Rămâi conectat

Politică Administrație

Autostrăda Orăștie – Sibiu: demonstrație de forță a ministrului Dan Șova pe șantierul lotului problemă

Bogdan Presecan

Publicat

în

Dan SovaMinistrul Transporturilor, Dan Șova, a făcut astăzi o demonstrație de forță în fața jurnaliștilor, în timpul vizitei efectuate astăzi pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, care se întinde pe 22 de kilometri, de la nodul Cunța (de lângă Sebeș, județul Alba) și nodul de la Săliște din județul Sibiu.

Ministrul şi reprezentanţii CNADR au vizitat inclusiv lucrările din zona Aciliu, unde s-au înregistrat alunecările de teren pentru care italienii de la Impregillio au primit termen de finalizare data de 15 noiembrie 2014. Șova s-a arătat nemulțumit de “mobilizarea” italienilor cu privire la lucrările pe  acest tronson de autostradă și a folosit un ton puțin amenințător vizavi de constructorul Impregillio.

Ministrul a menţionat că, până la jumătatea lunii iulie, constructorul italian va trebui să finalizeze şi cei 16 kilometri de autostrada de pe tronsonul 3 aflaţi încă în lucru, putându-se face  legătura între Apoldu şi Cunţa.

“Un complet de arbitri a stabilit să fie gata această autostradă şi noi ne ţinem de capul lor ca să fie gata. Din 2013, pentru prima oară în istorie, CNADR-ul are unităţi de urmărire a contractelor, iar rapoartele lor spun că sunt în grafic. Oamenii trebuie să se aştepte ca acest tronson să fie gata pe data de 15 noiembrie şi eu sper, pentru Impregillio, să fie gata”, a declarat Dan Şova pentru stiridesibiu.ro

În urma alunecărilor de teren apărute la Achiliu contractul de excuţie s-a suplimentat cu 27 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor in zona unde s-a prăbuşit dealul

“Eu  sunt jurist, nu inginer constructor, nu pot să cred decât că nu ne-au minţit niciodată. Dacă nu vor avea schimburi prelungite şi nu vor  avea utilaje serioase nu cred că pot termina (nr. lucrarile la termen). Vă mărturisesc că nu-mi place foarte mult mobilizarea, dar, dacă spun că sunt în grafic… Luni o să verificăm la CNADR exact care este situaţia. Nu-mi place nici mie, nici dumneavoatrăm, nici nimănui cum arată cei şase kilometri care sunt problematici. Dar, dacă inginerii constructori spun că sunt  în grafic, o să vedem. În două-trei săptămâni venim din nou”, a mai spus  pentru stiridesibiu.ro, Dan Şova.

Compania italiană IMPREGILO S.p.A a semnat contractul de constructie in valoare de 604.791.600 lei fără TVA (140,6 mil. EUR), la data de 20 mai 2011. Acest tronson s-a dovedit a fi cel mai dificil de realizat din intreaga autostrada Orastie – Sibiu, în special intre Saliste si Apoldu.  Tronsonul cuprinde Viaductul Aciliu, cel mai inalt viaduct de autostrada din Romania (77m), care asigura coborârea A1 din dealul Aciliu spre Apoldu de Jos. Cea mai mare problemă tehnică o reprezintă  traversarea coamei Dealului Aciliu. Solutia aleasa initial a fost o traversare deschisa prin saparea unui debleu adanc de 43m, cu panta 1:1. S-a pus problema si a unui tunel, insa constructorul a optat pentru solutia debleului. Intrucat solul instabil a dus la suprarea sapaturii, s-a incercat in prima faza excavarea unei pante mai line, de 1:3, pastrand ideea de debleu. In ciuda volumului foarte mare de excavatie, nu s-a reusit stabilizare malurilor debleului. La un moment dat s-a decis realizarea unui tunel de circa 400 metri prin metoda cut & cover, similar tunelului deja realizat la Dealul Săcel de pe Lotul 4 al aceleiași autostrăzi.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Primăria municipiului Aiud: Anunț public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru realizarea coridorului de mobilitate urbană integrată și sustenabilă

Ioana Oprean

Publicat

în

Primăria municipiului Aiud: Anunț public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru realizarea coridorului de mobilitate urbană integrată și sustenabilă Citește și: Aproape 10 milioane de euro pentru un coridor de mobilitate integrată în municipiul Aiud: 2 străzi noi, piste de biciclete, parcări Park&Ride și sistem de management al traficului. Detaliile proiectului […]

Citește mai mult

Politică Administrație

FOTO | Renovarea școlii la care se lucrează în comuna Șpring, pe ultima sută de metri: Era într-o stare deplorabilă

Lucian Daramus

Publicat

în

Renovarea școlii la care se lucrează în comuna Șpring, pe ultima sută de metri: Era într-o stare deplorabilă Renovarea școlii în care învață elevii de ciclu primar și gimnaziu, din cele 4 sate, se află pe ultima sută sde metri, a anunțat vineri, 22 august 2025, primarul comunei Șpring, Iulia Stănilă. „Săptămâna viitoare va fi […]

Citește mai mult

Politică Administrație

VIDEO | Eficientizarea energetică a celei mai înalte clădiri din Blaj, în grafic. Primar: „Lucrarea este dificilă”

Lucian Daramus

Publicat

în

Eficientizarea energetică a celei mai înalte clădiri din Blaj, în grafic Eficientizarea energetică a celei mai înalte clădiri din Blaj, Blocul Turn, este în grafic, a anunțat, joi, 21 august 2025, primarul Gheorghe Valentin Rotar. Edilul a subliniat din nou că lucrarea este una dificilă. Citește și: VIDEO | Lucrări de eficientizare energetică a celui […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea