”. (Sursa: ANAF)
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
RCA 2025 | Tarifele la asigurările auto cresc după ridicarea plafonării: Șoferii pot plăti până la 15% în plus
Tarifele la asigurările RCA cresc după ridicarea plafonării: Șoferii pot plăti până la 15% în plus După ce plafonarea tarifelor RCA a fost ridicată în iulie, polițele de asigurare pentru mașini au început să se scumpească pentru mulți șoferi. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) arată că, în medie, tarifele au crescut cu până la 15%, […]
PENSII 2025 | Milioane de români primesc pensii obișnuite, dar câteva mii de „speciali” încasează sume enorme
Pensii „normale” versus pensii speciale: analiza sumelor primite de veterani, politicieni și magistrați La începutul acestui an, în România erau în jur de 4,7 milioane de pensionari. Dintre aceștia, aproape 3,8 milioane au ajuns la vârsta de pensionare, iar aproximativ 400.000 aveau pensii de invaliditate. Dar pe lângă pensionarii „obișnuiți”, mai există și cei „speciali”, […]
Ieșirile la restaurant devin tot mai rare pentru români: Scumpirile și inflația îi fac să gătească acasă
Ieșirile la restaurant se reduc tot mai mult pentru români: Prețurile tot mai mari și inflația îi țin acasă Ieșitul în oraș la restaurant, cândva obișnuit pentru relaxare sau socializare, a ajuns pentru mulți români un lux greu de susținut. Prețurile au crescut constant în ultimele luni, iar prognoza Băncii Naționale indică o inflație de […]