Black Friday 2017: S-a lansat ghidul pentru retaileri și clienți, cu informații specifice pentru fiecare stadiu al procesului de cumpărare
Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a publicat ghidului pentru Black Friday 2017, disponibil pe site-ul asociației. Ghidul este adresat retailerilor, dar și clienților cu scopul de a le facilita informarea înaintea celui mai important eveniment de shopping al anului. Acesta cuprinde informații specifice pentru fiecare stadiu al procesului de cumpărare, de la faza de prospecție, planificare și derulare a achizițiilor în cazul clienților, la organizarea cataloagelor de produse, a stocurilor, plăților și livrărilor, dar și a procesului post-vânzare.
”Vorbim de câteva mii de magazine online angrenate în fenomenul Black Friday, milioane de produse cu preţ redus, mii de angajaţi implicaţi, de la faza de planificare la cea de execuţie, deci un efort logistic considerabil concentrat într-o singură zi. Totodată, având în vedere creşterile înregistrate de Black Friday în fiecare an, atât din perspectiva numărului cumpărătorilor, cât şi a valorii vânzărilor, considerăm esenţial să asigurăm o bună informare a retailerilor relativ la provocarea organizării evenimentului de shopping astfel încât să ofere cu fiecare an o experienţă cât mai bună clienţilor”, a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online.
Anul trecut, vânzările de Black Friday au depăşit 120 de milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de 2015 şi cu 60% mai mari faţă de 2014.
”Comerţul online în România are un potenţial foarte bun de creştere aşa cum o arată şi cifrele post-Black Friday. Explicaţia e simplă – clienţii au acces la o gamă vastă de produse, pot face comparaţie de preţuri, este aşadar un canal perfect transparent, beneficiază de servicii cu valoare adăugată şi, în plus, economisesc timp şi bani. Pentru magazine, avantajele sunt legate de investiţia iniţială minimă în deschiderea magazinului, costurile reduse de operare şi accesul la un număr mult mai mare de clienţi”, a mai adăugat Florinel Chiş.
România este a doua ţară din lume cu cea mai mare creştere a comerţului online (38%)
Anul trecut comerţul online din România a avut un avans de 38% la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerţul electronic realizat de Global Ecommerce Association. România s-a clasat astfel pe primul loc în Europa după rata de creştere şi pe locul doi la nivel global, după Australia, care a înregistrat un avans de 40%.
Pentru anul în curs, ARMO estimează o valoare a retailului online autohton de peste 2,5 miliarde de euro şi un potenţial de dublare a acestei valori până în 2020.
Printre magazinele membre ARMO se numără: AVStore, F64, Elefant, FashionUp, evoMAG, SevenSins.ro, eMAG, PC Garage, Romstal.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
21 decembrie | Solstițiul de iarnă 2025: Ziua care marchează începutul iernii astronomice și cea mai lungă noapte din an
21 decembrie | Solstițiul de iarnă 2025: Ziua care marchează începutul iernii astronomice și cea mai lungă noapte din an Ziua de duminică, 21 decembrie 2025, marchează solstiţiul de iarnă, momentul astronomic care anunţă oficial începutul iernii şi aduce cea mai scurtă zi din an. Este ziua în care durata luminii naturale ajunge la minimum, […]
TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse)
TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse) Sectorul HoReCa primește o gură de aer, după ce Guvernul ar fi decis să păstreze TVA-ul la nivelul de 11%. Potrivit unor surse guvernamentale, cota redusă de TVA aplicată hotelurilor, restaurantelor și serviciilor de catering va fi menținută la […]
CFR Călători suplimentează cu vagoane trenurile, în perioada sărbătorilor de iarnă: ,,Traficul de pasageri va fi monitorizat permanent”
CFR Călători suplimentează cu vagoane trenurile, în perioada sărbătorilor de iarnă: ,,Traficul de pasageri va fi monitorizat permanent” CFR Călători își mărește capacitatea de transport în perioada sărbătorilor de iarnă pentru a face față traficului intens de pasageri. Trenurile de pe rutele cele mai solicitate vor fi suplimentate cu vagoane. CFR Călători anunță că, în […]