Connect with us
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Când poate fi dispusă suspendarea activitatăţii firmelor de către ANAF

Redactia Ziarului Unirea

Published

on

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

Situaţiile în care ANAF poate dispune suspendarea activitatăţii firmelor • Amenzi ce pot fi aplicate firmelor

Printr-o ordonanţă de urgenţă, Guvernul a modificat modul în care pot fi sancţionate, de ANAF, firmele la care sunt găsite nereguli. Vor fi mai multe praguri de sancţiuni până la suspendarea activităţii unei firme. Activitatea poate fi suspendată abia la a doua abatere constatată în 24 de luni, dacă sunt depistate sume mari neînregistrate.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Amenzi ce pot fi aplicate firmelor

Dacă suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este de până la 300 de lei inclusiv, dar nu mai mult de 3% inclusiv, din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, iar fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, se sancţionează cu avertisment, fără aplicarea sancţiunii complementare. lÎn cazul în care suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este de până la 300 de lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, iar fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, se sancţionează cu amendă de la 2.000 de lei la 5.000 de lei, fără sancţiuni complementare. lDacă suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei  este cuprinsă între 300 şi 1.000 de lei inclusiv, dar este mai mică de 3% inclusiv, din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, iar fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, se sancţionează cu amendă de la 10.000 la 15.000 de lei, fără sancţiuni complementare.

În cazul în care suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei  este cuprinsă între 300 şi 1.000 de lei inclusiv, dar mai mare de 3%  din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, iar fapta s-a săvârşit anterior datei controlului, se sancţionează cu amendă de la 15.000 la 20.000 de lei. De asemenea, se suspendă pentru 30 de zile activitatea operatorului economic pentru unitatea de vânzare la care s-a constatat contravenţia, începând cu cea de-a doua abatere constatată într-un interval de 24 de luni.

Dacă suma nejustificată obţinută din săvârşirea contravenţiei este mai mare de 1.000 de lei, dar mai mică de 3% inclusiv, din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, iar fapta a fost produsă anterior datei controlului, se sancţionează cu amendă de la 20.000 la 25.000 de lei, fără sancţiuni complementare.

Dacă suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este mai mare de 1.000 de lei  şi  mai mare de 3% din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, iar fapta s-a produs anterior datei controlului, se sancţionează cu amendă de la 25.000 la 30.000 de lei. De asemenea, se suspendă pentru 30 de zile activitatea operatorului economic pentru unitatea de vânzare la care s-a constatat contravenţia, începând cu cea de-a doua abatere constatată în 24 de luni, indiferent pentru care dintre situaţiile prevăzute mai sus a fost aplicată sancţiunea la prima abatere, în cadrul termenului de 24 de luni.

Pentru cea de-a patra şi a şasea situaţie de mai sus, dacă operatorul economic achită amenda şi o sumă egală cu de 10 ori amenda aplicată, sancţiunea complementară (suspendarea pentru 30 de zile a activităţii operatorului economic pentru unitatea în care s-a constatat contravenţia) încetează în termen de 24 de ore de la prezentarea dovezii achitării la organul constatator. Odată cu aceste sancţiuni se aplică şi prevederile  privind confiscarea sumelor deţinute la punctele de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, care nu pot fi justificate prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, în registrul de bani personali, în registrul special sau prin chitanţe. Actul normativ mai aduce unele modificări şi privind regimul de sancţionare a operatorilor economici care nu se dotează cu aparate de marcat electronice fiscale, deşi au această obligaţie.

Potrivit noilor reglementări, în situațiile în care operatorul economic nu are aparat de marcat electronic fiscal, suspendarea activităţii va fi dispusă până în momentul în care acesta se conformează prevederilor legale şi achiziţionează un aparat de marcat pe care îl fiscalizează şi îl utilizează, făcând dovada plăţii amenzii pe care organul de control i-a aplicat-o. Până acum, sancţiunea pentru operatorii economici care nu aveau aparat electronic fiscal consta în suspendarea activităţii de la o lună la 3 luni, fără a se ţine cont de intrarea în legalitate şi nici de plata amenzii.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Advertisement

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

O bancă din România obligată să recalculeze zeci de mii de credite: 90.000 de clienți afectați de dobânzi incorecte

Cezar Lancrajan

Published

on

O bancă din România obligată să recalculeze zeci de mii de credite: 90.000 de clienți afectați de dobânzi incorecte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intrat într-un conflict cu ING Bank România, acuzând banca de nerespectarea prevederilor Ordonanței de Urgență 50/2010 privind transparența costurilor contractelor de credit. Citește și: O bancă din România oferă […]

Continue Reading

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea