Connect with us
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Cardul de energie 2023: Ce sume primesc beneficiarii și cum vor fi distribuiți banii

Ziarul Unirea

Published

on

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

Cardul de energie 2023: Ce sume primesc beneficiarii și cum vor fi distribuiți banii

USR - Alegeri Parlamentare 2024

În anul 2023, persoanele cu venituri mici vor primi un ajutor din partea statului, care se ridică la suma de 1.400 de lei, care va fi acordat pentru plata facturilor la energie.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Cu acești bani se pot plăti atât facturile curente cât și cele restante.

Cum se primește ajutorul de 1.400 de lei pentru energie

Ajutorul vine sub forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti, integral sau parțial, facturi de energie.
Banii se acordă în două tranșe egale, de câte 700 de lei, în februarie și septembrie 2023. În cazul lemnelor de foc pentru sezonul rece 2022-2023, sumele se pot încasa în numerar, la oficiile poștale.

Condiții de acordare

Cardul ajunge la domiciliul beneficiarului prin Poșta Română, cu confirmare de primire.

Persoanele care se încadrează în mai multe categorii vor beneficia de un singur sprijin.

Dacă la un loc de consum domiciliază mai mulți beneficiari, sprijinul se acordă o singură dată per loc de consum. Pe card vor fi scrise numele tuturor beneficiarilor care au aceeași adresă de domiciliu.

Factura poate să fie pe alt nume decât cel al beneficiarului care locuiește la adresă. Adresa locului de consum trebuie să coincidă cu domiciliul beneficiarului (sau domiciliul declarat al acestuia).

Cine sunt beneficiarii sprijinului

  • Pensionarii cu vârsta de peste 60 de ani, inclusiv, și cu venituri sub 2.000 de lei, inclusiv
  • Pensionarii de invaliditate, indiferent de vârstă, și cu venituri sub 2.000 de lei, inclusiv
  • Persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu, indiferent de vârstă și cu venituri sub 2.000 de lei, inclusiv
  • Familiile cu alocații de susținere, indiferent de vârstă și venituri
  • Familiile sau persoanele cu ajutoare sociale, indiferent de vârstă sau venituri

Cine poate primi ajutorul bănesc

Venitul net per coabitant, la nivelul unui loc de consum, nu trebuie sa depaseasca 2.000 lei. Dacă sunt situații care îi fac neeligibili, potențialii beneficiari vor fi înștiințați. Cei ce se găsesc în astfel de situații sunt sfătuiți să sune la numărul de telefon 0319966.

În ce mod se pot folosi banii

Cu acești bani se pot plăti facturi curente sau restante, dar doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plăți, către mai mulți furnizori, până la terminarea banilor.

Plățile se fac, de principiu, prin mandat poștal. Nu se pot efectua mai mult de opt plăți pe un loc de consum pe durata programului de sprijin. Sumele rămase neutilizate la expirarea cardului se anulează.

Când se distribuie cardurile pentru energie

Beneficiarii eligibili vor primi cardul de energie începând cu luna februarie 2023. Se vor putea efectua plăți începând cu 1 martie (sau chiar mai devreme, după cum anunța recent Marcel Boloș, ministrul investițiilor).

Cei care își păstrează calitatea de beneficiari vor putea utiliza cardul și pentru tranșa a doua, începând cu luna septembrie.

Cei care vin între timp eligibili vor primi cardul pentru a putea utiliza tranșa a II-a în septembrie.

Important de reținut este faptul că sumele alocate celor două tranșe nu pot fi preschimbate în bani și nu pot fi folosite pentru plăți prin mandat poștal către alte destinații decât plata facturilor de energie. De asemenea, nu există posibilitatea retragerii de numerar de pe carduri sau vânzarea ori donarea cardurilor. Încercarea de vânzare a cardului primit duce la anularea lui și la aplicarea unei amenzi de până la 60.000 de lei.

Acte necesare pentru plată

cardul de energie (primit prin Poșta Română);

actul de identitate al beneficiarului (sau document de împuternicire și actul de identitate al împuternicitului);

factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului sau certificat de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/ locatari, în cazul plății încălzirii în sistem centralizat de termoficare).

Dacă beneficiarul are alt domiciliu decât cel scris pe cardul de energie: contractul de furnizare a energiei la domiciliul declarat + declarație pe proprie răspundere a beneficiarului, din care să rezulte că utilizează ajutorul pentru domiciliul la care locuiește.

Ce este certificatul de validare a datoriei

Este un document emis de asociația de proprietari/ locatari, pentru a certifica datoria curentă sau restantă a beneficiarului de sprijin față de asociația de proprietari/ locatari, rezultată din furnizarea de energie termică în sistem centralizat.

Beneficiarii de carduri care sunt racordați la alimentarea cu energie termică în regim centralizat, trebuie să solicite eliberarea acestui document de către asociația de proprietari.

După ce îl primesc, pentru a achita factura la energie termică, trebuie să îl prezinte poștașului/ oficiantului poștal împreună cu cartea de identitate și cardul de energie.

Certificatele de validare a datoriilor se emit în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la asociația de proprietari/ locatari emitentă, iar cel de-al doilea exemplar se păstrează la Poșta Română.

Cum se poate face plata?

Plata se va putea face la orice agenție a Poștei Române sau la poștaș (la domiciliul beneficiarului). Apoi, se completează plata prin mandat poștal, către contul furnizorului de energie (ori al asociației de proprietari/ locatari).

În fine, se primește dovada plății, pe care este scrisă suma rămasă după efectuarea plății, valoarea plății/ plăților efectuate și furnizorul/ furnizorii către care s‑a efectuat plata.

Ce este și când e necesară declarația pe proprie răspundere

Declarația pe propria răspundere trebuie completată de potențialul beneficiar în situația în care nu se poate stabili câți oameni stau la același punct de consum.

Sunt situații în care beneficiarii nu au nomenclatorul stradal (denumirea străzii și numărul administrativ) trecut în cartea de identitate (figurează mai mulți la aceeași adresă). În această situație, ei trebuie să completeze o declarație pe propria răspundere prin care spun câți locuiesc efectiv la punctul de consum.

Poșta distribuie declarațiile pentru toate aceste situații identificate la momentul întocmirii listelor cu beneficiari și să le preia în maximum trei zile, pentru ca apoi să se recalculeze media veniturilor și să se actualizeze listele.

În ce caz se face ancheta socială

În cazul în care, la un loc de consum, sunt luate în calcul veniturile unei persoane care nu mai locuiește acolo (dar figurează așa în acte) şi nici nu se poate face radierea acestor colocatari de la adresa de domiciliu.

În acest caz, potențialul beneficiar poate să solicite o anchetă socială la primărie, care să stabilească numărul și persoanele care locuiesc în fapt la locul de consum. Rezultatul se transmite la Poșta Română, iar ulterior se actualizează lista.

Sursa: dcbusiness.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Advertisement

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Semnalul de alarmă al unui șofer din Cluj, pentru părinții care nu transportă copiii în siguranță, în mașină: ”Să nu se joace cu probabilitățile, te poate păli unul când nu te-aștepți”. AMENZI ajung până la 825 de lei 

Ziarul Unirea

Published

on

Semnalul de alarmă al unui șofer din Cluj, pentru părinții care nu transportă copiii în siguranță, în mașină: ”Să nu se joace cu probabilitățile, te poate păli unul când nu te-aștepți”. AMENZI ajung până la 825 de lei Părinții care fac anumite greșeli atunci când își transportă copiii cu mașina, ar putea primi o amendă […]

Continue Reading

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea