Avertisment al medicilor despre consumul de cafea: Care este numărul de cești consumate pe zi după care apar efecte negative
Avertisment al medicilor despre consumul de cafea: Care este numărul de cești consumate pe zi după care apar efecte negative
În cadrul unui studiu recent, condus de către Universitatea California din San Francisco, a fost descoperit care este consumul oprim de cafea. Specialiștii au constatat faptul că două cești de cafea pot aduce beneficii organismului, însă depășirea a patru cești pe zi ar putea avea efecte negative asupra sănătății.

Studiul a dezvăluit că, atunci când participanții au băut atâta cafea cât și-au dorit, peste 4 cești zilnic, au dormit în medie cu 30-60 de minute mai puțin decât în zilele, când nu au băut cafea, potrivit Daily Mail.
Aproximativ 100 până la 150 de miligrame, echivalentul a unei cești sau a unei ceaști și jumătate de cafea, este o cantitate aproximativă care va da un impuls sănătos, a spus Astrid Nehlig, director de cercetare emerit la Institutul Național de Sănătate și Cercetare Medicală din Franța.
Nehlig a spus că vei începe să te simți mai treaz la aproximativ cinci minute după ce ai băut cafea, iar efectele vor crește pentru a atinge apogeul între aproximativ 15 minute și două ore mai târziu, în funcție de obiceiul de a mânca dimineața sau nu și de viteza metabolismului tău.
Recomandarea oficială a FDA este de nu mai mult de 400 de miligrame de cofeină zilnic pentru adulți, ceea ce echivalează cu aproximativ patru cești de cafea.
Citește și: Câți bani cheltuie românii, zilnic, pe cafea. STUDIU
Impactul cofeinei asupra somnului depinde de cât de repede metabolizi cofeina, a declarat pentru The Wall Street Journal, Gregory Marcus, cardiolog și profesor de medicină la Universitatea din California, San Francisco și primul autor al studiului NEJM.
Poate dura până la zece ore pentru ca organismul tău să scape complet de cofeină. Dar diferențele genetice înseamnă că unii oameni îl metabolizează lent sau rapid, spun experții.
Studiul publicat înm NEJM a constatat că metabolizatorii lenți au dormit cu aproape o oră mai puțin când au băut cafea, în timp ce metabolizatorii rapizi nu au văzut nicio schimbare în somn.
Experții recomandă să consumați prima ceașcă de cafea până la 9:30 – 11:00 pentru a beneficia de cele mai importante beneficii energizante și pentru a evita agitația.
Studiile arată că nivelurile de cortizol – principalul hormon al stresului – sunt cele mai ridicate atunci când ne trezim și că o cafea prea devreme le crește și mai mult, lăsându-ne expuși riscului de nervozitate inutilă.
Cu șase ore înainte de culcare este momentul optim pentru a opri să bei cafea sau ora 16:00 pentru cei care încearcă să doarmă la 22:00. Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) spune că aceste efecte ar trebui să scadă în patru până la șase ore.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul interimar al Mediului anunţă convocarea „de urgenţă” la minister a conducerii Romsilva: Care este motivul
Ministrul interimar al Mediului anunţă convocarea „de urgenţă” la minister a conducerii Romsilva: Care este motivul Ministrul interimar al Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, anunță că va convoca „de urgență” conducerea Romsilva la sediul ministerului, în urma analizei publicate vineri de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). „Romsilva a atribuit în proceduri fără publicare […]
VIDEO | O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic
O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic O tânără de 24 de ani din Caraș-Severin a fost prinsă pentru a patra oară, în doar trei luni, la volan fără permis de conducere. Femeia a […]
Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene”
Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene” Şeful Statului Major al Forțelor Navale, viceamiralul Mihai Panait, a declarat sâmbătă, de Ziua Marinei, că, de la începutul războiului din Ucraina, militarii români au […]