Rămâi conectat

Actualitate

ANRE: Dacă gazele naturale nu au presiune consumatorii vor fi despăgubiți de către distribuitor

Ioana Oprean

Publicat

în

Din 1 octombrie a intrat în vigoare ordinul ANRE privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale. Distribuitorii de gaze au mai multe obligaţii faţă de consumatori şi vor plăti despăgubiri în cazul în care nu le onorează.

retea gazeConsumatorii de gaze naturale vor avea dreptul la despăgubiri în cazul în care nu vor fi informaţi despre sistarea furnizării de gaze, despre scăderea presiunii şi în cazul în care firma de distribuţie refuză să răspundă la sesizări sau la reclamaţii.

Acestea sunt doar câteva dintre prevederile noului standard de performanţă pentru distribuţia gazelor natural, potrivit Economica.net. Iată câteva dintre situaţiile în care operatorul sistemului de distribuţie (OSD) trebuie să informeze consumatorul, şi despăgubirile pe care trebuie să le plătească în cazul în care nu o face.

Oprirea sau limitarea neplanificată a distribuţiei gazului

(1) Atunci când prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale este limitată şi/sau întreruptă neplanificat, OSD are obligaţia de a notifica utilizatorii SD (sistemul de distribuţie), în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 12 ore de la momentul limitării/întreruperii, cu privire la motivul limitării/întreruperii, data şi ora preconizată pentru reluarea prestării serviciului.

(2) În situaţia în care nu este posibilă reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale la data şi ora comunicate iniţial, OSD are obligaţia să notifice utilizatorii SD, la expirarea fiecărei perioade consecutive de 12 ore de la informarea iniţială, asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricărei modificări a datei şi a orei preconizate pentru reluarea prestării serviciului.

(3) În cazul în care limitarea şi/sau întreruperea neplanificată a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale afectează un număr mai mic de 100 de utilizatori SD, obligaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) se consideră îndeplinite prin lipirea de afişe la limita de proprietate a acestora.

(4) Pentru situaţiile în care limitarea şi/sau întreruperea neplanificată a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale afectează un număr mai mare de 100 de utilizatori SD, OSD are obligaţia să efectueze notificările prevăzute la alin. (1) şi (2), prin anunţuri publice realizate prin intermediul mass-mediei.

Pentru nerespectarea obligaţiei în termenele prevăzute la alin. (1) şi/sau alin. (2), OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:

a) o sumă fixă în valoare de 100 lei;

b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare oră de întârziere, începând cu a 13-a oră de la momentul limitării/întreruperii neplanificate prevăzute la alin. (1) şi/sau de la informarea iniţială, prevăzută la alin. (2).

Reducerea presiunii la gaze

(1) OSD are obligaţia să asigure utilizatorilor livrarea cantităţilor de gaze naturale, în punctele de predare-preluare comercială, la presiunea prevăzută în avizul tehnic deracordare şi/sau în contractul de distribuţie a gazelor naturale.

(2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile oricărui utilizator SD, cu privire la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale, în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora.

(3) OSD are obligaţia să verifice la faţa locului presiunea gazelor naturale, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.

(4) OSD are obligaţia să notifice utilizatorul SD, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, cu privire la data, ora şi locul unde urmează să se efectueze verificarea prevăzută la alin. (3).

Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:

a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;

b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.

Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (3) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:

a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;

b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 6-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.

Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (4) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:

a)  o sumă fixă în valoare de 20 lei;

b)  suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 4-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.

Sursa: realitatea.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

10-11 august 2025 | COD GALBEN de CANICULĂ în Alba și alte zone din țară. Maxime între 33 și 37 de grade și nopți tropicale. Cod portocaliu în vest

Ioana Oprean

Publicat

în

10-11 august 2025 | COD GALBEN de CANICULĂ în Alba și alte zone din țară. Maxime între 33 și 37 de grade și nopți tropicale. Cod portocaliu în vest ANM a emis sâmbătă noi atenționări cod galben și portocaliu de caniculă, valabile în Alba și alte județe din țară. Astfel, în intervalul 10-11 august, maximele […]

Citește mai mult

Actualitate

Valuri de căldură și temperaturi record: Iulie 2025, în topul celor mai fierbinți luni din istorie

Publicat

în

Criza climatică se adâncește: Iulie 2025 urcă pe locul trei în clasamentul lunilor iulie caniculare Luna iulie 2025 a fost a treia cea mai caldă lună iulie înregistrată vreodată la nivel global, potrivit datelor publicate joi de Serviciul Copernicus privind Schimbările Climatice (C3S), observatorul climatic al Uniunii Europene. Potrivit experților, această lună a fost marcată […]

Citește mai mult

Actualitate

Profesorul Cristian Păun despre modificările la Pilonul 2 de pensii: „E normal să NU poată fi retrasă toată suma o dată. Adică tu, în mod normal, lună de lună ar trebui să beneficiezi de niște sume de acolo” 

Ioana Oprean

Publicat

în

Profesorul Cristian Păun despre modificările la Pilonul 2 de pensii: „E normal să NU poată fi retrasă toată suma o dată. Adică tu, în mod normal, lună de lună ar trebui să beneficiezi de niște sume de acolo” Este normal să nu poată fi retrasă toată suma o dată, este de părere profesorul originar din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea