Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada Sibiu – Piteşti: CNAIR are undă verde la semnarea contractului cu Porr, după ce constructoul român a renunţat la contestație

Ziarul Unirea

Publicat

în

Autostrada Sibiu – Piteşti: CNAIR are undă verde la semnarea contractului cu Porr, după ce constructoul român a renunţat la contestație

Constructorul român care depusese contestaţie la Autostrada Sibiu – Piteşti a renunţat la demersul său. Astfel, Compania de Drumuri are undă verde la semnarea contractului cu firma austriacă desemnată câştigătoare pentru lotul 1 din cel mai important proiect rutier al României.

Construcţii Sibiu, firma românească de construcţii care a depus prima contestaţie la Autostrada Sibiu – Piteşti, a renunţat vineri, 22 martie, la demersul său.

Firma din Sibiu contestase câştigarea contractului pentru proiectarea şi executarea lotului 1 Sibiu – Boiţa de către compania austriacă Porr.

Unul dintre motivele invocate de constructorul sibian pentru respingerea ofertei austriecilor era preţul nejustifcat de scăzut oferit de aceştia pentru construirea autostrăzii. În plus, Construcţii Sibiu cerea că austriecii să fie excluşi din licitaţie pentru că au primit certificate negative. În contestaţia lor, sibienii menţionau patru certificate negative emise în ianuarie 2019 pentru lucrări din zona DRDP Timişoara.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a explicat că certificatele negative emise pentru Porr nu au influenţat rezultatul licitaţiei pentru că au intrat în vigoare în februarie, iar austriecii au fost declaraţi câştigători încă din ianuarie.

Rezultatul licitaţiei pentru proiectarea şi construirea primei secţiuni de 13 kilometri a Autostrăzii Sibiu – Piteşti a fost anunţat public la începutul lunii martie.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a reacţionat dur la aflarea veştii că a fost depusă contestaţie în cadrul acestei licitaţii. El a anunţat că va avea o discuţie cu firma care a depus contestaţie pentru că „nu îi mai tolerează pe contestatarii de meserie”. Şeful Transporturilor a susţinut că, dacă nu exista această contestaţie, contractul trebuia semnat duminică.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei).

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Când se trece la ORA DE IARNĂ 2024: Data la care România dă ceasul înapoi

Ziarul Unirea

Publicat

în

Când se trece la ORA DE IARNĂ 2024: Data la care România dă ceasul înapoi În noaptea de 26 spre 27 octombrie, în ultima duminică a lunii, se trece la ora de iarnă 2024. Ceasurile se vor da înapoi cu o oră, iar ora 4:00 va deveni ora 3:00. În ultima duminică din luna octombrie, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea