Autostrada Transilvania: Cel mai lung tunel de autostradă din România, de 2,4 km, gata să fie scos la licitaţie pentru construcţie
Autostrada Transilvania: Cel mai lung tunel de autostradă din România, de 2,4 km, gata să fie scos la licitaţie pentru construcţie
După tunelurile pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva, va fi scos la licitaţie şi Tunelul Meseş de pe Autostrada Transilvania. Acesta va avea 2,4 kilometri şi va fi cel mai lung tunel rutier din România.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentaţia pentru lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie a Tunelului Meseş, a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Documentaţia va fi trimisă în această săptămână Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), în vederea validării, după care va fi publicată în platforma de achiziţii publice SICAP, a adăugat Şerbănescu.
Valoarea estimată a contractului pentru Tunelul Meseş ar depăşi 250 de milioane de euro, având în vedere costul tunelurilor pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva.
Săptămâna trecută, CNAIR a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice, SICAP, anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Sectiunea D”. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două „tuneluri pentru urşi” va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale. Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 296.000.000 euro fără TVA.
Tunelul Meseş urmează să fie construit pe traseul Autostrăzii Transilvania (Braşov-Cluj-Borş), în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Mai exact, acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de oraşul Zalău.
Prin construirea acestui tunel va fi evitată astfel realizarea unor săpături adânci de 42 de metri şi late de 120 de metri.
Tronsonul Mihaieşti – Suplacu de Barcău, inclusiv Tunelul Meseş, se numără printre puţinele secţiuni din Autostrada Transilvania care nu au încă un constructor.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Sănătății a decis: Evaluarea managerilor de spitale se va face pe alte criterii decât cele actuale
Ministrul Sănătății a decis: Evaluarea managerilor de spitale se va face pe alte criterii decât cele actuale Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat o reformă amplă în modul de evaluare a managerilor de spitale, vizând actualizarea criteriilor de performanță care stau la baza acestei evaluări. Schimbările vor fi implementate printr-un act normativ ce urmează să […]
În România sărăcia afectează 1 din 5 persoane. Copiii și tinerii rămân categoriile cele mai vulnerabile
În România sărăcia afectează 1 din 5 persoane. Copiii și tinerii rămân categoriile cele mai vulnerabile Aproape 1 din 5 români trăieşte în sărăcie, iar copiii şi tinerii sunt cei mai vulnerabili. În 2024, rata sărăciei a fost de 19%. Cei mai afectaţi rămân copiii şi tinerii: peste un sfert dintre cei sub 17 ani […]
PENSII 2025 | CASS pentru pensiile de peste 3.000 de lei: „Peste 1,7 milioane de pensionari vor fi afectați”
PENSII 2025 | CASS pentru pensiile de peste 3.000 de lei: „Peste 1,7 milioane de pensionari vor fi afectați” Peste 1,7 milioane de pensionari din România vor fi afectați de decizia Guvernului de a impune plata CASS pentru pensiile mai mari de 3.000 de lei, a precizat Ministrul Muncii, Florin Manole, joi, 3 iulie 2025. […]