Rămâi conectat

Ştirea zilei

Autostrada Sibiu-Orăștie: CNADNR a descoperit că tronsonul dintre Cunța și Sebeș a luat-o la vale pentru că NU s-a construit fundația așa cum era prevăzut în proiect

Ziarul Unirea

Publicat

în

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a comandat o expertiză în cele două puncte sensibile, din sectorul de 20 de kilometri de autostradă, cuprins între localitatea Cunța și Sebeș.

lot 3 autostrada sebes-orastieExpertiza a fost efectuată în zona unde o bandă de circulație s-a fisurat și a alunecat, spre exterior, de la kilometru 60+600 de metri. În termeni tehnici, experții de la firma Rutexpert SRL, angajată de CNADNR, susțin că societatea care a construit autostrada nu a respectat proiectul, după cum arată ziarul Evenimentul Zilei.

Concluziile se referă la fapte grave, descoperite în urma realizării unor carote la o adâncime de zece metri. Cel mai grav, susțin experții, este faptul că nu a fost descoperit stratul de piatră spartă cu o grosime de trei metri.

”În cadrul pachetului necoeziv vizual nu a fost relevat stratul de piatră cu grosime fixă de trei metri. Însumând grosimea de balast și piatră spartă din proiect se observă totuși diferențe de grosime totală, în minus, de până la doi-trei metri față de proiect. În aceste condiții se consideră că geometria și alcătuirea corpului rambleului și stratului suport al acestuia nu respectă soluția din proiect”, se arată ân exertiza semnată de prof. univ. dr. Elena Gheorghe, de la firma Rutexepert SRL.

Rambleul drumului, susțin specialiștii, este format dintr-un strat de piatră sparta, tasată, peste care se toarnă un strat de beton stabilizat și apoi straturle de asfalt. Concluziia experților este una gravă, pentru care DNA ar trebui să se autosesize: stratul de piatră spartă nu a fost găsit.

În proiectul aprobat de CNADNR se prevede că: ”rambleul a fost prevăzut a fi executat din umplutură de balast armat cu geogrile așezate pe o saltea din piatră spartă, armată cu geogrile, cu grosimea de trei metri”. Expertiza are concluzii șocante, stratul de trei metri de piatră spartă nu a fost găsit, în schimb a fost decontat, susțin cei de la CNADNR.

În locul acestui strat de piatră spartă și a celui de balast stabilizat, experții au găsit ”pietrișuri cu bolovăniș și nisipuri prăfoase, cu grosimi de șase – șapte metri”. ”În cadrul acestuia nu a putut fi evidențiat stratul rutier de balast stabilizat, prevăzut în proiect cu grosimea de 20 cm. Din observațiile vizuale pe probele prelevate materialul granular nu are caracateristicile de balast stabilizat, și nu prezintă legături datorate prizei care trebuia să se producă în cele opt-nouă luni de la punerea în operă”, se mai arată în expertiză.

Stratul stabilizat, spun experții în drumuri, este compus din ciment și pietriș care se așterne pe drum, sub straturile de asfalt pe care rulează mașinile.

Toate materialele de construcții care trebuiau puse în corpul autostrăzii dar nu au fost găsite de experți, au fost decontate de CNANDR, după ce consultantul șantierului, și-a dat avizul.

Experții au analizat și denivelăturile apărute în autostradă, la kilometru 59+950, care îi fac pe șoferi să sară cu mașinile lor, ca la raliu. În urma analizei făcute s-a stabilit că acele deformații, ”sunt cauzate de natura argiloasă și starea de consistență redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare”. Și în această, zonă, experții au avut aceeași concluzie legată de fundația autostrăzii compusă din material stabilizat care ”nu are caracteristici de balast stabilizat”.

Firma care a construit sectorul de autostradă care are mari probleme tehnice se numește Impregilo – Salini. CNADNR a achitat pentru această lucrare 602 milioane de lei dintr-un total de 604 milioane lei.

În prezent, începând cu data de 3 septembrie, circulația a fost închisă circulației publice, pentru o perioadă de șase săptămâni, timp în care societatea Impregilo trebuie să remedieze problemele tehnice apărute, costurile fiind suportate de către firma italiană. (Z.U.)

Sursa: evz.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

CARAMBOL în miez de noapte pe autostrada A10: Coliziune între un camion, o autoutilitară și două autoturisme, unul cu o mașină pe platformă, în zona Alba Iulia Nord

Ziarul Unirea

Publicat

în

CARAMBOL în miez de noapte pe autostrada A10: Coliziune între un camion, o autoutilitară și două autoturisme, unul cu o mașină pe platformă, în zona Alba Iulia Nord Un accident rutier a avut loc în noaptea de marți spre miercuri, în jurul orei 24.00, pe autostrada A10, în zona Alba Iulia Nord. Citește și: UPDATE […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Nicky Mărginean, fost jucător emblematic al Unirii Alba Iulia, a trecut la cele veșnice: A fost „căpitan” al „alb-negrilor” vreme de un deceniu

Ziarul Unirea

Publicat

în

Nicky Mărginean, fost jucător emblematic al Unirii Alba Iulia, a trecut la cele veșnice: A fost „căpitan” al „alb-negrilor” vreme de un deceniu A trecut la cele veșnice Nicky Mărginean, fost jucător emblematic al Unirii Alba Iulia în anii 80. Fundașul central de legendă pentru clubul albaiulian a fost „căpitan” al „alb-negrilor” vreme de un […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO | Secetă crâncenă la Vințu de Jos: Culturi agricole pârjolite, Valea Vințului secată și doar firicele de apă la robinete

Ziarul Unirea

Publicat

în

Secetă crâncenă la Vințu de Jos: Culturi agricole pârjolite, Valea Vințului secată și doar firicele de apă la robinete Comuna Vințu de Jos se confruntă cu una dintre cele mai mari secete din ultimele decenii. Temperaturile caniculare au adus comunitatea la limita suportabilului, în condițiile în care precipitațiile lipsesc de săptămâni bune. Pe câmpurile din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea