Autostrada Sebeș-Turda. Problemele se adâncesc pe lotul 2: Mai multe firme subcontractoare şi-au retras oamenii şi utilajele de pe şantier
Problemele pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, de la Pârăul Iovului la Aiud, se adâncesc, mai multe firme subcontractoare retrăgându-și oamenii și utilajele de pe acest tronson. Plecarea lor a lăsat în urmă datorii, firmele nereușind să-și achite obligațiile către angajați, dar nici către proprietarii care le-au închiriat locuințe.
Cauza este cel mai probabil întârzierea sau chiar lipsa plăților. Asta deși CNAIR anunțase recent că au fost acceptate la plată deconturi în valoare de 2,6 milioane de euro pentru constructorii lotului 2. Chiar și așa, de circa 3 săptămâni încoace se constată o mobilizare extrem de slabă a constructorilor din asocierea greco-română Aktor – Euroconstruct, sau chiar o stagnare, cel puțin spre finalul lotului, în zona Aiud, unde nu a mai fost văzut picior de muncitor sau roată de utilaj de aproape o lună de zile.
În aceste condiții, la finalul lunii octombrie s-a raportat un progres oficial de doar 3%: 43,10% față de 40,34% în septembrie. Întreruperile periodice ale lucrului pe autostrada Sebes Turda, lotul 2 ridică mari semne de întrebare privind capacitatea și disponibilitatea financiară ale constructorului de a continua lucrările. Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare.
Ultimele informaţii indică probabilitatea de a ajunge în anul 2020 cu lucrările. Pe cea mai mare parte a tronsonului, terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat. Pe perioada iernii lucrările vor intra în conservare.
Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe zone cu infiltrații. Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Contractul în valoare de 549.332.493,62 de lei (fără TVA) a fost semnat în 14 noiembrie 2014.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Încă un telescaun la Șureanu: „Pătru III” va fi cea mai lungă instalație din zonă, de peste 2.300 de metri și a fost cumpărată second-hand din Austria
Încă un telescaun la Șureanu: „Pătru III” va fi cea mai lungă instalație din zonă, de peste 2.300 de metri și a fost cumpărată second-hand din Austria Un nou telescaun urmează să fie instalat la Șureanu, iar pentru amplasarea instalației a fost solicitată emiterea acordului de mediu din partea APM Alba. Instalație de transport pe […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel 2024 – aproape 500.000 de români îşi serbează onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Sfinţii Petru și Pavel 2024. Urează-le un călduros ”La mulți ani” celor apropiați
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Obiceiuri, Tradiţii şi Superstiţii de Sfinţii Petru şi Pavel: Se dă de pomană pentru sufletele celor morţi, apar licuricii şi nu mai cântă cucul
-
Ştirea zileiacum o zi
FOTO, VIDEO. Turist pe Valea Frumoasei, printre peisaje de o frumusețe tulburătoare, în raiul descris în povestirile lui Sadoveanu
-
Opinii - Comentariiacum 15 ore
De ce e bine să mergi duminica la biserică? Dacă nu te duci la Sfânta Liturghie înseamnă că-i întorci spatele lui Dumnezeu
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Sfinţii Petru şi Pavel 2024. URARI și FELICITARI pe care le poți trimite sărbătoriților