Autostrăzile din România: Câţi kilometri se vor inaugura pâna la sfârşitul anului. Explicaţiile CNAIR
Numărătoarea inversă pentru finalizarea celor 90 km de autostradă promişi de Guvern la începutul acestui an a început. În primele şase luni, s-au inaugurat numai 15 kilometri, adică nici măcar 17% din plan. Rămâne de văzut cât se va mai putea face în următoarele patru luni.
Din 1990 şi până astăzi, guvernele nu au reuşit să construiască o autostradă care să străbată România şi să lege Bucureştiul de Europa. Bulgarii au reuşit să avanseze, iar astăzi autostrăzile ajung din Sofia în Serbia şi în Grecia. Prin urmare, camioanele au început să ocolească România şi traversează Bulgaria, spre Europa, prin Belgrad. Un ministru al Transporturilor – dacă reuşeşte să construiască o autostradă care să lege Bucureştiul de Ardeal, adică Sibiu-Piteşti sau Comarnic Braşov – ar putea rămâne în cărţile de istorie.
Realitatea tristă
În primele şase luni ale acestui an, s-au inaugurat 15 km de autostradă. Oficialii guvernamentali ne anunţă că până la sfârşitul anului se vor da în folosinţă încă trei loturi de autostradă, în lungime totală de aproximativ 50 km, respectiv loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda şi lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva. Un calcul simplu arată că 2017 înseamnă, pentru infrastructura românească, încă aproximativ 65 km de autostradă. Nu e rău dacă ne raportăm la „realizările“ din 2016, dar suntem departe de cei 90 km anunţaţi. Mai sunt ceva şanse ca, pe lângă cei 65 km de autostradă funcţionali, antreprenoul lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva să respecte termenul stabilit, adică sfârşitul acestui an.
Chiar dacă ultimii trei kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt finalizaţi în proporţie de numai 30%, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trage speranţe că proiectul se va finaliza tot la sfârşitul acestui an. Pe lângă tronsoanele de autostradă anunţate a se deschide traficului, CNAIR a precizat că la sfârşitul acestui an vor fi finalizaţi şi cei 8,7 km ai tronsonului Gilău-Nădăşelu, şosea la patru benzi ce nu poate fi utilizată pentru că nu este construit podul peste Someş.
Explicaţiile CNAIR
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ştefan Ioniţă, a garantat deschiderea traficului pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda şi lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva.
„În urma inspecţiilor de pe şantierele aflate în execuţie şi a datelor pe care le am la această oră, pot spune că la finalul anului vor fi date în folosinţă loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda şi lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva. Monitorizăm cu atenţie ritmul lucrărilor şi mobilizarea antreprenorului pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj -Deva şi sperăm că şi pentru acest sector antreprenorul va respecta termenul stabilit. De asemenea, există toate premisele să fie finalizaţi anul acesta şi cei 3 km ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti aflaţi acum în execuţie“, a precizat Ştefan Ioniţă.
Şeful CNAIR a menţionat că este foarte important modul în care antreprenorii înţeleg să respecte contractele. „Repet ceea ce a a spus de mai multe ori şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în cazul în care nu sunt respectate termenele şi calitatea lucrărilor aplicăm sancţiuni, pornind de la penalităţi până la rezilierea contractelor“, avertizează Ștefan Ioniţă.
Cel mai avansat proiect de autostradă din România, lotul 3 din autostrada Sebeş-Turda, ce urmează a fi dat în folosinţă se află într-un stadiu fizic de peste 85%. Autostrada Sebeş-Turda, lotul 3 şi 4, conform datelor CNAIR, s-ar putea finaliza în cursul lunii septembrie, în timp ce terminarea lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva este anunţată pentru luna decembrie.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
În România ”se cântă, râde și dansează”, în timp ce în Germania, Volkswagen anunță măsuri dure
În România ”se cântă, râde și dansează”, în timp ce în Germania, Volkswagen anunță măsuri dure CEO-ul Oliver Blume, consideră necesară implementarea unui program pentru grupul auto german Volkswagen, care să reducă costurile pentru a remedia problemele structurale persistente ale companiei, din ultimele decenii, transmite Reuters, informează News.ro. Citește și: Volkswagen închide 3 fabrici, la […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Actualitateacum 2 zile
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a