Autostrada Transilvania: Cel mai lung tunel de autostradă din România, de 2,4 km, gata să fie scos la licitaţie pentru construcţie
Autostrada Transilvania: Cel mai lung tunel de autostradă din România, de 2,4 km, gata să fie scos la licitaţie pentru construcţie
După tunelurile pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva, va fi scos la licitaţie şi Tunelul Meseş de pe Autostrada Transilvania. Acesta va avea 2,4 kilometri şi va fi cel mai lung tunel rutier din România.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentaţia pentru lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie a Tunelului Meseş, a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Documentaţia va fi trimisă în această săptămână Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), în vederea validării, după care va fi publicată în platforma de achiziţii publice SICAP, a adăugat Şerbănescu.
Valoarea estimată a contractului pentru Tunelul Meseş ar depăşi 250 de milioane de euro, având în vedere costul tunelurilor pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva.
Săptămâna trecută, CNAIR a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice, SICAP, anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Sectiunea D”. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două „tuneluri pentru urşi” va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale. Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 296.000.000 euro fără TVA.
Tunelul Meseş urmează să fie construit pe traseul Autostrăzii Transilvania (Braşov-Cluj-Borş), în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Mai exact, acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de oraşul Zalău.
Prin construirea acestui tunel va fi evitată astfel realizarea unor săpături adânci de 42 de metri şi late de 120 de metri.
Tronsonul Mihaieşti – Suplacu de Barcău, inclusiv Tunelul Meseş, se numără printre puţinele secţiuni din Autostrada Transilvania care nu au încă un constructor.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ratingul de țară al României, confirmat de Moody’s la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă
Moody’s confirmă ratingul României la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă Agenţia de rating Moody’s a confirmat, vineri, 12 septembrie 2025, calificativul României la „Baa3”, perspectiva rămând negativă. „Decizia de a menţine perspectiva negativă reflectă riscurile semnificative de implementare legate de programul ambiţios de consolidare fiscală al Guvernului”, se precizează într-un raport al Moody’s. Conform sursei citate, […]
PENSII 2025 | Numărul mediu de pensionari din România a crescut cu 18.000 de persoane în trimestrul II din 2025
Numărul mediu de pensionari din România a crescut cu 18.000 de persoane în trimestrul II din 2025 În trimestrul II al anului 2025 numărul mediu de pensionari a fost de 4,918 milioane persoane, în creştere cu 18.000 de persoane faţă de trimestrul I din 2025, indică datele Institutului Naţional de Statistică. Pensia medie lunară a […]
12-13 septembrie 2025 | Luna străbate zona de cer în care se află Pleiadele: Fenomenul poate fi urmărit cu ochiul liber, dacă e senin
Luna străbate zona de cer în care se află Pleiadele: Fenomenul poate fi urmărit cu ochiul liber, dacă e senin Luna străbate, în noaptea de vineri, 12 septembrie 2025 spre sâmbătă, 13 septembrie 2025 zona de cer în care se află roiul stelar Pleiade. „În doar șase ore, Luna va trece peste stelele cele mai […]