Autostrada Sebeș-Turda. Problemele se adâncesc pe lotul 2: Mai multe firme subcontractoare şi-au retras oamenii şi utilajele de pe şantier
Problemele pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, de la Pârăul Iovului la Aiud, se adâncesc, mai multe firme subcontractoare retrăgându-și oamenii și utilajele de pe acest tronson. Plecarea lor a lăsat în urmă datorii, firmele nereușind să-și achite obligațiile către angajați, dar nici către proprietarii care le-au închiriat locuințe.
Cauza este cel mai probabil întârzierea sau chiar lipsa plăților. Asta deși CNAIR anunțase recent că au fost acceptate la plată deconturi în valoare de 2,6 milioane de euro pentru constructorii lotului 2. Chiar și așa, de circa 3 săptămâni încoace se constată o mobilizare extrem de slabă a constructorilor din asocierea greco-română Aktor – Euroconstruct, sau chiar o stagnare, cel puțin spre finalul lotului, în zona Aiud, unde nu a mai fost văzut picior de muncitor sau roată de utilaj de aproape o lună de zile.
În aceste condiții, la finalul lunii octombrie s-a raportat un progres oficial de doar 3%: 43,10% față de 40,34% în septembrie. Întreruperile periodice ale lucrului pe autostrada Sebes Turda, lotul 2 ridică mari semne de întrebare privind capacitatea și disponibilitatea financiară ale constructorului de a continua lucrările. Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare.
Ultimele informaţii indică probabilitatea de a ajunge în anul 2020 cu lucrările. Pe cea mai mare parte a tronsonului, terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat. Pe perioada iernii lucrările vor intra în conservare.
Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe zone cu infiltrații. Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Contractul în valoare de 549.332.493,62 de lei (fără TVA) a fost semnat în 14 noiembrie 2014.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Radu Valahu, cel mai puternic român, face din nou spectacol la TTA, în Cetatea Alba Iulia: Ce RECORDURI vrea să doboare
Radu Valahu, cel mai puternic român, vine la Alba Iulia ca să facă din nou spectacol la TTA. Acesta este hotărât să doboare și câteva recorduri Puterea absolută vine la Alba Iulia! Radu Valahu pregătește un record de tractare cu zeci de tone! Între 8 și 10 august, acesta va fi prezent în Cetatea Alba […]
Truck Tuning Art 2025: PROGRAMUL celei de-a șasea ediții, din Cetatea Alba Carolina. Peste 300 de camioane spectaculoase, demonstrații incredibile, concerte și licitație caritabilă
Truck Tuning Art 2025: PROGRAMUL celei de-a șasea ediții, din Cetatea Alba Carolina. Peste 300 de camioane spectaculoase, demonstrații incredibile, concerte și licitație caritabilă A mai rămas doar o zi până la unul din cele mai așteptate evenimente ale anului din Cetatea Alba Carolina. Truck Tuning Art revine de mâine, 8 august 2025, la Alba […]
Lucrări de 10 milioane de euro, inclusiv în Alba, pentru asigurarea versanților înpotriva căderilor de pietre pe DN 67 C Transalpina
Lucrări de milioane de euro, inclusiv în Alba, pentru asigurarea versanților înpotriva căderilor de pietre pe DN 67 C Transalpina Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Cluj, a lansat luni, 4 august 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contractare prin licitație publice a lucrărilor pentru asigurarea versanților împotriva […]