Autostrăda Orăștie – Sibiu: demonstrație de forță a ministrului Dan Șova pe șantierul lotului problemă
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a făcut astăzi o demonstrație de forță în fața jurnaliștilor, în timpul vizitei efectuate astăzi pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, care se întinde pe 22 de kilometri, de la nodul Cunța (de lângă Sebeș, județul Alba) și nodul de la Săliște din județul Sibiu.
Ministrul şi reprezentanţii CNADR au vizitat inclusiv lucrările din zona Aciliu, unde s-au înregistrat alunecările de teren pentru care italienii de la Impregillio au primit termen de finalizare data de 15 noiembrie 2014. Șova s-a arătat nemulțumit de “mobilizarea” italienilor cu privire la lucrările pe acest tronson de autostradă și a folosit un ton puțin amenințător vizavi de constructorul Impregillio.
Ministrul a menţionat că, până la jumătatea lunii iulie, constructorul italian va trebui să finalizeze şi cei 16 kilometri de autostrada de pe tronsonul 3 aflaţi încă în lucru, putându-se face legătura între Apoldu şi Cunţa.
“Un complet de arbitri a stabilit să fie gata această autostradă şi noi ne ţinem de capul lor ca să fie gata. Din 2013, pentru prima oară în istorie, CNADR-ul are unităţi de urmărire a contractelor, iar rapoartele lor spun că sunt în grafic. Oamenii trebuie să se aştepte ca acest tronson să fie gata pe data de 15 noiembrie şi eu sper, pentru Impregillio, să fie gata”, a declarat Dan Şova pentru stiridesibiu.ro
În urma alunecărilor de teren apărute la Achiliu contractul de excuţie s-a suplimentat cu 27 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor in zona unde s-a prăbuşit dealul
“Eu sunt jurist, nu inginer constructor, nu pot să cred decât că nu ne-au minţit niciodată. Dacă nu vor avea schimburi prelungite şi nu vor avea utilaje serioase nu cred că pot termina (nr. lucrarile la termen). Vă mărturisesc că nu-mi place foarte mult mobilizarea, dar, dacă spun că sunt în grafic… Luni o să verificăm la CNADR exact care este situaţia. Nu-mi place nici mie, nici dumneavoatrăm, nici nimănui cum arată cei şase kilometri care sunt problematici. Dar, dacă inginerii constructori spun că sunt în grafic, o să vedem. În două-trei săptămâni venim din nou”, a mai spus pentru stiridesibiu.ro, Dan Şova.
Compania italiană IMPREGILO S.p.A a semnat contractul de constructie in valoare de 604.791.600 lei fără TVA (140,6 mil. EUR), la data de 20 mai 2011. Acest tronson s-a dovedit a fi cel mai dificil de realizat din intreaga autostrada Orastie – Sibiu, în special intre Saliste si Apoldu. Tronsonul cuprinde Viaductul Aciliu, cel mai inalt viaduct de autostrada din Romania (77m), care asigura coborârea A1 din dealul Aciliu spre Apoldu de Jos. Cea mai mare problemă tehnică o reprezintă traversarea coamei Dealului Aciliu. Solutia aleasa initial a fost o traversare deschisa prin saparea unui debleu adanc de 43m, cu panta 1:1. S-a pus problema si a unui tunel, insa constructorul a optat pentru solutia debleului. Intrucat solul instabil a dus la suprarea sapaturii, s-a incercat in prima faza excavarea unei pante mai line, de 1:3, pastrand ideea de debleu. In ciuda volumului foarte mare de excavatie, nu s-a reusit stabilizare malurilor debleului. La un moment dat s-a decis realizarea unui tunel de circa 400 metri prin metoda cut & cover, similar tunelului deja realizat la Dealul Săcel de pe Lotul 4 al aceleiași autostrăzi.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament
Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun