Autostrada Transilvania: Cel mai lung tunel de autostradă din România, de 2,4 km, gata să fie scos la licitaţie pentru construcţie
Autostrada Transilvania: Cel mai lung tunel de autostradă din România, de 2,4 km, gata să fie scos la licitaţie pentru construcţie
După tunelurile pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva, va fi scos la licitaţie şi Tunelul Meseş de pe Autostrada Transilvania. Acesta va avea 2,4 kilometri şi va fi cel mai lung tunel rutier din România.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentaţia pentru lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie a Tunelului Meseş, a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Documentaţia va fi trimisă în această săptămână Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), în vederea validării, după care va fi publicată în platforma de achiziţii publice SICAP, a adăugat Şerbănescu.
Valoarea estimată a contractului pentru Tunelul Meseş ar depăşi 250 de milioane de euro, având în vedere costul tunelurilor pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva.
Săptămâna trecută, CNAIR a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice, SICAP, anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Sectiunea D”. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două „tuneluri pentru urşi” va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale. Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 296.000.000 euro fără TVA.
Tunelul Meseş urmează să fie construit pe traseul Autostrăzii Transilvania (Braşov-Cluj-Borş), în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Mai exact, acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de oraşul Zalău.
Prin construirea acestui tunel va fi evitată astfel realizarea unor săpături adânci de 42 de metri şi late de 120 de metri.
Tronsonul Mihaieşti – Suplacu de Barcău, inclusiv Tunelul Meseş, se numără printre puţinele secţiuni din Autostrada Transilvania care nu au încă un constructor.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Pericolul realității paralele: Manipularea emoțională creată de TikTok, explicată de un profesor de la Oxford. ,,Algoritmi opaci unde emoția bate faptele”
Pericolul realității paralele: Manipularea emoțională creată de TikTok, explicată de un profesor de la Oxford. ,,Algoritmi opaci unde emoția bate faptele” Rețelele sociale devin un teren fertil pentru manipularea percepțiilor și polarizarea societății într-o eră a dezinformării algoritmice. Profesorul Corneliu Bjola, expert în diplomație digitală la Universitatea Oxford, explică, într-un interviu acordat site-ului Antena3.ro, de […]
Rabla Auto 2025: AFM în sprijinul solicitanților. Persoanele interesate vor putea exersa procesul de înscriere în aplicația informatică dedicată programului
Rabla Auto 2025: AFM în sprijinul solicitanților. Persoanele interesate vor putea exersa procesul de înscriere în aplicația informatică dedicată programului Administrația Fondului de Mediu (AFM) a publicat recent modelul de finanțare pentru Programul Rabla Auto 2025, pentru ca persoanele fizice interesate să se familiarizeze din timp cu noul proces de înscriere online. AFM pune la […]
Economistul Radu Georgescu, despre trecerea Bulgariei la euro: Înseamnă credite ieftine și inflație mică. În 2015, și România îndeplinea toate criteriile, dar nu s-a vrut
Economistul Radu Georgescu, despre trecerea Bulgariei la euro: Înseamnă credite ieftine și inflație mică. În 2015, și România îndeplinea toate criteriile, dar nu s-a vrut Economistul Radu Georgescu a explicat ce înseamnă pentru Bulgaria trecerea la euro, care vine la pachet cu credite ieftine pentru oameni, dar și pentru firme și inflație mică. România în […]