Autostrada Sebeș-Turda a DISPĂRUT de pe varianta finală a MasterPlanului General de Transport! Vezi cum este numită mai nou autostrada ce va traversa o parte din județul Alba
Denumirea A10 – ”Autostrada Sebeș-Turda” nu se mai regăsește în draftul final al MasterPlanului General de Transport prezentat marți, 10 februarie a.c., de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat.
Noua autostradă, la care în unele puncte a demarat deja construcția se va numi ”Autostrada Mureș-Arieș”, așa cum rezultă din documentația prezentată parlamentarilor. (vezi foto)
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, marți, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat draftul final al MasterPlanului General de Transport (MPGT). După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a MPGT erau propuse la nivel de Drum Expres. După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă, cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT. De asemenea, s-au inclus pe lista de intervenții aeroportul București Băneasa, proiectul de autostrada inelul doi (de centură) al Bucureștiului şi legătura rutieră la nivel de drum expres între autostrada A3 și aeroportul Henri Coandă.
Valoarea totală a investițiilor pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport din România propusă prin MPGT depăşeşte 48 de miliarde de euro.
A10 – Autostrada denumită mai nou Mureș-Arieș va face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3.
CNADNR a împărțit tronsonul de 70,0 km în patru loturi de 17 kilometri, 24,2 km, 12,4 km şi 16,3 km: Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostradă în Sebeș până la Pârâul Iovului (Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL; cost: 541.739.137 de lei); Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud (Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL; cost: 549.332.493 de lei); Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (Constructor: Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA; cost: 420.511.921 de lei); Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda (Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH; cost: 470.004.894 de lei).
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | CLACA LA COASĂ – obicei străvechi readus la viață la Mogoș, în județul Alba, în care oamenii se ajută unii pe alţii. Cum se desfăşoară o clacă
CLACA LA COASĂ – obicei străvechi readus la viață la Mogoș, în județul Alba, în care oamenii se ajută unii pe alţii. Cum se desfăşoară o clacă Claca la coasă, un vechi obicei prin care oamenii dintr-o comunitate se ajutau reciproc ori de câte ori aveau ceva de făcut, este readus la viață an de […]
Deschiderea oficială a Festivalului Roman Apulum: Tabără antică, demonstrații, târg de sclavi, spectacol cu foc, paradă cu torțe și lupte cu gladiatori. PROGRAMUL zilei de sâmbătă
Deschiderea oficială a Festivalului Roman Apulum: Tabără antică, demonstrații, târg de sclavi, spectacol cu foc, paradă cu torțe și lupte cu gladiatori. PROGRAMUL zilei de sâmbătă ”Festivalul Roman Apulum – Ad Portas!” s-a deschis oficial astăzi la ora 12.00, în Piața Cetății din Cetatea Alba Carolina. Jurământul anual de credință față de împărat a fost […]
Încă un pas spre începerea edificării pasajului subteran din Alba Iulia – zona Stadion: Contribuția din bugetul municipiului pentru relocarea unor linii electrice, la aprobare în Consiliul Local
Încă un pas spre începerea edificării pasajului subteran din Alba Iulia – zona Stadion Pe ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Local Alba Iulia de marți, 19 august, se află și un proiect de hotărâre privind aprobarea participării la finanțarea lucrărilor de eliberare amplasament și/sau realizare condiții de coexistență rețele electrice (proiectare și […]