ANRE: Noi reguli pentru deconectarea de la reţeaua de electricitate
Noile condiţii generale pentru furnizarea energiei electrice la clienţii finali ai furnizorilor de ultimă instanţă, elaborate de ANRE şi aflate încă la nivel de proiect stabilesc noi reguli referitoare la deconectare.
În cazul în care furnizorul de ultimă instanţă (Enel, CEZ, E.On sau Electrica) ajunge la deconectarea clientului casnic, va fi obligat să trimită preavizul de deconectare cu 20 de zile înainte de deconectare, şi nu cu 15 zile, aşa cum se întâmplă acum.
Mai nou, preavizul poate fi trimis şi prin e-mail, pe lângă poştă, şi se consideră comunicat clientului la şapte zile după trimitere.
Noile condiţii introduc o nouă obligaţie pentru furnizor, înainte de deconectare. Astfel, dacă după primele zece zile scurse de la trimiterea preavizului, clientul nu plăteşte facturile restante sau nu constituie garanţii financiare, furnizorul emite o nouă hârtie, un „anunţ de deconectare”, pe care afișează, în mod vizibil, la locul de consum pentru care se solicită deconectarea.
„Anunțul de deconectare conține cel puțin următoarele elemente: data înteruperii alimentării cu energie electrică, motivul pentru care FUI solicită înteruperea, data și modalitatea în care a fost transmis preavizul de deconectare, obligația clientului de a contacta FUI și mijloacele de comunicare puse la dispoziție de către FUI în acest scop, obligația clientului de a comunica FUI dacă la locul de consum respectiv se află un client vulnerabil. Se va explicita noțiunea de client vulnerabil și condițiile prevăzute în legislația aplicabilă pentru încadrarea în categoria de client vulnerabil”, scrie în proiectul ANRE.
Clientul este astfel informat încă o dată că are de plătit facturi restante şi că urmează să „i se taie curentul”. Dacă şi după acest anunţ nu plăteşte, abia atunci urmează să fie deconectat.
„În cazul în care Clientul nu plătește sumele datorate sau nu constituie/actualizează garanția financiară în cel mult 18 zile lucrătoare de la transmiterea preavizului sau nu informează FUI cu privire la faptul că la locul de consum locuiește un client vulnerabil FUI poate comunica OR (operator de reţea-n.red.) solicitarea de întrerupere a alimentării cu energie electrică la locul de consum respectiv”, scrie în noil Condiţii.
Reconectarea se face la două zile după ce clientul a făcut dovada plăţii sumelor restante.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ce este ,,autismul virtual”, afecțiunea de care suferă tot mai mulți copii: Cum ii afectează expunerea la telefoane mobile și tablete
Ce este ,,autismul virtual”, afecțiunea de care suferă tot mai mulți copii: Cum ii afectează expunerea la telefoane mobile și tablete Psihiatrii se confruntă cu tot mai multe cazuri de autism virtual la cei mici. Aceștia sunt mai expuşi acestui pericol, iar câteva ore în faţa telefonului sau tabletei reprezintă un pericol iminent. Odată instalată […]
Facturi la energie 2025: Care sunt cei mai ieftini furnizori după expirarea plafonării la 1 iulie
Facturi la energie 2025: Care sunt cei mai ieftini furnizori după expirarea plafonării la 1 iulie Furnizorii de energie electrică și-au publicat deja ofertele ce vor fi aplicate după 1 iulie, iar ANRE a afișat topul celor mai bune prețuri, pentru ca românii să se poată orienta în obținerea celei mai convenabile oferte. Furnizorii de […]
15 iunie 2025 | Omagiu al studenților din 9 orașe pentru victimele Mineriadei din 13-15 iunie 1990: Eveniment special și în fața Prefecturii Alba
15 iunie 2025 | Omagiu al studenților din 9 orașe pentru victimele Mineriadei din 13-15 iunie 1990: Eveniment special și în fața Prefecturii Alba Duminică, 15 iunie 2025, de la ora 20.00, în 9 orașe din România, studenții vor aprinde lumânări și vor depune flori în semn de omagiu pentru cei care au protestat pentru […]