Autostrada A13 Sibiu-Bacău: Un nou șantier va fi deschis pe lotul dintre Boița și Făgăraș, pe aproape 20 km. Valoarea contractului, 1,54 miliarde lei, fără TVA
Autostrada A13 Sibiu-Bacău: Un nou șantier va fi deschis pe lotul dintre Boița și Făgăraș, pe aproape 20 km. Valoarea contractului, 1,54 miliarde lei, fără TVA
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis o autorizație de construicție necesară începerii lucrărilor unui nou șantier de autostradă. Este vorba de Lotul 2 Avrig – Mârșa (DJ 105G) – Arpașu de Jos (DN1) al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș A13.
„Acesta va fi cel de-al doilea lot din patru pe care se va lucra, iar la acest moment: a fost finalizată organizarea de șantier; au fost finalizate drumurile tehnologice de acces; au fost instalate stațiile pentru producerea betonului; au fost realizate depozite de agregate în șantier pentru a avea un stoc pentru începerea lucrările. Data ordinului de începere a lucrărilor este 7 mai 2025, iar durata execuției lucrărilor este de 36 luni”, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Obiectivul de investiții face parte din autostrada A13 Sibiu-Fagaras-Brașov-Bacău, traseul acestui tronson pornind din dreptul localității Boița și terminându-se în apropierea Municipiului Făgăraș.
Principalele lucrări prevăzute sunt: 19,9 km lungime, 25 structuri și un nod rutier la Avrig-Mârșa. Valoarea contractului este de 1,54 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027.
Autostrada Sibiu-Făgăraș are o lungime totală de 68 km împărțiti în patru loturi, toate fiind câștigate de constructorul turc Makyol, după cum urmează: Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri; Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km; Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km; Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km).
Autostrada Sibiu – Făgăraș este o investiție de aproape 7 miliarde de lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
380 de standarde ocupaționale și calificări, actualizate sau dezvoltate până în 2029, cu implicarea unor experți: Proiect al Ministerului Muncii
380 de standarde ocupaționale și calificări, actualizate sau dezvoltate până în 2029, cu implicarea unor experți: Proiect al Ministerului Muncii Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și Autoritatea Națională pentru Calificări lansează un proiect amplu dedicat modernizării formării profesionale în România. Este vorba despre actualizarea, revizuirea și dezvoltarea de noi standarde ocupaționale și calificări […]
Economistul Radu Georgescu: „Cum se explică rezultatul alegerilor? Economia ne-a dat o bâtă în cap!”
Economistul Radu Georgescu: „Cum se explică rezultatul alegerilor? Economia ne-a dat o bâtă în cap!” Economistul Radu Georgescu afirmă că explicația pentru rezultatul alegerilor poate fi găsit în economie, la lecția despre inflație. „Mulți oameni sunt surprinși de rezultatul alegerilor de duminică. Eu nu sunt. Am explicat de mai multe ori că în anul 1 […]
Andrei Caramitru, semnal de alarmă: România se prăbușește în câteva săptămâni! E mai brutal ca în 2008. Înseamnă faliment și foame
Andrei Caramitru, semnal de alarmă: România se prăbușește în câteva săptămâni! E mai brutal ca în 2008. Înseamnă faliment și foame Andrei Caramitru, specialist în economie, vine cu un avertisment privind viitorul economic al României, subliniind faptul că, dat fiind contextul politico-economic actual, în cazul în care finanțările externe vor dispărea, economia țării ar putea […]