Apare o nouă ROVINIETĂ în România: Taxarea vehiculelor se va face în conformitate cu clasa EURO în care sunt încadrate
Apare o nouă ROVINIETĂ în România: Taxarea vehiculelor se va face în conformitate cu clasa EURO în care sunt încadrat
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a transmis că în România se va aplica o nouă rovinietă și va fi introdusă clasificarea EURO pentru toate vehiculele.
Scenariul Alternativ Preferat cuprinde patru componente principale, una dintre ele fiind noua rovinietă, alături de implementarea unui sistem de taxare rutieră în funcție de distanță pentru vehicule grele de marfă, mai mari de 3,5 tone, alături de implementarea tehnologiei specifice și acoperirea geografică a rețelei rutiere.
Schimbarea apare în contextul în care România trebuie să transpună în legislația națională prevederile Directivei privind Eurovinieta 1999/62/CE, modificată prin Directiva UE 2022/362.
„Noua rovinietă se va aplica autoturismelor, autobuzelor, vehiculelor comerciale și vehiculelor grele de marfă ≤ 3,5 t. Cu toate acestea, se pot percepe taxe rutiere (taxă de infrastructură în funcție de distanță) pentru utilizarea podurilor, a tunelurilor și a trecătorilor montane și asupra vehiculelor care fac obiectul Noii Roviniete, în baza dispozițiilor articolului 7 alineatul (4) din Directiva 1999/62/CE, cu modificările ulterioare”, se precizează în document.
În document e precizat faptul că toate vehiculele din România sunt clasificate în funcție de tipul lor: de martă, în funcție de masa totală maximă autorizată, în funcție de numărul de axe sau pasageri, numărul de locuri, etc.
„Vehiculele sunt clasificate astfel: Categoria A pentru autoturisme și Categoriile B – H pentru vehicule mai mari și specializate inclusiv autobuze, vehiculele comerciale și vehicule grele.
Noua rovinietă prevede taxarea tuturor vehiculelor în conformitate cu clasa EURO în care sunt încadrate, care se bazează pe nivelul emisiilor, astfel cum este acesta menționat în cartea de identitate a vehiculului.
Clasa EURO este o încadrare atribuită fiecărui vehicul în parte de către producătorul vehiculului, în funcție de certificatul de conformitate aferent omologării de tip specifice obținute pentru un anumit tip de vehicul, în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2018/858 care prevede un cadru general pentru omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și a remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective.
În document se precizează că noua rovinietă se va întemeia pe principiul „Poluatorul Plătește”, adică tariful cel mai avantajos va fi pentru vehiculele cu motoare mai nepoluante. Cu cât emisiile de carbon cresc, cu atât crește și tariful rovinietei.
Sursa: bugetul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România în luna IULIE 2025: Temperaturi mai ridicate decât cele specifice în toată țara. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni
Cum va fi VREMEA în România în luna IULIE 2025: Temperaturi mai ridicate decât cele specifice în toată țara. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni Specialiștii ANM au emis prognoza meteo actualizată pentru următoarele patru săptămâni, intervalul 24 iunie – 21 iulie 2025. Potrivit meteorologilor, vremea la fi mai caldă decât în […]
Creșterea taxelor și reducerea cheltuielilor vor afecta serios economia României. Profesor de economie: Statul a economisit banul public, însă a avut „grijă” să îngroape sectorul privat
Creșterea taxelor și reducerea cheltuielilor vor afecta serios economia României. Profesor de economie: Statul a economisit banul public, însă a avut „grijă” să îngroape sectorul privat Creșterea taxelor și reducerea cheltuielilor nu reprezintă o rețetă de dezvoltare și va afecta serios economia României. Efectul acestor politici mioape de stabilizare a finanțelor publice dăunează creșterii economice […]
România, codașa țărilor UE la consum pe cap de locuitor În 2024, bunăstarea materială a gospodăriilor din Uniunea Europeană a continuat să reflecte diferențe substanțiale între statele membre, potrivit unui raport publicat de Eurostat. Indicatorii analizați, consumul individual efectiv (CIE) și PIB-ul pe cap de locuitor, oferă o imagine clară a nivelului de trai resimțit […]