Rămâi conectat

Ştirea zilei

Autostrada Lugoj-Deva: 90 de kilometri la oră şi fără TIR-uri. Restricţiile de pe autostrada „muzeu” confirmate de CNAIR

Ioana Oprean

Publicat

în

Într-un comunicat de presă, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) explică situaţia de pe „Autostrada Muzeu”, aşa cum a fost numit lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.

Este oficial, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis deschiderea circulaţiei pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a solicitat Expertului Tehnic Independent să realizeze şi să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigaţiilor în teren şi măsurile de conservare şi punere în siguranţă a lucrărilor pentru acest tronson.

Prestatorului expertizei, Iptana SA, i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate şi executate, la nivel de performanţă, cu indicarea posibilităţii deschiderii traficului. În această fază, concluziile preliminare sunt:

“Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectaţi, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluţie, nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort si siguranţă, aşa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulaţiei pe autostradă s-a constatat că la data inspecţiei preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilităţi şi defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea soluţiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulaţia în regim de drum cu 4 benzi de circulaţie cu restricţii severe de tonaj şi viteză”, anunţă CNAIR.

Iată care sunt restricţiile:

-autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone.
-viteza maximă de 90 kilometri pe oră.
-viteză maximă de 50 kilometri pe oră când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheaţă, mâzgă sau sunt ploi tprenţiale.
-viteză maxima de 60 kilometri pe oră în zona podului peste râul Mureş (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri şi rampe între km 76+100 – km 77+000), cât şi la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500).
-semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenţei animalelor.

Deschiderea circulaţiei în regim de autostradă, cu restricţii de viteză şi tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităţilor împrejmuirii.
Deschiderea circulaţiei pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

CNAIR mai precizează că sunt obligatorii inspecţii săptămânale ale tuturor construcţiilor şi instalaţiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor şi remedierilor conform soluţiilor stabilite în expertiză.

“Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulaţie doar în condiţiile de restricţii impuse de experţi. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepţionate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată fi utilizată. Totodată, aşteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigaţiilor şi analizelor efectuate de către specialişti, să fie identificate soluţiile de remediere a neconformităţilor din cauza cărora tronsonul nu a fost recepţionat”, a declarat Sorin Scarlat, Directorul General al CNAIR S.A, fără să anunţe data exactă la care se va putea circula pe autostradă.

Sursa: adevarul.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

VIDEO | Transportul local din Ocna Mureș devine ecologic și modern. Microbuzele vechi, poluante și costisitoare au fost înlocuite cu autobuze electrice, cumpărate cu fonduri europene

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Transportul local din Ocna Mureș devine ecologic și modern. Microbuzele vechi, poluante și costisitoare, au fost înlocuite cu autobuze electrice Primarul orașului Ocna Mureș, Silviu Vințeler, a anunțat cu satisfacție intrarea în circulație a primelor trei autobuze electrice achiziționate prin fonduri europene. Proiectul, în valoare de 2,6 milioane de lei, a fost realizat prin PNRR […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | Spălatul rufelor și al covoarelor la pârâul din centrul comunei Rimetea, o tradiție pe cale de dispariție: ,,Și bunica și mama mea au folosit apa de aici”

Bogdan Ilea

Publicat

în

Spălatul rufelor și al covoarelor la pârâul din centrul comunei Rimetea, o tradiție pe cale de dispariție În centrul comunei Rimetea există un loc special amenajat, unde sătenii își spală sau clătesc, rufele și covoarele, de zeci de ani. Totuși, această tradiție se află pe cale de dispariție deoarece din ce în ce mai puțină […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO | Din frontul vieții, pe tărâmul poeziei: Versuri cu parfum de amintiri, scrise de un fost ofițer, care își găsește liniștea în poezie, la Căminul pentru persoane vârstnice din Alba Iulia

Ioana Oprean

Publicat

în

Din frontul vieții, pe tărâmul poeziei: Versuri cu parfum de amintiri, scrise de un fost ofițer, care își găsește liniștea în poezie, la Căminul pentru persoane vârstnice din Alba Iulia După ani petrecuți în uniformă, pe frontul vieții, un fost ofițer și-a găsit liniștea pe tărâmul poeziei. Astăzi, la Căminul pentru persoane vârstnice din Alba […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea